Hellingzwevertje ( vleugeltje )

Pas als de glasdoek op de tempex zit en hard is , worden de roeren er af gesneden...
De roerbreedte = 22 % van de koordes ( wortel en tip )

Eén vleugelhelft reeds met glasdoek bespannen...

HPIM4765.JPG

De kale kern woog eerst 28 gram, en nu bespannen met glasdoek 76 gram.
Ik wou eerst de aanvalsboord ook in microballoon maken , maar ik ga hem toch schuren in balsa . Als afwerking strijk ik op de aanvalsboord dan wel een stukje zwarte Oracover !
Het teveel aan glasdoek moet ik nog wegsnijden ....
Dank zei het mylar krijg je een gladde oppervlakte

Laatst bewerkt:
Hoi, even een paar vraagjes hoor:

Wat is het verschil van de glas t.o.v. de balsa indekking? Is het vanwege het gewicht of voor de sterkte? Werk jij voor de indekking met een vacuumzak?

Ik vind hem ook erg leuk! kan/mag/wil je die snijprofielen delen?

Justus

De snijprofielen zijn niet van mij, maar van een clubmaatje. Hij heeft ze inmiddels reeds terug .
Het glas wordt op mylar gelamineerd en dan op de tempex gelegd tussen de negatieve kernen met gewicht verzwaard.

Ik zal eens vragen om de profielen op papier te zetten ....dan kan ik ze wel posten !

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zoals ik het met balsa doe maar dan met glas/epoxy laminaat (en mylar natuurlijk)

Die profielen posten zou wel fijn zijn zeg! Die passen mooi in mijn to do mapje met bouwtekeningen, ik heb er nog niet zo heel veel voor mijn snij-ijzer dus bij mij zijn ze welkom.

Zijn dit gegevens die je in profili of andersoortig programma moet invoeren?

Misschien toch maar eens tot aanschaf overgaan, profili levert dan als ik mij niet vergis meteen de boven en ondermal voor het snijden toch?

Leuk ding. ik wil hem ook wel gaan maaken. Eerst moet er wat ruimte op de werkbankzijn. Daar zijn we met een voorsluigel bezig van de quickie. Nog effe een vraagje wat is de koorde van de vluigel

Rob

Back