Help motor draait niet

Je had toch een Traxxas met een brushed Titan motor?

Ik denk dat je het antwoord al weet als je al je topics even terug leest.....

Nee weet het niet als ik aan de wielen draai draait de motor gewoon mee is niet doorgebrand want dan ruik je het als je der aan ruikt

Ik trek normaal Een wheelie door naar achter te rijden en dan meteen vooruit maar volgensmij is dit niet goed voor de motor maar weet iemand en andere manier want hij trekt geen auto wheelie

Ik heb een hele tijd met mijn titan motor gereden zonder ook maar enige problemen te hebben. Het vermogen is vrijwel niet afgenomen. Ook heb ik er niets speciaals aan gedaan. Ik heb gewoon met 7.2V even 20sec rustig gas gegeven. Daarna gewoon volop gereden.

Wel kan ik je vertellen dat:
De VXL regelaar (brushless) een beveiliging heeft met een soort van wacht-tijd tussen vooruit en achteruit rijden.
De XL-5 regelaar heeft dit NIET, en dus kun je achteruit rijden, en vervolgens vol gas vooruit, zodat de auto wheelies maakt. Op deze manier moet de motor even extra veel vermogen leveren en verbranden de koolborstels. Mijn zus heeft toen haar titan motor in een week tijd in de soep gereden. Ze vond het geweldig hoe ze wheelies kon maken door eerst achteruit te gaan en dan vol gas vooruit. De motor leverde gewoonweg geen vermogen meer en kwam niet boven de 5km/h uit.

brushed Titan - Google zoeken

Koolborstel uit de houder gesloopt met dat wheelies trekken...

Motor hoeft niet verbrand te ruiken om dat voor elkaar te krijgen.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Gewoon netjes nederlands praten dat is voor iedereen beter om het te kunnen lezen.
Je zou misschien iets meer informatie kunnen geven van wat er aan de hand is.

Maakt je motor wel geluid of doet hij helemaal niks meer?
Heb je de stekkertje nagekeken, als alles goed zit zou hij het moeten doen.

Waar woon je precies? Kan je misschien even invullen. Misschien wonen er mensen in de buurt die je kunnen helpen.

Of even een andere motor proberen, of een voltmeter aansluiten op de draden van de regelaar. Bij gas geven moet je dan de accuspanning zien, blijft het 0 volt, dan is je regelaar defect, zie je wel ongeveer 7.2 volt (iets meer bij een goed geladen accu), dan is je motor naar de vaantjes.

Dat je gestopt bent met wheelies trekken door eerst achteruit, en dan vooruit te gaan, zegt dan niets, de motor kan daardoor al beschadigd zijn, en als gevolg voortijdig ermee stoppen.

Back