HELP scorpion commander 45a probleem

Nounou... dat vind ik nogal wat als algemene Scorpion-conclusie. Ik vlieg al geruime tijd met een 120A-12S OPTO Scorpion rond en heb helemaal nergens problemen mee. De governor kan in meerdere snelheden afgesteld worden en geeft mij iig geen probleem op de snelste stand.

Het is geen onbekend iets dat de Scorpion ESC's ronduit slecht zijn en dan helemaal hun governor functie.
Ik had vroeger op mijn 2221-6 Scorpion motortje ook een Scorpion ESC met problemen. Nu heb ik die vervangen door een hobbywing 60A Pentium ESC en die combinatie is een bom (enige nadeel is de softstart die niet super soft is)

Het is geen onbekend iets dat de Scorpion ESC's ronduit slecht zijn en dan helemaal hun governor functie.
Ik had vroeger op mijn 2221-6 Scorpion motortje ook een Scorpion ESC met problemen. Nu heb ik die vervangen door een hobbywing 60A Pentium ESC en die combinatie is een bom (enige nadeel is de softstart die niet super soft is)

Nu ik de overige problemen heb opgelost denk ik dat het niet aan mijn esc ligt maar aan mijn lipo's.
Welke esc, lipo's, pinion en hoofdtandwiel gebruikte jij dan?
Ik hoor graag van je zodat we het kunnen vergelijken.

@ Michael : dit is het antwoord dat ik van Scorpion kreeg toen ik de vraag stelde welke ESC/Commander ik het best zou gebruiken bij de 2221-6 voor de 450 Pro :
Trouwens de 2221-6 trek om en bij de 52Ampère vandaar dat de 45A ESC een beetje te plat uitvalt ...
Deze heb ik gekocht :
http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=376

Dear Luc

Thank you for your email, you could choose our HK2221-8 (for Normal 3D), or HK2221-6 (for Hard 3D) for your Trex 450Pro. However, you may need to change the ESC if you are using the stock ESC. You need to have an ESC that can handle up to 60A for these motors.

Best Regards
Richard
Scorpion Power System

Laatst bewerkt:
ik heb zelf de scorpion 4400kv motor met een commander V2 55a gevlogen en dat was gewoon ronduit bagger. heb nog het een en ander geprobeerd met timing, governer en throttle curves maar het was gewoon niet vliegbaar en gaf minder vermogen dan de standaard kds motor.
Vanuit dat standpunt zou ik een scorpion commander uit de 4s serie afraden.

Er is mij toendertijd door een winkeleigenaar gezegd dat hij deze klacht vaker hoorde over de scorpion regelaars.

Back