help banden kapot wat moet ik doen

hoi allemaal
ik heb met mijn traxxas slash mee gereden.
en nu is er dus een band aan de zijkant los laten.
kan ik dit plakken??
want ik kan er nu niet meer mee rijden
en dat is wel vervelend.
want ik heb ook niet iets in de buurt waar ik speciale lijm kan halen.
full

groeten chiel
wil zo snel mogelijk weer rijden

Laatst bewerkt door een moderator:
waar woon je dan? (mischien een modelwinkel bij je in de buurt? )

Het beste kun je een vlesje secondenlijm gebruiken (maar wel goede kwaliteit.). ik gebruik zelf Zap secondenlijm, en die houd de banden perfect op de plek. (die blijft ook heel iets flexibel, word niet zo hard als gewone secondenlijm.

okee cool.
maar ik heb geen banden lijm maar seconden lijm wel.
okee zijn er nog andere opties

woon in lichtenvoorde
achterhoek.
gelderland.

Laatst bewerkt:
sommige mensen gebruiken hot glue maar daar heb ik zelf geen ervaring mee en zou het ook niet aan raden eigenlijk...

gewoon goede secondelijm, ik ben ook enorm fan van de medium zap-a-gap...

Ik gebruik gewoon seconde lijm van Bison bij de bouwmarkt vandaan. Gaat perfect! Wel uitkijken voor je vingers én ogen... Met name als je de band weer in de velg laat gaan dan wil er wel eens wat uitspatten dus doe dit voorzichtig...

bizon seconde lijm wel duur maar werkt perfect, ik gebruik het als ik bijvoorbeeld op een baan rij. als er dan dit in komt 15min wachten en het zit muurvast.

Valt wel mee, elke secondelijm is iets van 5 of 6 euro bij een bouwmarkt en daar doe je een behoorlijke tijd mee met een flesje van 20gr. Wat is duurder? Een flesje secondelijm van een paar euro of je auto kort rijden omdat je banden niet goed vast zitten. Als je al wil bezuinigen op wat lijm dan kan je beter niet aan deze hobby beginnen...

toppie, wees er voorzichtig mee eenmaal ergens op gemorst en je krijgt het er niet meer af! ook opletten voor je handen is echt irritant als het op je huid komt. Doe eventueel handschoentje aan ofzoiets.

heb zelf ook bij mijn traxxas bandit maar ik laat gwn zo als het is.
alleen als je dan brussles koopt dan raad ik je aan om vast te maken

Sowieso is het minder slim om je band niet te maken, je rijd alles kapot. Door de extra onbalans gaan je lagers en al het plastic er omheen extra snel slijten. Daarnaast rijd het niet fijn en zullen je inserts ook vrij snel kapot gaan. Gewoon even lijmen is de snelste en goedkoopste oplossing (op de lange termijn).

Daarnaast was dit inderdaad een nutteloze topic kick.

Back