help paniek

Ofwel is je BEC te zwak, zijn het zware servo's die je gebruikt? Het lijkt erop dat wanneer je veel stroom vraagt (veel stuurbewegingen) het begint te haperen. Dit zou kunnen omdat de BEC te zwak is of dat de batterij stuk is.

Ofwel is je BEC te zwak, zijn het zware servo's die je gebruikt? Het lijkt erop dat wanneer je veel stroom vraagt (veel stuurbewegingen) het begint te haperen. Dit zou kunnen omdat de BEC te zwak is of dat de batterij stuk is.

Iik gebruik de bec in de mfu-01 en er zitter 5 servos op en dan nog de verlichting uiteraart is dat te veel?

Gr martijn

Ik zou beginnen met alles eraf te halen. Dan rustig 1 voor 1 alles bij zetten. Ik heb een vermoeden dat er een verkeerd signaal terug komt over 1 van componenten.

5 servos? wat doen die servos allemaal?

Als je een servo hebt om de versnellingsbak te schakelen zou ik al beginnen met die los te koppelen en te testen zonder omdat die nogal veel werk krijgt ;)

Ik zou beginnen met alles eraf te halen. Dan rustig 1 voor 1 alles bij zetten. Ik heb een vermoeden dat er een verkeerd signaal terug komt over 1 van componenten.

nou heb je advies op gevolgt en het probleem gevonden.

1x servo dood
1x schakel print dood.

heel erg bedankt voor je tip (stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht)

nog maals heel erg bednakt allemaal.

gr martijn

5 servos? wat doen die servos allemaal?

Als je een servo hebt om de versnellingsbak te schakelen zou ik al beginnen met die los te koppelen en te testen zonder omdat die nogal veel werk krijgt ;)

servo versnellings bak er uit hallen? nee doe maar niet dan heb ik een probleem.

2x servo sturen
1x schakelen
1x trekhaak
1x vergrendeling laadbak

mijn truck weegt leeg 7kg vol met zand/rijst weegt hij 17/15kg en als ik dan een brug of helling op wil heb ik toch echt de eerste versnelling nodig.

gr martijn

servo versnellings bak er uit hallen? nee doe maar niet dan heb ik een probleem.

2x servo sturen
1x schakelen
1x trekhaak
1x vergrendeling laadbak

mijn truck weegt leeg 7kg vol met zand/rijst weegt hij 17/15kg en als ik dan een brug of helling op wil heb ik toch echt de eerste versnelling nodig.

gr martijn[/QUOT

De zender die geadviseerd wordt is een 4 kan.zender.Ik vermoed,dat door meer aan te sluiten een over belasting van het systeem ontstaat.Iedere aansluiting ontneemt stroom aan het bec systeem.Mogelijk geeft dit de storing?

2x servo sturen
1x schakelen
1x trekhaak
1x vergrendeling laadbak

gr martijn[/QUOT

De zender die geadviseerd wordt is een 4 kan.zender.Ik vermoed,dat door meer aan te sluiten een over belasting van het systeem ontstaat.Iedere aansluiting ontneemt stroom aan het bec systeem.Mogelijk geeft dit de storing?

Oke en een bec kan ik die er zo bij hangen of moet ik dan het een en andr aan passen?

Je moet vanaf je regelaar de rode kabel uit je stekkertje friemelen die na je ontvanger gaat.

Dan 2 kabels op je accu kabel en stekker der in en j eheb stroom

Kan geen foto plaatsen met me mobiel

Google even externe bec
Dan afbeeldingen.

Gaat goed komen

Waarom zou je geen externe bec gebruiken dan je krijgt alleen een ander voedings bron op de ontvanger.

En de mfc haal je de voeing nssr je ontvanger der toch af?

Als ik me niet vergis moet je je BEC tussen je accu en ontvanger zetten en de rest achter je BEC anders in serie over je gehele installatie (ff checken) De BEC zorgt voor de juiste stroom(en voedingsspanning) richting je regelaar gaat ten op zichten van de rest.
En geen dank we zijn hier op het forum om elkaar te helpen lijkt mij.

En anders kan je als je handig bent 2 accu's plaatsen 1 voor de servo,s alleen en 1 voor je MFC met alle toebehoren.

Back