Help.......Lama V4 probleem

• Topicstarter Topicstarter Carpathian
  • Startdatum Startdatum
C

Carpathian

Guest
Hoi allemaal.

Sinds vorige week heb ik mijn standaard Lama V4 voorzien van een Extreme alu upgrade.

Hij vloog perfect, probleem is nu dat ( hoe ga ik dat uitleggen ).
Als ik hem laat opstijgen ( staart mijn kant op) komt hij van de grond.
Daarna blijft hij als het ware in een cirkel vliegen.
dus de staart blijft netje mijn richting staan, maar hij maakt dan konstant rondjes maar wel horizontaal. ( dus draait niet om zijn as. )

Nu ben ik een Noobie, hoe krijg ik dat afgesteld zodat hij weer netjes blijft hoveren, in plaats dat hij continue een omtrekkende bewegning maakt van zeg maar een meter in de lucht :( ?

Alle inbreng is welkom

Ik denk niet dat je het verholpen krijgt door af te stellen. Ik den keerder dat een van je asjes scheef is en daardoor hij wat uit palans is. Maakt hijd ie rondjes snel? of juist langzaam?

langzaam...hij blijft netjes op hoogte, maar draait rondjes wel met zijn staart in mijn richting.:nosmile:

Wat heb je aan upgrade parts op je Lama gezet? Staat je swash plate wel recht als je de heli aangezet hebt? De swash plate is het deel op de rotoras waar je servo's aan vast zitten.
Als je opstijgt, gaat hij dan wel recht omhoog of trekt hij een kant in?
Waar vlieg je met je heli? Als je binnen vliegt, hou er dan rekening mee dat hij na verloop van tijd last krijgt van zijn eigen turbulentie. Mijn Lama stijgt ook mooi verticaal op, maar na een tiental seconden zie je dat hij last begint te krijgen van de lucht die terugkomt van de muren en zo.
Kijk eerst maar eens naar je swash plate. Die moet recht staan.

Willem.

Klinkt als hetzelfde probleem als ik had, kijk eens naar dit topic:
lama-v3-niet-stabiel

Als je niet deze "probleem-as" hebt kan het natuurlijk ook gewoon de afstelling van de stabilisator zijn. Probleem het linkje maar eens korter of langer te maken. Ideaal gezien moet de stabilisator horizontaal staan als de bovenbladen ook geheel recht staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Willem,

Het zijn de alu parts....innershaft, blade holders, swatchplate.
ik ga er vanmiddag weer mee aan de slag

Inner shaft er uitgehaald, en de standaard as er weer ingezet.
Probleem opgelost.

Dus toch niet goed die Alu shaft
Weer wat geleerd :D

Bedankt allemaal

Back