help een paar tips

• Topicstarter Topicstarter juan-heli
  • Startdatum Startdatum
J

juan-heli

Guest
wil graag wat tips om zelf wat te kunnen oefenen met leren hoveren .
heb me heli al een keer de grond in geboord en hij is nu weer top gaat ook al wat beter maar nog steeds niet helemaal lekker ale tips zijn welkom
groeten uit rotterdam
juan-heli
:p

Oefenen op de simulator
Vlieg mode 2: Jupiter Modelvliegclub
Zet een trainingskruis er onder of een hoepel.

Hoepelvlucht.jpg

ik sluit me aan bij wrobijns,

oefenen op de sim is een vereiste.
je moet eerst goed het gevoel in duimen of vingers krijgen om je heli vlot te laten hoveren.
Je stijgt op al hoverend en land al hoverend.

De prijs die een deftige sim kost is maar een fractie van de kostprijs van een crash.
ik oefen ook altijd eerst nog even op de sim alvorens ik "real" ga vliegen, zo ben ik al een beetje opgewarmd.

De één leert het wat vlugger dan de ander en sommigen leren het nooit.
Het is niet aan iedereen gegeven om een heli deftig onder controle te krijgen ;)
oefen, oefen en oefen tot je erbij neervalt, de voldoening is nog zo groot dan.
Alle begin is moeilijk maar oefening baart kunst

ik wens je veeeeeel succes en plezier toe

tips voor het leren

ik sluit me aan bij wrobijns,

oefenen op de sim is een vereiste.
je moet eerst goed het gevoel in duimen of vingers krijgen om je heli vlot te laten hoveren.
Je stijgt op al hoverend en land al hoverend.

De prijs die een deftige sim kost is maar een fractie van de kostprijs van een crash.
ik oefen ook altijd eerst nog even op de sim alvorens ik "real" ga vliegen, zo ben ik al een beetje opgewarmd.

De één leert het wat vlugger dan de ander en sommigen leren het nooit.
Het is niet aan iedereen gegeven om een heli deftig onder controle te krijgen ;)
oefen, oefen en oefen tot je erbij neervalt, de voldoening is nog zo groot dan.
Alle begin is moeilijk maar oefening baart kunst

ik wens je veeeeeel succes en plezier toe

Hallo,

ik ben sinds kort begonnen met heli vliegen en ik kan je aanraden om les te nemen.
het mooiste zou zijn hoe ik het doe op het moment leraar leerling systeem, werkt gewoon weg perfect en later als je het nodig vind de figuren oefenen op de sim, ook al denk je het op de sim te kunnen in het echt is het toch stukken anders. oke een ieder heeft zijn persoonlijke ervaringen, ik vind dit gewoonweg het beste manier. ik kan nu zelf al de opstijgen/ landen en bepaalde firguren in het hoover vierkant sturen, wat al nodig is voor je brevet, ik heb ongeveer een tien tal vluchten gemaakt en het valt mij op deze manier 100% mee.

succes met het leren en ga vooral niet te snel van start.

groet,

Thomas
p.s ik les op het moment met een vario sky fox

Les volgen in een clubverband is absoluut aan te raden.
Het oefenen op een simulator des te meer !
Als je les volgt moet je trouwens "echt" leren je heli onder controle te krijgen, als je dan een fout maakt........CRASH

Op de simulator doe je exact hetzelfde heb je een crash is het virtueel.
ik heb zelf Realflight en de reflex XTR sim, daar zitten voldoende oefeningen in die je ook in het echt kan leren, gaande van hoveren, tot rondvliegen, nose in, auto rotate landing (met motror) uit en noem maar uit.

Op de sim kan je ALTIJD oefenen, als je naar een club gaat en het regent, kan je niet oefenen.

Mijn ervaring is, beter een sim kopen, spaart je meer uit dan dat je erop bezuinigt en je heli moet herstellen of een nieuwe kopen.
Maar ja, ieder zijn mening he Happydribbel, jij kan het wel weten want je vliegt maar net ;-)

Als je les volgt moet je trouwens "echt" leren je heli onder controle te krijgen, als je dan een fout maakt........CRASH

Voud, Of beter: Fout...
Bij een goed leraar - leerling systeem (futaba) kan de leraar niet alleen overnemen, maar ook meesturen. ("gemixed signaal") Dit betekend dat de leraar een crash in vrijwel alle gevallen zal kunnen voorkomen. Zeker als je daarnaast ook nog de sim gebruikt om het "knuppel-gevoel" te verbeteren.

PS. crazykuki, Wel eens les gevolgd met een dergelijk systeem, of heeft Happydribbel daarmee misschien wel meer ervaring dan jij...??;-)

Laatst bewerkt:
hallo,

ik had qua helivliegen totaal geen ervaring, alleen heb ik mij met vleugelvliegen mijn stuurbewegingen beperkt tot een vierkante centimeter, hiermee bedoel ik dat ik niet meer knuppel dan binnen een vierkante centimeter, wat heel goed uitkomt bij heli vliegen.

verder simpel weg, kun je het volgende concluderen aan een kabel is de reactie snelheid van de leraar sneller als je je zender overmoet geven wat met vleugelvliegen makelijker kan dan met heli vliegen.

verder kun je eventueel naar een erkende vliegschool stappen en daar les gaan nemen tegen een redelijke vergoeding. tja zul je dan wel zeggen dan kost mij dat nog meer geld en dat is ook zo, maar dat verdient zich dubbel en dwars weer terug.

simpel voorbeeld kun je verder zelf uit gaan rekenen. een gemiddelde crach kost je al gauw tussen de 150 en 300 euro als het lekker tegenzit, voor dat geld kun je heel wat lessen nemen. Ja je kunt je afvragen crash ik wel of crash ik niet, nou ik kan je vertellen dat het je zeer zeker een paar keer gebeurt dat hij je naar beneden komt en dan ook met genoeg schade.

in ieder geval is mijn ervaring met les nemen heel positief en zal ook zeker zijn vruchten af gaan werpen.

in ieder geval succes met heli vliegen.

groetjes,

Thomas

Les nemen is niet alleen het leren vliegen, maar ook het veilig omgaan met de heli, en het afstellen van je model. Ik zie in een ander draadje dat je daar problemen mee hebt. Dus neem les of ga naar een club !

Anders zie ik het somber in, je kunt namelijk niet via een forum een helikopter afstellen, daar heb je al je zintuigen voor nodig, en geen computer.

Ik heb misschien wel een paar hele goeie tips als je in mode 2 vliegt.

Ben nu ongeveer 4 maanden bezig met deze hobby, en ik kan al een kleine looping maken.

Ten eerste, je moet minimaal toch wel 3x per week op je computer een uurtje vliegen. Daarnaast heb ik voor mezelf een paar vuistregels als je in mode 2 vliegt.

Uit je hoofd leren:

Bocht naar links = beide sticks naar links. (aileron links, rudder links)
Bocht naar rechts = beide sticks naar rechts.(aileron rechts, rudder rechts)
+
rechterstick naar beneden (
Elevator omhoog)

Uitleg:
als je de bocht inzet, gaat de neus meestal duiken dus moet je ook je
rechterstick omlaag doen (elevator). Probeer je heli zo vlak mogelijk te houden, doe je dit niet dan krijgt de heli vaart.

Back