Dit zou ook een oplossing kunnen zijn als je de motor niet goed heb uitgelijnd op je as:
Is een flex koppeling van Graupner,

Is een flex koppeling van Graupner,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Quartel zal ze vast wel hebben. Anders Conrad, als je daar boven de 25 euro bestelt is verzenden gratis.
Hier kun je trouwens goed zien (vooral rond de 10 seconden, let op de meest linker motor) wat "brushless geweld" met een koppeling kan doen:
Hallo Raymond,Hallo Jan,
Ik zit er aan te denken om zo'n compacte wellenanlage te kopen. Weet je toevallig of er hier in nederland modelbouwwinkel zit die deze schroefassen verkoopt. Ik heb wel een duitse site gevonden waar ik het kan bestellen, ik weet alleen dan niet 100% zeker of ik dan de goede heb, en of ik er dan nog meer spullen bij moet kopen.
(site:Hydro & Marine). Mijn huidige schroefas is 300 mm (M4)lang. Daarnaast heb ik een roxxy 3656-06 motor (as=5mm).
Groeten, Raymond ps. Moet ik bij de compacte wellenanlage nog een directe koppeling kopen(Hydro & Marine)
Hallo Raymond,Ik snap alleen niet dat Robbe de Najade modelboot op deze manier verkoopt (met as 7 cm vrije ruimte, glijlager, roxxy motor 3656-06 en de robbe koppeling).
Hoi Manus,
De as was splinternieuw van graupner. In iedergeval bedankt voor het meedenken. Daarnaast was dit al de tweede nieuwe set. De eerste ingebouwde(kogelgelagerd ook) as zat op de standaard maten van de bouwtekening, met as ruimte van 7 cm(afstand buis tot koppeling).
groeten,
Raymond
Raymond,
Ik had het niet over die nieuwe as maar over de as van de motor+lagering.
groet : Manus
een bemerking bij dat filmpje , waarom zo'n geweld in een schaalschip?? ok het is geen sleepboot maar dit lijkt me gewoon er zwaar over
de man vermeld dat het helicopter motoren zijn ( t-rex ,450?) ,dan zijn dat 3800kv motoren die de man rechtstreeks op dat asje zet !!!
volgens mijn beperkte kennis een mirakel dat die loszittende koppeling niet dwars door zijn boot en tafel is gevlogen![]()
Dus zijn er meerdere die het niet goed begrepen hebbenLet wel op, dat filmpje is niet van de boot van de topicstarter, maar alleen ter illustratie wat een beetje vibratie door het geweld van brushless motoren met een in eerste instantie degelijk uitziende koppelingen.
Dus zijn er meerdere die het niet goed begrepen hebben