Help mijn motor houdt in bij een hoog toerental!!!!!

Hey, Ik heb vorige week een hpi rs4 3 ss met een 12r ss motor iin amerika gekocht omdat hij daar veel goedkoper was en er een motor bij zit.
Ik heb hem een liter laten inlopen met inrij brandstof en heb dit volgens de hpi dvd gedaan (toen was het warmer weer 10 graden)
Nu rijd ik met gewone brandstof (tornado 16% +olie gaat je motor langer mee zeggen ze). Maar als ik mijn auto op een hoog toerental dus topspeed laat rijden komt er eerst een soort blub blub geluid uit en als ik dan niet snel naar het stationeer toerental ga gaat ie uit (Ik heb al verschillende gloeipluggen geprobeerd). Maar kan het misschien zijn omdat het nu koud weer is dat die dan uitgaat.

Alvast Bedankt :?:

Zet alles weer even op standaard instelling en ga het dan weer proberen en dan kleine stapjes maken. Eerst arm dan ineens naar rijk gaan dan ben je over 100jaar nog bezig met afstellen.

ff standaard instellen en dan volgens de handleiding afstellen ( heb je geen handleiding check ff www.hpiracing.com )

Dit heb ik al gedaan maar er zitten 2 naalden in en volgens mij heb ik die onderin niet goed voor de low speed want ze zeggen 3 1/12 slag open maar dit werkt niet weten jullie iets anders of iemandd die ook de hpi rs4 3 type ss heeft met de 12r ss motor of alleen die motor

Haal je inlaatfilter er eens af en probeer het nog eens. Ik heb net zo'n probleem gehad en er bleek een probleem te zijn met het inlaatfilter (zat dicht of te wel te veel stof)

wel ff een doekje er over heen spannen (panty?).

Handig om een auto ver over de grens te kopen, geeft je ook heel makkelijk support hier in Nederland...... NOT !

Controleer ook je drukslang die van uitlaat naar tank loopt. Kijk aan beide nippels (tank en uitlaat) als er lucht door stroomt door er even op het slangetje te blazen.

Als die ergens verstopt zit is de motor zeker op hoger toeren ook niet af te stellen.

je motor staat te krap, geef je naald maar snel een halve slag open. (hier sloop je je motor mee)

je motor kan maar op twee manieren afslaan bij een hoog toerental en dat is als hij te rijk staat (maar dan haalt hij meestal niet zo veel toeren) en als hij te krap staat en dat is bij jou het geval.

Als je dit soort problemen hebt dan kun je het beste gewoon je naald een halve slag open zetten, en kijken of de situatie verbetert.
Het voordeel van deze methode is dat je je motor hier eigenlijk nooit mee kan slopen.

en werd je motor ook niet veels te warm?? daaraan kun je ook merken dat je motor veels te krap staat.

Iki ben er al achter mijn tank raakt de druk omdat ik toen ik de tank is beter bekeek toen dat blub blub gebeurde allemaal brandstof naar buiten zag lopen ik denk dat dat het geval is als je topspeed hebt moet je voldoende druk hebben in je tank om voldoende brandstof naar je motor te krijgen.

sppedy consales zei:
Iki ben er al achter mijn tank raakt de druk omdat ik toen ik de tank is beter bekeek toen dat blub blub gebeurde allemaal brandstof naar buiten zag lopen ik denk dat dat het geval is als je topspeed hebt moet je voldoende druk hebben in je tank om voldoende brandstof naar je motor te krijgen.

Laat ik even herschrijven wat je bedoeld....
Ik ben er al achter wat het is, mijn tank raakt de druk kwijt. Toen ik de tank eens beter bekeek bleek tijdens het borrelen in de tank dat er allemaal brandstof naar buiten kwam lopen, ik denk dat je op topspeed voldoende druk moet hebben om voldoende brandstof naar je motor te krijgen.

Vraag: waar lekt het ?
Als er een drukverlies is (lekkage) is het lastig afregelen. Probleem wat de wedstrijrijdsers vaak tegenkomen is dat de tankdop niet goed afsluit en je blijft afregelen omdat de trillinigen en bijtanken iedere keer die dop anders doet afsluiten en dus een andere druk veroorzaakt.

Probeer je lekkage bij de tank op te lossen (makkelijk als je geen garantie om de hoek hebt en je even een andere tank of alleen rubber kan claimen) en dan zal je zien dat het afregelen beter gaat.

volgens mij maakt het niks uit waar je hem koopt en kan je naar een winkel hier in nederland voor garantie gaan, zo heeft HPI dat geregeld. Ik heb mijn auto gekocht in een winkel in rotterdam maar mijn clutchbel lager was na 1.5 liter al versleten(niet goed ingevet in de fabriek) ik ging hier naar een winkel in Leiden en kreeg gratis dingen op gestuurt van hpi, het was garantie. Maar was terug gegaan in een heel andere winkel.

Nee de tank was het niet de hele auto is goed. Ik heb op een review gelezen van mijn motor dat je hem geen 3 slagen open moesr zetten maar 4 slagen de hoofdsproeier en hij loopt nu als een trein. 8) 8) 8) 8)

Iedereen bedankt voor het oplossen van mijn probleem.

Back