help mijn rc auto loopt niet goed

• Topicstarter Topicstarter Hurricane
  • Startdatum Startdatum
H

Hurricane

Guest
hallo
ik heb hulp nodig.
ik weet niet meer wat het is.
ik heb een rc auto 2.87 cc.
bij conrad het is een eigen merk van Conrad.
maar hij loopt niet goed op een rechtstuk rijdt hij goed maar als ik soms een bocht maak dan slaat hij 5 van de 10 keer af.
ik brandstof met 10% nitro.
wat kan ik daar aan doen,
ik word er gek van
help

Je afstelling van de carburateur zal niet goed staan. Ik zou hem terug zetten op de fabrieksinstellingen en van daaruit gaan afstellen. Als de fabrieksinstellingen niet weet zal je meer info moeten geven zoals merk motor, type, gloeiplugtype, carburateur enz enz.

Succes,

Robert

Kijk ook even naar je tankje, mischien zuigt hij lucht aan in de bocht, en heb je de benzine slang naar je carb zo kort dat je geen "reserve" hebt, en dus lucht staat te verbranden, wa tniet wil, en dus afslaat.

Was het in eens gekomen, of heb je wat veranderd, of kun je anderzijds aangeven wa ter gebeurd is voordat hij dit deed ?

ik heb de schroef van de brandstof toevoer geprobeerd .
die heb in alle standen een keer geprobeerd maar het hielp niet.
en naar de tank heb ik ook gekeken toe die afsloeg geen luchtbellen ik de tank.
heeft iemand nog ideeën.
ik ga binnenkort (denk ik) naar een modelbouw winkel en daar weten ze het vastwel
en trouwens hier kan je nog meer informatie vinden over mijn auto.
www.conrad.nl.
en dan zoeken op predator (want zo heet hij) en dan 4wd met rc.
en daar kan je alles vinden, de handleiding staat daar aan de onderkant van de pagina.

Groeten Robert

Wat is de status van de gloeiplug als de motor is afgeslagen... is deze nat van de brandstof of droog! Dit is een indicatie of er te veel of wellicht te weinig brandstof naar de motor gaat!

Check ook je stationair... de gasklep mag 1 a 2 mm open blijven staan als je geen gas meer geeft of zelfs remt... kun je checken doorff het luhtfilter er af te halen en door het gat te kijken!

Het zal ongetwijfeld met de afstelling van de motor te maken hebben...

Er is voldoende te lezen over het afstellen van nitro motoren, dus ff de zoekfunktie van het forum gebruiken...

als hij is afgeslagen zitten er dan bellen (lucht) in de benzineslang???

en wat ik eens heb gehad is dat de stuurservo referentie had op de gasservo

dus toen ik links ging gaf hij een dot gas en bij rechts duwde hij de gasschuif dicht

als dan je stationairschroef niet goed staat krijgt hij geen lucht en brandstof meer

ik eventje rijden en dan slaat ie af ik zal straks proberenen dan de bougie
eruit draaien

Dit soort storing is in 90% van de gevallen te wijten aan de gloeiplug. Het eerste wat je moet doen is een NIEUWE gloeiplug (ik kan een HPI Iridium R3 plugje aanraden) monteren en de motor daarmee starten.

Je kunt nu doen wat je wil aan de instelling van de carburateur, maar zolang je met de oude gloeiplug blijft 'klooien' zal je dit probleem niet kunnen oplossen....

hoe kan het nou aan de gloeiplug liggen
als die een maal warm is dan blijft ie toch warm

Hurricane zei:
hoe kan het nou aan de gloeiplug liggen
als die een maal warm is dan blijft ie toch warm

Moeilijke materie maar het is hogere scheikunde. Door het gloeien komen ionen los van de gloeidraad die als een katalysator fungeren en mee helpen de ontbranding op te wekken.

Volg je het nog ?????? :roll:

Kortom, is het gloeispiraaltje aangetast komen die ionen niet goed los en heeft dat invloed op de ontbranding.

ja ik volg het nog
ik ga morgen een nieuwe bougie halen en dan hopen dat het goed is

nouw ik heb een niewe gloeiplug
maar hij moet nu nog goed afgesteld worden
ik weet het,het staat op internet
maar het lukt maar niet
dus is er iemand die in de buurt woont van brummen of zutphen die hem voor mij wil afstellen graag

Ey,

Ik heb ook een Predator en word er ook "Gek"van :wink: , (gelukkig 2 andere auto's ter compensatie :P ), Mijn probleem met de Standaard Predator is ook dat hij eerst een goeie tijd gewoon goed loopt en daarna abrupt uitvalt, ik heb er een nieuwe gloeiplug ingedraait op het begin, en daarna liep hij een lange tijd hardstikke mooi mee, misschien zit er slijpsel in op het spiraaltje als de auto net nieuw is, of word het spiraaltje op een andere manier aangetast... het antwoord kan voor ons allebei nuttig zijn :wink: .

wis je ook dat conrad gewoon Force motoren heeft dus eigenlijk
zijn het geen kut motoren

Hurricane zei:
wis je ook dat conrad gewoon Force motoren heeft dus eigenlijk
zijn het geen k%# (censuur) motoren

Hoe kan je dat nu oordelen als je geen weet van afstellen hebt ?
Zelfs de beste motoren kunnen in de handen van een leek een ramp zijn :roll:

Om je even een idee te geven, de motoren die HPI standaard op hun Savage heeft zitten is ook Force en daar zijn mensen toch wel tevreden over.

Tja Roelof,

hij zegt ook dat het eigenlijk GEEN k#$#@ motoren zijn, kortom dat zijn probleem waarschijnlijk niet te wijten is aan het feit dat het een slecht merk motoren zou zijn....

tenminste zo begrijp ik zijn opmerking.

@ Hurricane

Lukt afstellen ook niet als je de handleiding van Bart Banaan volgt (in het brandstof auto forum bovenaan bij de sticky topics)?

Ik heb 3 auto's waarvan er 2 goed tot vrij goed zijn afgesteld alleen deze 3e is tot nu toe een ramp... ik blijf proberen... Ik zou em onderin de toeren wat armer zetten (in het geval dat hij daar al vier-takt) en hoger in de toeren rijker..

Kyosho T5 zei:
Tja Roelof,

hij zegt ook dat het eigenlijk GEEN k#$#@ motoren zijn, kortom dat zijn probleem waarschijnlijk niet te wijten is aan het feit dat het een slecht merk motoren zou zijn....

Verrek, je hebt gelijk :oops:
Mja... ik heb ondertussen hier op het forum het te veel gelezen dat de Conrad/force motoren als rotzooi wordt gezien....

Back