HELP!!!! Bluecore.

Hallo allemaal,

Een vraagje,

Wat is vergelijkbaar met het Bluecore wat men gebruikt in Amerika??
Ik ben nu al tijden opzoek maar kan niets vergelijkbaars vinden.

Het lijkt mij een stuk makkelijker bouwen dan met Depron, Roofmate of Styrodur.

Laat eens wat horen.
BVD Ron.

Laatst bewerkt:
Zou ik ook graag weten.
En waar kan je depron of gelijkaardig tegen een eerlijke prijs kopen in België ?
In de modelbouwwinkels vragen ze veel te veel.

*edit* ja ik weet dat er een lijst op dit forum staat met adressen waar je depron kan kopen.
Maar voor zover ik weet is er in belgië maar 1 winkel die ze aan een schappelijke prijs verkoopt en dat is de 'multibazar' in west-vlaanderen.
Dat is wat ver voor mij :)

Zou ik ook graag weten.
En waar kan je depron of gelijkaardig tegen een eerlijke prijs kopen in België ?
In de modelbouwwinkels vragen ze veel te veel.

*edit* ja ik weet dat er een lijst op dit forum staat met adressen waar je depron kan kopen.
Maar voor zover ik weet is er in belgië maar 1 winkel die ze aan een schappelijke prijs verkoopt en dat is de 'multibazar' in west-vlaanderen.
Dat is wat ver voor mij :)

Kijk eens bij een parketzaak.

mvg Ron

Wat is er mis met roofmate?

Ik gebruik (na een tip van Alex) het gele schuim van de Praxis.
bouw-twister

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er mis met roofmate?

Ik gebruik (na een tip van Alex) het gele schuim van de Praxis.
bouw-twister

Ha die prop-er

Niks mis met Roofmate dat kan ik alleen maar krijgen bij de groothandel.
Heb laatst een paar vliegtuigen van styrodur gebouwd, was lekker te bewerken en ook stevig maar ook alleen weer via de groothandel.

Als je de bouwverslagen leest op rcgroups dan bouwen ze daar 90% van de vliegtuigen met bluecore en het lijkt mij makkelijker te buigen voor full fuse kisten, vandaar..

Ik zal zeker eens kijken bij de Praxis!!
Bedankt voor de tip.

Groeten Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
vogens mij gebruiken de amerikanen bluecore niet mdat het zo fantastisch materiaal is, maar omdat het daar veel beter verkrijgbaar is dan alternatieven als depron.

Bij de gamma zag ik isolatie materiaal dat sterk aab bluecore deed denken. ca. 4mm disk en geperforeerd met klene gaatjes. Wordt verkocht in een pkket met meerdere platen.

Bij hoornbach kocht ik platen depron (in een pakket. Noemen ze selitac) met ribbels. Dat zal dus ook goed te buigen zijn.

Laatst bewerkt:
vogens mij gebruiken de amerikanen bluecore niet mdat het zo fantastisch materiaal is, maar omdat het daar veel beter verkrijgbaar is dan alternatieven als depron.

Bij de gamma zag ik isolatie materiaal dat sterk aab bluecore deed denken. ca. 4mm disk en geperforeerd met klene gaatjes. Wordt verkocht in een pkket met meerdere platen.

Bij hoornbach kocht ik platen depron (in een pakket. Noemen ze selitac) met ribbels. Dat zal dus ook goed te buigen zijn.

Hoi Harold,

Ook hiernaar zal ik eens opzoek gaan ( selitac) alhoewel het mij onbekent is.
Als dit per pak gaat voor een "leuke" prijs is het misschien een goede opvolger voor het depron wat ik haal bij de parketzaak.
(J en F vloeren in IJsselsteijn, grijs depron 6mm dik en bij Europaparket in Barneveld 6/ 3mm wit)

Wederom bedankt voor de reactie.

Groeten Ron

@ Tim--coop

Hey tim, heb jij ondertussen al iets gevonden? ik zit zelf in (regio) leuven, korbeek-lo om precies te zij en ik kom niet verder dan 3mm nomaplan met alufolie erop of 3mm blauwe xps of xfs platen bij de gamma maar dikker als 3 kom ik niet dat is naast die gele platen van weer 2cm dik. En ik wil wo graag beginnen aan de bouw van m'n polaris en alle opties hier vermeld zijn allemaal nl bedrijven die niet in belgie zitten (toch niet in de buurt van leuven iig)

greatings matthieu

Back