Help bij motor keuze e revo.

Ik zie echt door de bomen het motortje niet meer.
Ik heb een stock e revo, en wil deze eerdaags gaan ombouwen naar brushless.

De straat stenen hoef ik er niet uit halen, moet gewoon een leuke setup worden.
Lipos worden 2s en 3s.
Ik weet dat de MM het sublieme is, maar dat is me te duur.
Het gaat dus om compleet combootje.

Waarom raad je (in vredesnaam) een 1/10 setje aan voor een 1/8 wagen ....

Laatst bewerkt:
je zou beter kunnen kijken naar een ezrun 150A met 3.5t motor als je echt wilt knallen doe je er gelijk een 6s lipo in:p

of een MMM maar ja dat kost te veel vind ik, qua prijs/snelheid vind ik die minder...

mvg mick

het standaart MMM setje heeft 2200kv.en is op ebay heel betaalbaar geworden.

@mickie:al ooit ervaring opgedaan met een MMM????

motor e-revo

Uit eigen ervaring kan ik je het volgende adviseren:

Geen Kershaw design motoren, te korte levensduud en te zwaar in gewicht, waardoor de motorsteunen verbuigen door de landingen na enige jumps.

Ik zelf heb een NOVAK 6,5 HV set, deze kan maximaal 4 s aan.

De allerbeste optie blijft toch echt de MMM. Gemakkelijker in te stellen, en door je 3 s paketten in serie te zetten kan deze toch de 6s aan.

Misschien is de nieuwe TEKIN een optie, maar geen ervaring mee,

De Novak heeft nu 1,5 jaar geod gewerkt, zonder problemen, maar nu een kapot lager in de motor.

Is echter wel erg lastig in te stellen, in tegenstelling tot de MMM met de castle link

je zou beter kunnen kijken naar een ezrun 150A met 3.5t motor als je echt wilt knallen doe je er gelijk een 6s lipo in:p

of een MMM maar ja dat kost te veel vind ik, qua prijs/snelheid vind ik die minder...

mvg mick

Je hebt nog nooit brushless in je handen gehad en nu kom je met dit aan?

Geen Kershaw design motoren, te korte levensduud en te zwaar in gewicht, waardoor de motorsteunen verbuigen door de landingen na enige jumps.
Die kd45 motor zou ik niet nemen, maar ik heb zelf goeie ervaringen met de Feigao XL motoren. Dan heb je een goeie prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf bijvoorbeeld de 6XL gebruikt met 5s lipo, dit werd echt veel te warm, maar de motor heeft veel overleefd en gaf enorm veel kracht.

Tegenwoordig kan je een MMM combo hebben voor 170 euro op ebay en dat is het zeker waard! De kracht van een MMM zal je trouwens niet snel evenaren met andere systemen zonder problemen!

dat over de eventuele slechte kwaliteit van de kershaw heb ik gelezen, en die vallen sowiezo al af.
Misschien dan toch maar verstandig om een MM setje te nemen.
Rijd ik wel wat langer door met de stock versie.

ik heb de ezrun combo 150a in de revo zitten. 2000kv motor.
Kracht en snelheid genoeg!

Mijn pa heeft de mmm 2650 kv erin. deze is aanzienlijk sneller, maar de trekkracht is wat minder.

Als ik ze vergelijk dan vind ik de mmm ook te duur, de ezrun presteert prima en is stukken goedkoper.

Back