Hellingzweven Oost-Vlaanderen

Ben al een ruime tijd aan het zoeken naar leuke plekken in Oost-Vlaanderen om te kunnen hellingzweven. De dichtste plaats die ik kan vinden is in Zoutelande (NL) +/- 90Km.

Waar gaan jullie hellingzweven in Oost-Vlaanderen ?
Of zijn er gewoon geen geschikte hellingen hier in de buurt :-(

Groetjes
Johan

Ik denk dat je in Oost-Vlaanderen het meeste succes gaat hebben in de Vlaamse Ardennen, je zou daar eens op verkenning moeten gaan, en verder toch de grens over naar Nederland, de dijk van de Westerschelde bv in de buurt van Terneuzen.

Ben al een ruime tijd aan het zoeken naar leuke plekken in Oost-Vlaanderen om te kunnen hellingzweven. De dichtste plaats die ik kan vinden is in Zoutelande (NL) +/- 90Km.

Waar gaan jullie hellingzweven in Oost-Vlaanderen ?
Of zijn er gewoon geen geschikte hellingen hier in de buurt :-(

Groetjes
Johan

zo ver is zoutelande toch niet? ik rijd ook vaak 100km naar henry chapelle.

voor zover ik weet niet daar :)ze zijn alvast nog niet tersprake gekomen op het forum...
de helling in boom is een kleine helling waar je met een DLG bv leuk kan vliegen... maar zeker niet te groot of te zwaar.

Johan,

Van Beveren-Waas zal NL inderdaad het dichtst zijn, vermoed ik.

Andere opties zijn - zoals reeds hiervoor aangehaald: richting Vlaamse Ardennen of over de taalgrens.

Luc

in OOST VLAANDEREN is hellingzweven bijna niet mogelijk ,
wat hebben we van hellingen, ??? DE KLUISBERG en De KOPPENBERG .
Ik vlieg in ZEEUWS VLAANDEREN .
Nl in NIEUWVLIET - HOOFDPLAAT - en GRIETE ( TERNEUZEN )
en dit nu met koude NOORDERWIND ,
en in BOOM 5 niet OOST VLAANDEREN
ZOUTELANDE
CAP BLAN NEZ

In oost-vlaanderen heb ik ook nog niets bevlogen. Aan de R4 richting Zelzate liggen wel een paar bulten (zand? steen?) van bedrijven, maar daar zal je niet op kunnen/mogen.
Op de kluisberg heb ik met een fietstocht wel een kandidaat gezien voor met zuidelijke wind te kunnen vliegen:
Google Maps

Verder trek ik ook naar zoutelande, maar wel véél te weinig :-)

Back