Help Help. Heb een 2e hands blunder gekocht, reparatie traject gestart. Wie heeft goede tips?"

Zo, die is echt heel mooi geworden ! en waarschijnlijk ook beter dan hij ooit was.

Nu heb je dus een kist met een verhaal, veel plezier ermee !

heden ochtend gezellig op de club. lekker in de onweer.

na thuiskomst de vleugel waarop het patroon nog zat beplakt met diverse kleuren plakband. daarna dit voorzichtig eraf gehaald. moest het een keer opnieuw doen, maar toen had ik een mal. deze op de folie geplakt en rustig uitsnijden maar. heb 1 zijde klaar. nu nog de andere kant uitsnijden. het ziet er nog slordig uit. maar hij is in overmaat uitgesneden. dus de lelijke randen vervallen nog. ik zal de naam van het draadje straks aanpassen, want het is een reparatie verhaal geworden.

zal proberen het draadje up to date te houden tot hij gereed is

20160904_134126.jpg

zo heb je er 1. en zo heb je er 2.
volgende stap is polijsten van de vleugels. aangezien ervoor gekozen is om maar een deel van de vleugel opnieuw te spuiten. zit er een nevel overgang. ideaal is om dit nu te polijsten en niet nadat de stickers geplaatst zijn.

voor degene die denken. hoe kan dit, hij is toch gerepareerd en nu moet je toch nog werk verrichten. dit komt omdat ik ervoor gekozen heb de detail afwerking zelf te doen. Fred heeft de constructie herstelt en de basis voor de afwerking gelegd. het is nu aan mij hoe ver ik wil gaan met de eind afwerking. Natuurlijk had je dit ook aan Fred kunnen vragen, maar ik wil zelf ook mijn steentje (of kiezeltje) bijdragen aan de reparatie
20160904_160829.jpg

... ik zal de naam van het draadje straks aanpassen ...
Titel (berichten) kun je gedurende twee dagen aanpassen, normaliter bovenaan via topic-tools. Maar je openingsbericht is al te oud. Onder dat bericht op meld klikken en moderatoren vragen het even voor je aan te passen.

Het zal wel een open deur zijn, maar de sticker kan je het beste nat aanbrengen, water met een drupje vaatwasmiddel, en dan deppen met keukenrol.
Nacht je laten drogen.

alleen maar deppen?
dan komt het vocht toch niet onder de sticker uit? ik dacht dat je het met een rubberen kam eronderuit moest vegen. en dan een nacht laten drogen

Met rubber of een bankkaart gaat ook.
Alleen is de kans, gezien de maat van de sticker, dat hij verschuift erg groot.
Wat ook kan is de sticker aan de bovenkant volplakken met stroken schilderstape.
De folie van de onderkant afhalen en de sticker met tape op zijn plaats aanbrengen. Goed aandrukken/wrijven en de schilderstape eraf halen. Dat kan droog moet het wel in 1 x goed zitten. Nat kan ook maar dan moet je wachten tot de schilderstape droog is voor je het eraf haalt.

1 Vleugel helft is vanmiddag gepolijst en de eerste sticker is geplaatst.
De sticker is nog niet klaar. Aan de voorlijst wilt het nog niet goed plakken, door water/vaatwasmiddel vocht eronder, blijft de sticker niet zitten op de eerste paar mm. Morgen verwacht ik dat het vocht opgedroogd is, dan plakt het wel. Dan nog op maat trimmen en vleugel 1 is gereed. De andere vleugel moet ik nog polijsten. Die gaat niet zo snel, want de oppervlakte die ik moet polijsten is vele malen groter dan op de eerste vleugel die ik gedaan heb. Tevens moet ik aan deze 2e vleugel nog meer doen, om de roeren weer functioneel te maken. Want ik moet de verf nog uit de scharnierlijn verwijderen.

vanochtend iets eerder opgestaan.
want ik wilde weten of de sticker gelukt is. 100% strak zit hij er niet op, maar ben er tevreden mee.

20160905_071749.jpg

De buurman had nog 3M polijstmiddelen staan incl. foam pads.
Begonnen met de Polijstpasta-fijn en daarna alleen nog de Poetsmiddel gedaan. Ik heb alles met de hand gedaan, je zou het mogelijk met een machine kunnen doen. Maar dat durfde ik niet aan. Bang dat ik te ver zou gaan, waardoor ik door de lak zou gaan.

De andere vleugel zal wel meerdere dagen nodig hebben. Van de eerste vleugel had ik al een lam handje.

Hi Paul,

Ik zou je als tip mee willen geven het te polijsten met commandant icm een polijstmachine waar ook auto's mee gepolijst worden, dat scheelt lamme handjes ;) De machines zijn niet duur en wie weet moet je in de toekomst nog eens wat polijsten..... al was het je auto maar ;)

Veel plezier met dit leuke toestel,

Fred

Woon je om de hoek bij Fred of zo..
Roermond is toch een aardig eindje rijden en vaak was het zo gezellig bij Fred dat het nogal laat werd.

GJ
Ik zou zeggen kom eens langs G.J. ik zal je deze keer eerder dr uit schuppen.... op erewoord ;) Ik ben wel verhuisd, dus niet blind naar t oude adres rijden. Inmiddels een werkruimte die ca 3x groter is met leuke machines. bel/pm maar

Het lamme handje is al verkregen, maar heb het in niet in 1x gedaan. Maar gedeeld over 2 dagen, dat vonden de handjes fijner. Volgende keer toch maar een machine regelen dan.

Het afwerken van de stickers duurde iets langer. En de lange zomeravonden zijn alweer aan het afnemen.
Zojuist nog een foto genomen, maar mooi is de foto niet. Zal proberen deze week een nieuwe te maken, maar dan met daglicht. En niet de flitser, die het eigenlijk niet trekt.

Wat nog te doen?
Electronica inbouwen. Alle servo's zijn verwijdert. De kist was incl. servo's. Maar enkele weigerde dienst, waardoor ik besloten heb ze allemaal te vervangen. Na de tijd/energie en kosten die er nu ingestoken zijn, komt het ook niet meer op een servootje aan.

20160906_204406.jpg

Back