Help! Aerofly met gamebird + sitecom gameport>usb

• Topicstarter Topicstarter X_chinese
  • Startdatum Startdatum
X

X_chinese

Guest
Hallo iedereen!

Na lange tijd zoeken op deze forum, kan ik de oplossing van mijn probleem nog steeds niet vinden. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Ik heb een Gamebird van Fujitsu/ Siemens en een Sitecom gameport naar USB converter.

Ik heb via 2ehands.nl Aerofly Pro Deluxe gehaald. Er zit een kabel bij, maar die past niet op mijn zender. Dus wou ik de Gamebird gebruiken die ik nog had liggen. Die zou toch gewoon moeten werken?

De installatie gaat zonder problemen. Ik probeerde Aerofly op te starten, maar er staat:
"Aerofly Professional is unable to locate the USB interface cable. Please plug the interface cable into a free USB port"

Er staan op op deze forum heel veel over dit probleem. Ik moest de joystick configureren als een 4 axis 1 button controller. Maar dat kan ik niet instellen. Zodra ik het aansluit op de USB-poort verschijnt er de volgende gamecontroller:
"USB Controller"
Ik kan het gewoon calibreren. Maar Aerofly herkent het niet.

In "Device Manager" staat er "HID-compliant game controller"

Ik weet dat er een manier is om het werkend te krijgen, maar kan de oplossing nergens vinden. Is er een usb-driver of een tooltje om dat werkend te krijgen?

Iemand een idee?

Bedankt!

Indien je de Gamebird wilt gebruiken moet de originele kabel van Aerofly ook in een andere USB poort aanwezig zijn.
De software start alleen op als deze de originele kabel 'ziet'
Je kunt daarna met de gamebird vliegen (de software ziet de gamebird als joystick en niet als zender).

Dat meen je toch niet he????? Heb de interface kabel verkocht omdat ik dacht dat ik die niet nodig heb!!!! AAAAARRRGGGHHHHH!!!!

Toch bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Is er een oplossing hiervoor waardoor ik toch de gamebird kan gebruiken?
Of heeft iemand een interface kabel te koop?

Hoi,

Ik heb even in mijn Airfly gekeken en zie daar het volgende staan:

- in menu Controls staan twee configuraties te weten Joystick en Transmitter
- De Joystick is een zelf gekozen naam en is van het type ADV

Vogens mij heb ik deze destijds zelf aangemaakt.
Ik hoop dat je dit verder helpt.

X_chinese.. diegene aan wie je die kabel verkocht hebt, zal wel lachen. Die kabel is namelijk min of meer je licentie. Zonder die kabel werkt Aerofly niet, althans niet legaal.

Die USB kabel is namelijk meer dan een USB kabel, in die kabel zit ook de hardwarematige kopieerbeveiliging. Dat houdt in dat Aerofly bij opstarten gaat kijken of hij die kabel kan vinden, zo niet, doet hij het niet.

Back