Help bij motor afstellen.

• Topicstarter Topicstarter Dealerlaslo
  • Startdatum Startdatum
D

Dealerlaslo

Guest
Hoi!

Mijn naam is Laszlo en woon in Roermond/ Limburg.
Ik heb echt zware problemen met instellen van mijn motor.

Ik krijg hem maar niet goed.
Ik krijg hem altijd snel gestart, en daarna draait hij als een gek.
Ik heb all jullie topic gelezen over instellen van de carburateur maar ik krijg hem niet goed.
Is er mss iemand dicht bij Roermond die mij mss zou kunnen helpen met instellen?

Ik wil het zelf ook leren maar iemand moet het me toch een keer voordoen.
Anders word ik gek.

Help me please.

Beetje ver weg;)

Maar vertel eerst even precies om wat voor auto het gaat en wat je precies in detail allemaal zelf al hebt gedaan en gecheckt?

Als hij start en dan meteen hard gaat rijden.. kan je stat. te hoog staan. Uitdraaien dus.
Wat ook kan is dat je koppelings veertjes niet perfect werken en daar door wellicht de koppeling te vroeg al pakt en daardoor dus al gaat rijden.

Wat ik zelf een keer had was dat me harmonica rubber van de schuif niet goed aansloot op me carb. Hierdoor zoog hij valse lucht aan en ging enorm in de hoge toeren na het starten. Dit is bij jou denk ik niet het geval denk daar ook maar niet aan.. maar het zou kunnen daarom zeg ik het..

Check eerst eens die andere dingen die ik noemde als hij hard begint te rijden.

Laatst bewerkt:
Hey

Dit is een

ProMax Rs 1/6gas powered racing car. 4wd
2-speed Gearbox 2.3hp/40.000 RPM 8P Engine

En heb een Protech SX-21 8P Omega engine.

Ik hoop dat dit genoeg is.

Kijk als ik hem start dan spring ie meteen aan das geen probleem heb nooit problemen mee gehad.
Maar als ik mijn voeten niet voorzet dan rijdt ie ook meteen weg als een gek.
Dus ik dacht dat ik het zomaar kan afstellen, maar blijkbaar heb zo veel aan de stelling gezeten dat ie daarnaar niet meer wou starten.
Uiteindelijk heb zon instructies uitgeprint en ging aan het werk weer.
Nu ben ik zo ver dat ie weer start maar ik krijg het stationeer stand niet bereikt. 1. of slaat ie af. als ik gas geef of als ik rem. 2. of die rijdt als een gek in stationeer stand, en gaat nog sneller als ik gas geef maar als ik rem slaat ie altijd af. En het instructie boekje is ook een beetje wazig.
Hoe krijg ik het goed. Wat is mijn eerste stap? Het alle begin? ? De eertse vstapjes van een kind, de eerste zonnen schijn? Wat moet ik doen als alle eerste?

Als je remt en hij slaat af staat of je trim en stationair niet goed ingesteld (verklaart hoog toeren) of je koppeling is defect (verklaart het moeilijk starten met de wielen op de grond en het afslaan met remmen)

Zo te horen, staat je motor te arm. Dit probleem had ik ook, maar nadat ik hem rijker had gezet, liep ie gewoon op een normaal toerental.

Gerco ;-)

Oke jongens

Dit is het probleem dan nog een keer.
Ik start de motor die springt meteen aan das geen probleem.

Maar da wielen draaien, en miet langzaam maar snel.
Als vol gas geef, dan is gaat ie goed das geen probleem.

Maar als ik de gas loslaat dan gaat de snelheid terug, maar de wielen draaien nog steeds te snel.

En als ik rem slaat ie meteen uit.

Waar aan moet ik draaien?
1. Hoofd sproeier, 2.lage toeren sproeier Voorste? of de achterste? 3.Stationeer sproeier?

En hoeveel? En hoe weet ik dat het goed is naar het draaien van de afstel schroeven, voordat ik weer ga draaien aan een van de andere schroef.

Wat ik al zei: als jij nu kijkt in je carb zal je denk ik zien dat de gaschuif nog meer dicht gaat als je remt.

Je moet gewoon je stationair schroef lager zetten uitdraaien. Hoeveel? Dat kan ik niet zeggen dat moet je zelf ondervinden. Stel hem gewoon zo stationair af dat hij niet te veel toeren maakt en kijk of dit van invloed is op je wielen dwz dat de wielen niet meer draaien.

Ik zou zeker niet als ik jouw was aan de Lage toeren gaan zitten vooral niet als beginner als je nog niet veel weet zegmaar. Hooguit je HSN eerst, maar kijk als eerst nu maar eens naar je stationair.

Vergeet ook niet de trim goed af te stellen ;) Zorg dat die netjes neutraal staat waarbij er een opening van ongeveer 1mm is in de carb , stel dit desnoods bij met de stationair.

Als het stellen niet werkt zul je het in de koppeling moeten zoeken , wellicht een gebroken of verbogen veertje....

Oei!

Nee hoor geintje;)

Op je zender zit een knopje (draai, elektronisch etc) waarmee je je servo kunt instellen. Zowel voor de gas als stuur heb je er een.

Bij de gas trim kun je dus bepalen of je je servo de gasschuif een stukje laat open trekken (wat wel eens gedaan wordt om het starten te vergemakkelijken) of dicht laat. Als jij dus vergeten bent om de trim terug te zetten gaat hij dus in die toeren klimmen..

Laatst bewerkt:
Ja

ja dat weet ik.
Kijk ik heb het een keer zo afbestelt dat als mijn gas handel op mijn afstand bediening in de midden staat, dat is dus het stationeer stand.

Toen had ik de carb klepje 1 mm open.
en toen heb ik op de slang geblazen want ik wou die starten, toen kon ik geen benzine inblazen?

Stationair stel je niet af met je trim maar dmv het stat. schroef.

Ik zie nu pas dat je een bigscale hebt trouwens (1/6). Die hoort dus eigenlijk thuis in de big scale gedeelte.

Stationair stel je niet af met je trim maar dmv het stat. schroef.

Ik zie nu pas dat je een bigscale hebt trouwens (1/6). Die hoort dus eigenlijk thuis in de big scale gedeelte.

Foutje :!: ;)

Hoort gewoon hier in het brandstof gedeelte thuis .... Is niks meer als een opgerekte 1/8 buggy van Protech ;)

Nee het is gewoon een stukje ProPECH marketing ;)

Onder het motto "Bigger is better" ;)

Terwijl het niks meer of minder is als een 1/8 buggy op een langere (opgerekte) bodemplaat om aan de lengte te komen ....

Dus

Dus is ie niet goed? Of is die uit de tijd bedoel je.
Ik heb eigenlijk nooit problemen mee gehad, het is dat de fout bij de remmen lag. Ook als ik gas gaf gingen de rem schijven samen.

En ik dacht dat het aan de motor lag, dus begon ik alles te draaien als een amateur hoe jullie het zouden noemen.

En dat ben ik ook heb geen problemen mee.
Ik kocht dat ding een keer toen ik de elektrische auto van mijn broertje wou laten maken. Toen kocht ik die for fun ik wou er mee rijden niet sleutelen. Sleutelen doe ik aan mijn vriendin.

Maar natuurlijk dat zeggen ze niet in de winkel van hey jonge het is niet alleen rijden met dat ding en klaar. Maar ja nu heb ik het een beetje afgesteld dus bedankt voor jullie hulp. En heb daarnaar naar een model bouw winkel gebracht voor de zekerheid, en toen vroeg die jongen van de winkel van hoe oud is de nitro wat je hebt gebruikt? Ik zeg zeker 1 jaar oud.
En toen zei die dat dat het probleem was, want je mag de nitro maar max 8 weken gebruiken. Das lachen dacht ik het hele gedoe is voor niks geweest.
Ja voor niks nu weet ik ter minste hoe en wat als ik iets moet bijstellen aan mijn nitrocar. Dus morgen rijdeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!
Als het natuurlijk goed weer wordt. Nog een keer bedankt voor jullie hulp en mss kunnen we een keer samen rijden.

Nitro niet meer dan 8 weken bewaren is onzin. De belangrijkste vraag is hoe en waar je het bewaard, staat het in een vochtige schuur met de dop half los zal het sneller onbruikbaar zijn dan wanneer je het ergens in een donker hoekje in de gang zet.

Iedere winter raak ik mijn brandstof amper aan maar de aangebroken jerrycan zorgt medio maart na 5 maanden gewoon weer voor een goede brandstof.

Mijn nitro is al 2 jaar oud.. doet het nog steeds.. kuch kuch...

Back