Help een newbie aan een leuke hobby.

• Topicstarter Topicstarter Beko
  • Startdatum Startdatum
Amigo
Was niet van plan om nou meteen een paar honderd euro uit te gaan geven aan een trex zonder ervaring.
Wellicht vind ik het toch niet wat als hobby of vlieg ik hem tegen een boom.

Plantjes
Kan je me meer info geven hoe wat waar hoelaat die meeting in Zutphen is daar wil ik wel even komen neuzen als dat mag natuurlijk.
Welke machientjes zullen daar zijn ?

Justin
Dat ze niet antwoorden op mail daar ben ik idd ook al achter gekomen, denk dat ze niks willen verkopen ofzo tja graag of helemaal niet he zijn genoeg andere aanbieders.

Gr.Beko

Die comanche lama ben je na 2 dagen zat. Geloof me maar.
Het ziet er allemaal leuk uit maar het ding hangt alleen maar wat sullig rond.
Het enige voordeel is dat je in de huiskamer kunt vliegen.

dus ideaal voor beginners..dank voor deze bijdrage..ik heb hem vandaag besteld

mvg
Dasher (0 vlieguren)

Zo vandaag ff helicoptertje gehaald 2e hands een walkera HM 004 met veel spare parts :D enigste wat mist is een trainingskruis en een kabeltje naar de pc en die ga ik morgen maar eens opzoeken op het net en dan maar beginnen met oefenen :rolling:

In ieder geval bedankt voor alle tips.

Jullie zullen vast nog wel meer van me horen ;)

Gr.Beko

Succes..
En waar blijven de foto's...

ps die meetings maar even volgen elders op dit forum...
Als ik er aan denk zal ik dat hier ook even posten...
suc6
Benno

Gisteren veel te druk met uitpakken en bekijken, het was ook al behoorlijk laat vanavond komen er fototjes van.

Gr.Beko

Zo vandaag ff helicoptertje gehaald 2e hands een walkera HM 004 met veel spare parts :D enigste wat mist is een trainingskruis en een kabeltje naar de pc en die ga ik morgen maar eens opzoeken op het net en dan maar beginnen met oefenen :rolling:

In ieder geval bedankt voor alle tips.

Jullie zullen vast nog wel meer van me horen ;)

Gr.Beko

nou beko dat trainingskruis is must voor beginnelingen zoals wij...3 keer mijn comanche laten stuiteren en het landingsgestel is al weer aan diggelen :( die simulator werkt niet op mijn laptop...maar dat zal wel met vista te maken hebben?!

mvg

nou beko dat trainingskruis is must voor beginnelingen zoals wij...3 keer mijn comanche laten stuiteren en het landingsgestel is al weer aan diggelen :( die simulator werkt niet op mijn laptop...maar dat zal wel met vista te maken hebben?!

mvg

Zelfs FMS werkt op vista..
Maar wel opletten hoe of wat...

Benno

Nou dasher je bent me voor met posten.

Ondanks alle reserve onderdelen die ik erbij heb gekregen moest ik toch aan de slag met secondenlijm na heelwat crashes.
Toen meteen ff internet ingedoken en heelwat onderdelen die met seconde lijm vast zaten besteld samen met een trainingskruis en een simulatiekabel nu alleen nog aan een programmatje zien te komen (iemand een idee waar ik dit weg kan halen?)

Ik heb me een ongeluk gezocht naar een lagertje wat onder de rotor zit en die was foetsie op mijn knietjes met een grote magneet wel 3 keer over het grasveldje geweest maar tevergeefs.
Wat betekent dat ik na drie uur vanmiddag niet meer kon vliegen en morgen dus ook niet en overmorgen ook niet :mad:

Maargoed hopelijk krijg ik snel antwoord van de leverancier op de vraag of ik na kan bestellen op mijn eerste bestelling na de eerste crash.
Na de 2e crash moest ik meer onderdelen hebben dus vandaar de nabestelling :mad:

Gr.Beko

Nou dasher je bent me voor met posten.

Ondanks alle reserve onderdelen die ik erbij heb gekregen moest ik toch aan de slag met secondenlijm na heelwat crashes.
Toen meteen ff internet ingedoken en heelwat onderdelen die met seconde lijm vast zaten besteld samen met een trainingskruis en een simulatiekabel nu alleen nog aan een programmatje zien te komen (iemand een idee waar ik dit weg kan halen?)

Ik heb me een ongeluk gezocht naar een lagertje wat onder de rotor zit en die was foetsie op mijn knietjes met een grote magneet wel 3 keer over het grasveldje geweest maar tevergeefs.
Wat betekent dat ik na drie uur vanmiddag niet meer kon vliegen en morgen dus ook niet en overmorgen ook niet :mad:

Maargoed hopelijk krijg ik snel antwoord van de leverancier op de vraag of ik na kan bestellen op mijn eerste bestelling na de eerste crash.
Na de 2e crash moest ik meer onderdelen hebben dus vandaar de nabestelling :mad:

Gr.Beko

Ja ja. Ook ik was zo eigenwijs eerst life te gaan vliegen en daarna te simmen..
Sim prog's ..
Gratis zijn te downloaden FMS (neem de versie 2.7 want 2.8 is niet overal stabiel te krijgen)
en Heli-X (een Java pakketje met heel aardige foto's.)
Verder is er natuurlijk wel een 10 tal betaalbare sims voor als je a. geld te veel hebt en b. niet tevreden bent met de gratis versies...
Overigens kun je met je walkera zender nog problemen verwachten met de sim kabel..
Mijn broers zender moest ik eerst opereren voordat de kabel werkte.
Heb daar geloof ik nog wel foto's van dus als het niet werkt hoor ik het wel.

Benno

Ja ja. Ook ik was zo eigenwijs eerst life te gaan vliegen en daarna te simmen..
Sim prog's ..
Gratis zijn te downloaden FMS (neem de versie 2.7 want 2.8 is niet overal stabiel te krijgen)
en Heli-X (een Java pakketje met heel aardige foto's.)
Verder is er natuurlijk wel een 10 tal betaalbare sims voor als je a. geld te veel hebt en b. niet tevreden bent met de gratis versies...
Overigens kun je met je walkera zender nog problemen verwachten met de sim kabel..
Mijn broers zender moest ik eerst opereren voordat de kabel werkte.
Heb daar geloof ik nog wel foto's van dus als het niet werkt hoor ik het wel.

Benno

tx voor de info benno...esky heeft versie 2.0 meegeleverd..zal eens op zoek gaan naar 2.7

heb je 2.7 geinstalleerd??
Die klacht is wel bekend...
Die dll's zijn wel te vinden op google..
gewoon appart downloaden en in de sytem32 dir in de windows zetten.
Mocht je des ondanks nog problemen hebben mail je even in een PB met je eigen mail adres erbij dan attach ik ze wel terug...

Benno

Ik heb nu van Summitsoft RC Helicopter (50,6MB)gedownload en leuk om te spelen maar zonder kabeltje dus met toetsenbord is het nog wel af en toe heftig reageren van de heli.
En jammer dat je niet vrij kunt vliegen en nog geen keuze heb over meer helikopters.
Ik begrijp nu ook waarom ik de heli niet hoger als 10 cm kreeg in real life omdat ik hem gewoon verkeerd heb bediend ipv de ruder links rechts heb ik dus cyclic links rechts gedaan tja dan gaat die ook elke keer op zijn zij vallen he.
Nu al zonder simkabel wat geleerd :D
Jammer dat ik op onderdelen moet wachten om hem in real life weer de lucht in te krijgen want ik weet nu wat ik verkeerd deed :mad:

Gr.Beko

PS:als iemand aerofly-pro of realflight G3 heeft zou ik hem wel op CD of via mail willen over kopen PB aub hierover

Ik heb nu van Summitsoft RC Helicopter (50,6MB)gedownload en leuk om te spelen maar zonder kabeltje dus met toetsenbord is het nog wel af en toe heftig reageren van de heli.
En jammer dat je niet vrij kunt vliegen en nog geen keuze heb over meer helikopters.
Ik begrijp nu ook waarom ik de heli niet hoger als 10 cm kreeg in real life omdat ik hem gewoon verkeerd heb bediend ipv de ruder links rechts heb ik dus cyclic links rechts gedaan tja dan gaat die ook elke keer op zijn zij vallen he.
Nu al zonder simkabel wat geleerd :D
Jammer dat ik op onderdelen moet wachten om hem in real life weer de lucht in te krijgen want ik weet nu wat ik verkeerd deed :mad:

haha mooi man...ik weet zeker dat er ervaren piloten dit meelezen en zitten te gniffelen...terwijl zij ook zo begonnen zijn. ik ben er vandaag achter gekomen dat het echt windstil moet zijn om buiten vliegen :rolleyes: er begint al wat leven in fms te komen (tx benno) even droogoefenen totdat de onderdelen binnen zijn.
mvg

Hahaha Dasher ik denk ook wel dat er ervaren piloten in een deuk liggen maargoed van mij mogen ze als ze hun ervaring ook maar delen en ons tips kunnen geven ;)

Vandaag even op de sim met toetsenbord geoefend en naderhand kon ik me toch niet inhouden en ff de heli in real life geprobeerd en het ging al een stuk beter.
Kort en laag hoveren en proberen boven de grond te blijven op een plekje van 2 meter bij 2 meter.

Maargoed ik wacht even mijn bestelde spullen af en daarna het kruisje eronder en dan gaat het hopelijk nog beter.:)

Gr.Beko

Alle begin is moeilijk en zelfs ervaren vliegers storten nog wel eens neer door een windvlaagje. Vooral met FP heli en beginners oefeningen windstil weer afwachten.
Anders denk je dat het aan jou ligt dat die copter weer eens plat op de grond ligt of met een swieper op 10 meter zit...

Benno
een gevorderder beginner...

Alle begin is moeilijk en zelfs ervaren vliegers storten nog wel eens neer door een windvlaagje. Vooral met FP heli en beginners oefeningen windstil weer afwachten.
Anders denk je dat het aan jou ligt dat die copter weer eens plat op de grond ligt of met een swieper op 10 meter zit...

Benno
een gevorderder beginner...

Er staat mij veel te wachten zie ik...gevorderde beginner .. lid sinds 2003 8-O

Had geen geduld meer om op de onderdelen te wachten dus maar naar de helidealert gereden, bleek in de buurt te zitten (rc4me) die beste man heeft mij wat tips meegegeven die een schot in de roos waren. Balanceren!! die swashplate enzo...hij liep gelijk beter!! Ik had het hier ook al gelezen dat je eerst even moet afstellen...snap niet dat ik gelijk de kist uit de doos heb gehaald en het ruim ingestuurd heb maarja..er zit schot in!

mvg

Iedereen heeft zijn eigen tempo van vooruitgang boeken vermoed ik...
De een gaat als een speer vooruit en de ander doet er jaren over.
Maakt ook geen bal uit, als je er maar lol in hebt :)
Dat hij hier lid is sinds 2003, wil niet zeggen dat hij al zolang heli vliegt, vermoed ik dan..;)

Het begin is i.d.d. moeilijk maar eigenlijk wel een hele leuke periode.
De stappen vooruit maken zijn het leukst, na een "overmoedigheidscrash" weer langzaam opkrabbelen wat minder..heb ik dus maar niet zo vaak gedaan tot nu toe.
Crashen zonder stuurfouten te maken vind ik nog het minst leuk..
Maar het gebeurd allemaal...
Modelheli vliegen vergelijk ik graag met "vissen met handgranaten",
Therapeutisch ontspannen met een vleugje adrenaline :D

Eric

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft zijn eigen tempo van vooruitgang boeken vermoed ik...
De een gaat als een speer vooruit en de ander doet er jaren over.
Maakt ook geen bal uit, als je er maar lol in hebt :)
Dat hij hier lid is sinds 2003, wil niet zeggen dat hij al zolang heli vliegt, vermoed ik dan..;)

Zo bedoel ik het niet Eric..het was meer om aan te geven dat ik wel erg enthousiast ben en dat de overmoedigheid's crash wel eens op korte termijn zou kunnen komen...Vind het overigens erg leuk dat je op dit forum als newbie langs alle kanten hulp aangeboden krijgt met name van Benno en dat stimuleert enorm.. mijn dank daarvoor.

mvg

Was ook met een knipoogje Dasher, mijn excuus :lol:
Het is hier best leerzaam, heb ook al heel veel hulp gevonden op forums.
Maar samen met wat andere heligekken vliegen is toch nog het allerleukst vind ik..

Eric

Back