HELP: schel geluid bij > 50% throttle

Geachte lezers,

Afgelopen week heb ik een nieuwe quad gebouwd met dji e300 motoren + e300 esc's + props (de self tightenting) en naze32 als fc. Nu heb ik echter 2 problemen, ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!

1) Als ik meer dan 50% throttle geef hoor ik een heel schel geluid wat door merg en been gaat. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het is bij alle motoren en ik heb de escs al gecalibreerd.

2) Ik krijg absoluut geen lift, prop rotaties zijn zoals het in de manual staat en ik gebruik de 9443 dji props.

Kan iemand mij helpen?

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,
Jan

Kan ook loss of timing zijn / net "naaste" timing....
Bij echt los of timing dan stoppen de motors er ook mee, met een near mis timing heb je een bult lawaai, en gaat het stroomverbruik erg omhoog, maar blijft het draaien.
Meestal gaat dat ook weer over naarmate je uit dat punt komt met bv meer gas geven...

Maar idd een filmpje is nu prettig...

Dankjewel voor jullie reacties, ik heb zojuist een filmpje gemaakt: [URL="
hier[/URL]

(minimum throttle is niet helemaal goed afgesteld, staat iets te laag)

Esc's heb ik wel gecalibreerd(full throttle in cleanflight en dan lipo aansluiten).

Ik las op internet dat het kan komen door de timing van de ESC's, kan ik deze veranderen?

Voordat ik de onderdelen van deze quad had besteld, had ik eerst nagezocht of e300 escs+motors zouden werken met naze32. Volgens internet zou het moeten werken :)

Alvast hartelijk bedankt! Ik hoop dat het op te lossen is :-)

Ps. Het geluid gaat in het 'echt' door merg en been, op het filmpje valt het wel mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpje bevestigt mijn vermoeden, dat is het typische "prop draait verkeerdom" geluid

Thanks voor je reactie, maar hoe kan dat met de e300 esc's met self tightening props? Die kun je toch nooit verkeerd om doen (want dan zouden ze er toch af vallen)?

Gr,
Jan

Als je de props netjes aandraait komen ze sowizo niet los ;)

Motor draairichting verander je door 2 van de 3 motordraden om te wisselen

Als je de props netjes aandraait komen ze sowizo niet los ;)

Motor draairichting verander je door 2 van de 3 motordraden om te wisselen

Ik wil niet bijdehand doen, maar als ik de motor van draairichting veranderd draaien de props zichzelf los.

De andere draairichting props krijg ik er niet op, want dat past niet :p (ivm met schroefdraad).

:confused::confused:

Niet dus...
Heb het zojuist getest met 1 motor en het blijkt dat het wel werkt, nu krijg ik ook liftvermogen!

Thanks mark, ga vanavond alle motors omdraaien ;-)

Ps. Op mijn f550 met naza draaien de motors de tegenovergestelde richting van de pijltjes op, echter nooit problemen gehad. Draaien deze ook de verkeerde kant op? En kan dit kwaad?

Laatst bewerkt:
Vreemd.

Wel de goede motoren op de goede armen zitten dan?

Soms kan het geen kwaad, soms wel.
Niet iedere FlightController gaat er even goed mee om iig.

Nogmaals hartelijk dank! Hij vliegt ;-)

Echter is het heel erg moeilijk om hoogte te behouden. Ik heb een naze32 acro, hiermee zou het toch mogelijk moeten zijn om relatief stabiel te hoveren? (dat hij afdrijft is logisch)

Het is niet zo dat ik hem verticaal gezien stil kan laten hangen. Of ik ga omhoog, of omlaag. Mijn futaba t8j heb ik zo ingesteld dat de ranges van alle inputs 1000-2000 zijn, daar kan het denk ik ook niet aan liggen.

Jullie misschien advies hoe ik verticaal mijn positie kan behouden?

Alvast bedankt :-)

Edit: In verhouding met mijn f550 vind ik de vertical gain (hoe heet dat bij naze32?) heel erg laag, het duurt heel erg lang voordat de quad (verticaal) op mijn stick movements reageert. Hoe heet deze setting? Het spijt me als het iets was wat heel makkelijk te vinden was, maar ik ben nieuw met naze32 ;)

Edit2: Ik gebruik cleanflight voor het tunen van mijn naze32 acro bordje

Laatst bewerkt:
Edit: In verhouding met mijn f550 vind ik de vertical gain (hoe heet dat bij naze32?) heel erg laag, het duurt heel erg lang voordat de quad (verticaal) op mijn stick movements reageert. Hoe heet deze setting? Het spijt me als het iets was wat heel makkelijk te vinden was, maar ik ben nieuw met naze32 ;)

Edit2: Ik gebruik cleanflight voor het tunen van mijn naze32 acro bordje
In de Receiver TAB kun je de throttlecurve aanpassen.

Zelfcentrerend vind ik zelf best vervelend op throttle.
Ik vind dat die zo soepel mogelijk te bedienen moet zijn zonder dat iets(zoals een veertje) dat beinvloed.

Dus zender ff open schroeven en het veertje eruit halen ;)

Back