Help! Nitro auto slaat af en start niet meer.

Hallo,

Ik ben nieuw in de nitro auto rc wereld.
Ik heb onlangs een Acme Condor gekocht met een SH .18 motor.
De auto is netjes ingelopen zoals op 100 videos te zien is op youtube.
Daarna ben ik flink gaan crossen met de auto in het bos.

Nu krijg ik de auto niet meer aan de praat :(
Het start heel moeilijk en als het eindelijk een keer aan staat rijd ik een rondje en slaat ie gewoon af en kan ik hem niet meer starten daarna.

Ik rijd op 16% nitro, zit een nieuwe glowplug in rossi r2 heb de carburateur afgesteld zoals het ook binnen kwam toen die nieuw was, ik heb de tank en slangen gecontroleerd op lekkage. Alles lijkt prima te zijn.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Een Rossi R2 is wel een beetje aan de hete kant....
Een R3 of R4 is beter.

Daarnaast zijn de fabrieksinstellingen alleen maar een begin punt waarop de motor zou moeten starten , voor een goed rijdende auto moet je de carburateur afstellen zoals hier in de sticky's beschreven staat.

Het zal inderdaad waarschijnlik aan de gloeiplug liggen. Plaats een nieuwe R3 of R4 en stel de motor daarna opnieuw af....

Ik kreeg de auto nieuw met een R3 gloeiplug. Ik wilde ook reserve gloeiplugs kopen en toen werd mij de R2 aangeboden door toprc.nl.

Maar ik zal zo even de R3 weer erin doen en kijken of die het wel doet

Ik heb net een rondje gereden met de R3 maar helaas sloeg die snel weer af. Wat me wel opviel is dat de trekstarter daarna iets lichter trekt. Hoort dat?

Een warme motor trekt altijd iets lichter omdat de compressie dan wat minder is...

Als die R3 de plug is waarmee je de auto in hebt gereden is het afslaan niet vreemd , onder het inrijden is die plug vervuild geraakt waardoor deze z'n werk niet goed meer doet.

Een nieuwe HPI R3 kopen en de motor vervolgens netjes afstellen.

Ik heb net nieuwe R3 gloeiplugs besteld. Hoop dat ze volgende week binnen zijn. Laat snel weten wat het resultaat is

voor jouw idee: een gloeiplug is een verbruiksartikel.
Ze verslijten, en kunnen kapot.
een plug kan bij juist gebruik erg lang meegaan, soms maar 1 run...
in de heli gingen ze meer dan een jaar mee.. en 1 keer flink te arm gedraait en hij is overleden.
Zand/deeltjes in de brandstof zorgen ook voor voortijdig overlijden van pluggen.

Back