Hoi,
Mijn eerste post bij de bootjes
Ik heb afgelopen weekend een tweedehands bootje gekocht en zit nu met een vraagje.
Normaal rij ik brandstof auto's dus ben niet zo thuis in de wereld van ESC's en electro motoren.
Ik heb de Kyosho Viper met een standaard 550 motor en een Robbe ESC.
Deze is 20A continue en 30A max.
Nu zat ik te kijken naar een wat snellere motor, bootje gaat best leuk, maar wat meer power zou het plezier wel leuker maken.
Ik gebruik Intelli 3600mAh 7.2v packs. (Van mijn startbox ;-))
Bootje vaart hier echt heel lang op, heb dan ook geen moeite om tijd veel korter te maken.
Nu was mijn keuze gevallen op deze :
Spec's (voor zover ik die kan vinden) :
Kyosho Aquaspeed Marine Stock
SPECS:
Voltage: 8.4V Current: 3.2A
w/Load: 26,000 RPM
w/o Load: 30,500 RPM
Motor Length: 2-3/4" (To end of Shaft)
Turns: 18 Torque: 500g-cm
Alleen nu volg ik het ff niet... een 18T met 3.2A ? Dat kan toch nooit ???
Op internet kom ik waardes van 200A tegen voor een 18T auto motor, dat lijkt me gigantisch overdreven de andere kant uit...
Past op deze ESC deze motor ? Als dat niet past, wat voor motor raden jullie me aan voor zo'n bootje ? Begreep al dat automotor geen goed idee zijn, ookal zijn die qua maat wel goed in deze boot.
Een grotere ESC vind ik te duur, bootje wordt niet veel gebruikt.
Moet ik de schroef ook aanpassen ? Tis uiteraard een direct drive.
Alvast heel erg bedankt voor alle hulp.
Mijn eerste post bij de bootjes

Ik heb afgelopen weekend een tweedehands bootje gekocht en zit nu met een vraagje.
Normaal rij ik brandstof auto's dus ben niet zo thuis in de wereld van ESC's en electro motoren.
Ik heb de Kyosho Viper met een standaard 550 motor en een Robbe ESC.

Deze is 20A continue en 30A max.
Nu zat ik te kijken naar een wat snellere motor, bootje gaat best leuk, maar wat meer power zou het plezier wel leuker maken.
Ik gebruik Intelli 3600mAh 7.2v packs. (Van mijn startbox ;-))
Bootje vaart hier echt heel lang op, heb dan ook geen moeite om tijd veel korter te maken.
Nu was mijn keuze gevallen op deze :

Spec's (voor zover ik die kan vinden) :
Kyosho Aquaspeed Marine Stock
SPECS:
Voltage: 8.4V Current: 3.2A
w/Load: 26,000 RPM
w/o Load: 30,500 RPM
Motor Length: 2-3/4" (To end of Shaft)
Turns: 18 Torque: 500g-cm
Alleen nu volg ik het ff niet... een 18T met 3.2A ? Dat kan toch nooit ???
Op internet kom ik waardes van 200A tegen voor een 18T auto motor, dat lijkt me gigantisch overdreven de andere kant uit...
Past op deze ESC deze motor ? Als dat niet past, wat voor motor raden jullie me aan voor zo'n bootje ? Begreep al dat automotor geen goed idee zijn, ookal zijn die qua maat wel goed in deze boot.
Een grotere ESC vind ik te duur, bootje wordt niet veel gebruikt.
Moet ik de schroef ook aanpassen ? Tis uiteraard een direct drive.
Alvast heel erg bedankt voor alle hulp.