Help met Roxxy 4250/07 outrunner

Heb een RTF Taxi III waarin ik een Robbe Roxxy 4250/07 (bestelnummer 4781)heb gemonteerd.
Werk met een Kontronik Jazz regelaar en 3C2500mAh lipo cellen.
Volgens bladje van Robbe zou ik hierop een propeller 13x6.5 moeten monteren.
Maar kan dit niet : gaat dan grasmaaien!
Dus heb er een 11x7 op geplaatst. Maakt dat ie nogal moeilijk van de grond komt...
Ben ik beter af met een 12x6 ? Geeft waarschijnlijk meer trekkracht.
Maar kan dit met mijn lipo-cellen ?
Hoe groot zou ik kunnen gaan in propeller maat, dat mijn lipo's dit nog kunnen trekken?
Info op bijgeleverd bladje van Robbe stemt niet overeen met wat je op de website ziet en ik weet niet met welke waardes ik nu echt rekening moet houden

Je hebt gewoon de verkeerde motor er op gezet . :(

Motor zoeken die bij het model past kwa prop grote .

Probleem opgelost.

Mvg Johan

Hallo,

In de handleiding zie ik ook een 12x8 genoemd worden.
Ook zie ik dat de motor opgegeven wordt voor 3-5 lipos. Over het algemeen leidt de genoemde propellor bij het maximale cellen aantal cellen tot de maximaal toegestane stroom.

Nu werk jij met een 3S pakket. Dit betekent niet alleen dat de spanning lager is, maar bij dezelfde propellor daalt ook nog eens de stroom. Je vermogen daalt dus kwadratisch!
(Vermogen=spanningxstroom en beiden dalen)

Mijn advies: Probeer diverse propellors, waarbij je de stroom steeds meet.
Richtwaarde volgas: 35A

Als de gegevens een beetje interpreteer zou ik beginnen met een 12x8 en 12x10.

Overigens, een paar grote wieltjes (76mm) geven ook al wat ruimte voor een grotere prop. Je kunt ook een hoger landingsgestel monteren.

Maar de beste oplossing zou een 4 a 5S lipo zijn.

Succes,
Gerben

Gerben, vermogen zakt met de derde macht van het toerental, dus ook met de derde macht van de spanning (toerental = spanning * Kv). Stroom zakt kwadratisch met de spanning.

Back