hellingzwever uit 3mm depron

hallo,

ik ga deze zomervakantie naar zwitserland (hahnenmoospass) en ben van plan daar te gaan hellingvliegen.
helaas zit ik met een redelijk beperkt budget dus kwam ik op het idee om een hellingzwever te maken uit depron, heeft iemand ook bouwtekeningen (pdf) hiervan?

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
Gewicht toevoegen is niet moeilijk...

De pibros is het meest simpele ontwerp en is ontworpen voor hellingzweven, heel veel mensen hebben hem omgebouwd naar een electrish aangedreven model.
Ik heb er op die manier wel een stuk of 5 gehad, gaat erg leuk.

Beperkt budget, Multiplex Fox? Hobbycity servo's regelaar accu ontvanger klaar?
Heb ik ook gedaan 60 euro All incl. (Fox + electronica)

Oke maar zelf maken is leuk, sorry heb geen bouwtekeningen.
Is hellingvliegen op de duinen (Waddeneilanden) ook mogelijk?

Oke maar zelf maken is leuk, sorry heb geen bouwtekeningen.
Is hellingvliegen op de duinen (Waddeneilanden) ook mogelijk?
Ik nederland word er bijna alleen op duinen helling gevlogen. Maar of er op de Waddeneilanden een plek is waar het kan weet ik niet

Frank, dat is geen depron...

Ik nederland word er bijna alleen op duinen helling gevlogen. Maar of er op de Waddeneilanden een plek is waar het kan weet ik niet

Frank, dat is geen depron...

Klopt, maar is ook isolatiemateriaal.
Ik begrijp van Sam dat hij zeer goedkoop wil vliegen en dan is (Gamma)tempex ook een optie.

Volgens mij kun je op Texel bij de vuurtoren van Cocksdorp aan de helling zweven.
Ook heb ik eens bovenop de Slufter gestaan. Daar valt valt volgens mij bij NW wind ook heel goed te hellingen..

Grt Frank

Mijn kleinste balsa zwevertjes kosten me hooguit 2 tientjes materiaal, als je budget hebt voor servo's en ontvanger zijn een paar plankjes balsa en een carbon pookje toch ook de investering niet?
En van windkracht 1 tot 4 goed te vliegen

ik kwam deze net op rcgroups tegen,
Depron Glider - RC Groups
is dit wat?

een balsa zwevertje gaat niet lukken aangezien ik nog nooit met balsa gewerkt heb en omdat ik 4 juli al vertrek

(offtopic, kan met een protech skyraider (EZ* kloon met rolroeren) ook aan de helling gevlogen worden?

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
90cm NURI van eppshop.nl????
Sterk, simpel en vliegt super op de helling waarschijnlijk wel iets duurder maar die krijg je niet zo snel kapot.

Ik ga er vanuit dat je alle besturing hebt liggen?

overigens: Hahnemoos is super alle windrichtingen vliegen. Ben er van de zomer ook weer Tis wel een eind vanuit het dal. Aan welke kant zit je? Adelboden of Lenk? bij adelboden is ook nog een hele mooie helingplek boven het dorp Tschentenalp.

1 augustus pas. :(

vanuit Lenk valt het wel mee.
Ik kom al jaren in Adelboden dus de andere kant ken ik niet zo heel goed.

btw: zo'n vleugeltje is natuurlijk ook erg makkelijk zelf te snijden

1 augustus pas. :(
..
btw: zo'n vleugeltje is natuurlijk ook erg makkelijk zelf te snijden
jammer, dan ben ik al weer thuis.

ik heb nog een vleugel (zonder v-stelling) liggen van zo'n felix epp vliegtuig liggen
15612911985666578857077744427912134086.jpg

als ik die vleugel nou eens pijlstelling geef en er van die winglets aan maak? ga er meteen mee beginnen.:D:cool:

groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
Antwoord geef je zelf al! je besturing in de felix inbouwen, dat is met zeer veel succes al gedaan, heb er filmpjes van gezien als alleen zweven maar ook met brushless erop.

als ik jou was zou ik de dizzy-bird gaan bouwendat is een hellingzwever uit 3mm depron

de dizzy bird is niet zo geweldig in zijn eigenschappen...

de nano glider is iets voor met weinig wind... (zelf bouwen)

en anders zou ik naar iets gaan voor wat allround zweven...
de easy glider vliegt tot 5beaufort met wat ballast, maar ook leuk om met weinig wind wat door te vliegen en thermiek te nemen.
en als je de gewone zwever koopt is al maar 45 euro leeg dacht ik.

4 servotjes in voor een paar eurotjes... ontvanger kan vanuit elke andere vlieger, en zweven maar.

ik heb nog een vleugel (zonder v-stelling) liggen van zo'n felix epp vliegtuig liggen
15612911985666578857077744427912134086.jpg

als ik die vleugel nou eens pijlstelling geef en er van die winglets aan maak? ga er meteen mee beginnen.:D:cool:

groeten,
Sam

ik ben er dus al mee begonnen, is erg gemakkenlijk te bouwen! ben al half klaar:D

een easyglider aanschaffen zie ik niet echt helemaal zitten, wordt me toch iets te duur, ik heb hier namenlijk geen helling dus dan zal ik de motorversie aan moeten schaffen:(

Groeten

je kan altijd je easyglider slepen of huckepacken, zoals zovelen bij ons op de club doen :)

op vakantie, in je eentje in een toevallig gevonden veldje valt er niet veel te slepen denk ik :-) Ik ben voor mij micro DLGtje 15 euro aan hout en carbon pookje kwijt. De rest was materiaal wat ik in huis had liggen, vliegt erg leuk en overal en past bijna in mijn dashbordkastje (in het dlg meeting vlaardingen draadje het paarse gevalletje op de groepsfoto op pagina 6)

groeten

Justus

Back