De "club" gezelligheid druipt hier weer van m'n scherm
Ik geloof dat ik het even niet meer begrijp hoor, maar volgens mij is het toc echt allemaal begonnen om een vraag naar hulp.....
Ik heb inderdaad een kleine opsomming gegeven van wat er zoal op helikoptergebied allemaal naar een club toe durft te komen, wil iemand er alleen voor behoeden dat ie zijn hobby, niet als leuk gaat ervaren. Of erger nog dat er gevaarlijke situaties ontstaan, door ondeugdelijk onderhoud.
En dan ineens wordt je afgedaan als een grijs mannetje, lachuh, ben nog jonger als jij....
Het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit waar ze mee verschijnen op het veld, alleen wat me wel zorgen baart, is de staat waarin deze toestellen ten tonele verschijnen, vaak als tweedehands, misschien zelfs nog wel van meerdere baasjes geweest... Dit hoeft overigens helemaal geen enkel probleem te zijn, maar dan zul je wel moeten beseffen dat je onderhoud of iets dergelijks zult moeten uitvoeren.
Velen vertrouwen op hun vliegvaardigheid, hierdoor kunnen ze aardig gooien en smeiten met hun apparaat. Echter kijk maar eens kieskeurig naar je heli, waar is deze uit opgebouwd en denk dan maar eens na wat de zwakste schakel zou kunnen zijn.
Besef je dan ook dat dit apparaat met aardige toerentallen kan vliegen.
Wat doet dit als je een ander aanvliegt? Ik hoop dat je een hele goeie WA verzekering hebt, anders heb je toch echt een heel groot probleem de rest van je leven.
Over het verhaal chinese plankvliegrommel, daar ben ik het overigens helemaal met je eens.
Is overal hoor. Op diverse beurzen geweest het afgelopen jaar, maar je moest nu toch echt gaan zoeken naar een brandstof motor, laat staan een beetje bouwdoos van een vliegtuig.
Allemaal kant en klaar, geldt idem dito voor de helikopters.
Groet,
Wim