help,durf mn hirobo 30 size nitro niet te starten

• Topicstarter Topicstarter smartace
  • Startdatum Startdatum
.... Maar goed, strikt naar de regels gekeken.... zou je alleen bij een club mogen vliegen. ...
Vliegen bij een club is niet verplicht.
... Maar of het nu zo gezellig is, om alleen op een veldje te gaan vliegen? ...
Tuurlijk niet, is doodsaai. En afgezien daarvan, het is goedkoper en sneller om van andermans fouten te leren i.p.v. van ze eerst zelf te (moeten) maken. Verder nooit alleen vliegen met heli, ook niet op een club. Voor het geval er iets gebeurt en je vervolgens gezellig in je uppie ligt leeg te bloeden.
... bedoel de echte wild vliegers (dus de rag er maar op los en ik zie het wel types) ...
Het 'wild' in 'wildvliegers' heeft geen betrekking op de vliegstijl. 'Wildvliegen' is ongeorganiseerd, buiten clubverband dus, vliegen. Denk aan 'wilde staking', 'wilde bond'.

Laatst bewerkt:
Het 'wild' in 'wildvliegers' heeft geen betrekking op de vliegstijl. 'Wildvliegen' is ongeorganiseerd, buiten clubverband dus, vliegen. Denk aan 'wilde staking', 'wilde bond'.

Of je skills bijhouden op een locatie in je omgeving zodat je, als je even weinig tijd hebt, toch even lekker kunt gaan vliegen. Heeft idd niets te maken met vliegstijl.
Safety first.
En ja, in clubverband is leuker maar in het begin ook moeilijker daar iedereen je in de gaten houdt.

Nauw ik ben helaas beide dagen op het veld aanwezig geweest van ong. 12.00 tot een uur of 17. Maar helaas is deze meneer niet langs gekomen, hadden we zijn motor af kunnen stellen en dergelijke....
Niet dat ik me niet vermaakt heb hoor...

De "club" gezelligheid druipt hier weer van m'n scherm :mrgreen:
Snap de mening wel van de doorgewinterde Rc piloten die al 20 of 30 jaar lid zijn van hun vliegclub en van alles voorbij hebben zien komen in de loop der tijd.
Beetje mensen kijken in de Kalverstraat gevoel....
En dat zijn vaak de leukste mensen als je daadwerkelijk bij een vereniging komt, komt hier soms iets minder over misschien ;)
Werkt twee kanten uit echter...
Komt er niets nieuws binnen, dan zal er over twintig jaar niet een nieuwe grijze kerel lopen die je mompelend naar huis stuurt met de mededeling dat je eerst maar eens je zaken op orde moet maken, en eerst maar eens nomaal moet leren vliegen voordat je spastisch gaat staan doen met dat ding ;)...
Als er trouwens niemand openstaat voor chinese rommel, dan vrees ik dat clubs binnen tien jaar ophouden met bestaan.
Bij mij op de club vliegt namelijk het meerendeel van de aktieve vleugelvliegers met chinees fabrikaat.
Dat vliegt allemaal goed trouwens, omdat ze zelf prima weten wat ze wel en wat ze niet moeten gebruiken.
Natuurlijk is eigen initiatief en dat je jezelf in de hobby verdiept een verreistte als je bij een club gaat.
Maar dat initiatief is er ZEKER als je het zelfstandig hebt geleerd door "wild" te vliegen.
Dus eigenlijk zou iedere goed vliegende ex "wild"vlieger een ideale instroom kandidaat moeten zijn voor een club :)

Eric

De "club" gezelligheid druipt hier weer van m'n scherm

Ik geloof dat ik het even niet meer begrijp hoor, maar volgens mij is het toc echt allemaal begonnen om een vraag naar hulp.....

Ik heb inderdaad een kleine opsomming gegeven van wat er zoal op helikoptergebied allemaal naar een club toe durft te komen, wil iemand er alleen voor behoeden dat ie zijn hobby, niet als leuk gaat ervaren. Of erger nog dat er gevaarlijke situaties ontstaan, door ondeugdelijk onderhoud.

En dan ineens wordt je afgedaan als een grijs mannetje, lachuh, ben nog jonger als jij....
Het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit waar ze mee verschijnen op het veld, alleen wat me wel zorgen baart, is de staat waarin deze toestellen ten tonele verschijnen, vaak als tweedehands, misschien zelfs nog wel van meerdere baasjes geweest... Dit hoeft overigens helemaal geen enkel probleem te zijn, maar dan zul je wel moeten beseffen dat je onderhoud of iets dergelijks zult moeten uitvoeren.
Velen vertrouwen op hun vliegvaardigheid, hierdoor kunnen ze aardig gooien en smeiten met hun apparaat. Echter kijk maar eens kieskeurig naar je heli, waar is deze uit opgebouwd en denk dan maar eens na wat de zwakste schakel zou kunnen zijn.
Besef je dan ook dat dit apparaat met aardige toerentallen kan vliegen.
Wat doet dit als je een ander aanvliegt? Ik hoop dat je een hele goeie WA verzekering hebt, anders heb je toch echt een heel groot probleem de rest van je leven.

Over het verhaal chinese plankvliegrommel, daar ben ik het overigens helemaal met je eens.
Is overal hoor. Op diverse beurzen geweest het afgelopen jaar, maar je moest nu toch echt gaan zoeken naar een brandstof motor, laat staan een beetje bouwdoos van een vliegtuig.
Allemaal kant en klaar, geldt idem dito voor de helikopters.
Groet,
Wim

Ik ben toch wel blij met de bamiplankjes hoor.
Dat urenlang frobbelen in een veel te koude schuur met een hoop rommel trekt me totaal niet.
Toch wil ik graag van het vliegen genieten, en dat doe ik dan ook met die ARFjes. ;)

Dat gezeur van "het is goedkoop/chinees dus et zal wel rommel zijn",
daar is waar IK juist moe van wordt. :lol:

Ik bedoelde jou ook niet specifiek Wim, ben zelf inderdaad grijzer dan jij :D.
En je hebt mijn smilie trouwens niet meegenomen in je quote....
Maar de manier van reageren van veel mensen is hetzelfde bij clubs, en ik zeg ook niet dat dat verkeerd is..
Maar word door veel beginners vaak niet als echt uitnodigend ervaren.
Geef zelfs ook aan dat dat vaak wel de leukste mensen zijn om mee te vliegen.

M.vr.Grt,
Eric

Ik ben toch wel blij met de bamiplankjes hoor.
Dat is idd. een hele mooie benaming.
Zelf heb ik ook Bamiplankjes hoor, zelfs een mega bamiplank. (tenminste 3.58 spann.)
Ik geloof ook dat ik niets meer gezegd (in ieder geval weinig) heb over chinese meuk,
meer tegen de manier van hoe aankomend helikopter vliegers op het veld durven te verschijnen.

Groet, Wim

Even los van "hoe" mensen aan komen waaien bij een club...
Ik had alles wel op orde en moest echt zelf het initiatief nemen om lid te worden van een club.
Is ook helemaal niets mis mee natuurlijk.
Maar merkte wel dat je niet echt met open armen wordt ontvangen als je rond gaat kijken en vermeld dat je heli's vliegt.
De helivliegers zijn toch nog vaak in het ondertal, dus tref je ze niet altijd.
En als je gaat kijken bij clubs zijn er meestal wel een aantal plankvliegers bezig (wat ik zelf ook leuk vind trouwens).
Wat je heel vaak hoort als je wat doorvraagt is dat ze er een hekel aan hebben als er iemand aan het hoveren is of veel in de kleine ruimte doet (wat beginners vaak doen dus).
Ik vlieg op de club vaak gewoon tussen de vliegtuigen in en ze weten wat ze aan mij hebben, Bij een landing zorg ik ook altijd dat ik hoog blijf bijvoorbeeld.

Het feit dat bij veel clubs de heli's en vliegtuigen gescheiden worden (vliegtijden etc.) geeft denk ik ook een beetje aan dat de mix door veel mensen niet fijn word gevonden.
Waar ik eigenlijk heen wil,
Er zijn allerlei zaken waar niet vaak of open over gesproken worden naar mijn idee.
Ben dus gewoon benieuwd wat nu de tendens is en hoe clubs en hun leden er daadwerkelijk tegenoverstaan.
De interesse in RC heli's zal waarschijnlijk niet afnemen de komende jaren, wordt daar rekening mee gehouden bij de clubs?

maar gelukkig hebben zich al een paar mensen hun hulp aangeboden aan mij om me te helpen de heli et starten, zodat ik weet hoe het wel te doen en hoe niet, zodat ik straks als ik weer in mn uppie bij de beste boer sta op zijn veld dat ik er ook weer zonder kleerscheuren kan thuis komen.
en daar zal ik ook dankbaar gebruik van maken.
tnx

Nou, gezien je waarschijnlijk liever praat dan dat je echt wat wil leren haak ik hierbij af.
Ga echt niet vragen je te helpen. :bye:

Bij ons hebben ze een heli hoek, als een vliegtuig daar komt issie zelf fout.
Maar je hebt er ook die gewoon voor de pits gaan staan stinken met die dingen.
Ik als plank vlieger ervaar die rokende bende ook vaak niet als fijn, maargoed.

Beetje hetzelfde verhaal als die shockies die bij het indoor vliegen ook niet opzouten van de buitenbaan. :lol:
Zit je met je bleriot bij iemand in zijn yakje, krijg je een hoop gemopper. "ken je niet uitkijkeh??"

Had hem via PB een voorstel gedaan. Niets meer vernomen.
Dat miste je.

Probeer een beeeetje objectief te blijven. Of hij had al genoeg mensen die hem wilde helpen. Had hij wel in iedergeval bedankt kunnen PB'n.

Of hij wilt inderdaad niets leren. Wie weet reageert hij nog via PB?

Beetje on topic:

Ik denk dat er wel clubs zijn die open staan voor heli's. Met club bedoel ik dan vooral het bestuur. In het algemeen bestaan clubs vooral uit plankvliegers en helaas hebben die weinig met heli's. Of ze durven het niet toe te geven :rolleyes:

Zodra heli's geen minderheid meer zijn komt alles wel goed denk ik. Nu zijn we gewoon een beetje de boerka van G. Wilders!:mrgreen:

Ben het gedeeltelijk met jullie (ook Ron) eens dat dit ook via PB kon.

Toch zitten er diverse reacties in deze topic die middels dit worden bevestigd.
Vandaar gewoon zichtbaar.

Back