hellingzwever check

• Topicstarter Topicstarter Shark
  • Startdatum Startdatum
S

Shark

Guest
ik heb laatst een grote opkoop gedaan waarbij ik een "hellingzwever" bij kreeg, hij noemde dit een duinzwever maar ik veronderstel dat dit hetzelfde is?

ik heb er enkele foto's van genomen en het is nu de vraag... is deze nu wel compleet? ik ben electro en naftvliegers gewoon, en ik kan mij het echt ni inbeelde dat dit ooit zou kunnen vliegen..

natuurlijk heb ik er nog een servo en batterijen voor, maar toch even deze vraag

HPIM0069.JPG

HPIM0070.JPG

HPIM0071.JPG

Naar mijn bescheiden mening mis je een hoogteroer en een kielvlak.....

De vleugel mist wellicht wat torsiestijfheid, daar beplanking en of bespanning ontbreekt.

Dit vliegt voorlopig niet..........

Je ziet zelfs dat er een stukje uit de romp is gesneden op de plek waar het stabilo moet komen. Holiday constructie.

Joost zei:
Je ziet zelfs dat er een stukje uit de romp is gesneden op de plek waar het stabilo moet komen. Holiday constructie.

stabilo? :roll:

ik heb hier geen ervaringen mee, woon in prov antwerpen en ga wel eens naar de zee om de 2 weken, ik droom en dan soms wel eens van om er te vliegen met mijn depron dubbeldekker maar durf hem niet mee te nemen :) daarom dat ik deze wel in orde wil maken, maar zo te horen nog veel werk aan dus.. iemand misschien een link ofzo naar een model die hierop lijkt, zodat ik kan zien hoe hij er "zou kunnen" uitzien?

mvg

ja Simen, dat is wat er ontbreekt.

Ik heb een 7 tal jaren geleden een 10 tal van die dingen uit amerika laten overkomen.

ik geloof zelfs het toestel op de foto dat dit de focke Wulf is. Vliegeigenschappen zijn niet slecht bij een stevige wind

Ik denk zelfs dat bij mijn moeder thuis nog een setje ligt.

Peter

als iemand mij kon helpen om dit op te lossen nog, deze vliegklaar te maken, is altijd welkom :) ik heb zelf de ontvanger, servo en 2 stangen om de servo te verbinden, maar verder van de romp weet ik niets af, en het zwaartepunt een beetje. met een kleine schets of een plannetje ben ik ook al tevreden, maar ben zelf dus ook nog aan het zoeken

toch al bedankt voor de reacties!

mvg Kevin

heb je eigelijk al enige vliegervaring ? zo ja met wat en waar ?

3w_flyer zei:
heb je eigelijk al enige vliegervaring ? zo ja met wat en waar ?

ik ben bij KMC en heb al gevlogen met shockflyers, naftvliegers en eventjes met heli, ik heb snel iets door hoe het moet, maar heb nog nooit geen hellingvliegers gezien, of zou niet weten hoe het moet

wij hebben zeer veel ervaring met deze vliegtuigen hartstikke gaaf op de helling het kielvlak stabilo gedeelte moet je gewoon van depron maken met een dun carbon staafje erin (het kan beter buigen dan breken) en ze vliegen altijd dus crashes no problem om hem te bedekken gebruik je een aantal lagen glasvezel tapen en gewoon tape (gebruik geen duck tape wordt deze alleen maar te zwaar van) zie ook:
www.elc1950.nl en dan de foto's bekijken :
picture5.jpg

(dit is de mijne)
en zo zijn er ook met hele happen uit de vleugel:
picture20.jpg

Grtjs Dennis

Back