HELP! tarot ZYX + cinestar clone 3 axis

Vandaag de Tarot ZYX-GS binnen gekregen.
Sensor goed aangesloten e.d. in de sofware reageert hij prima.

Problemen:

Tilt shaked heeel erg. Blijft wel op zn plek maar schud heel hard heen en weer.
Als ik de tilt aansluit klapt hij heel hard naar 1 kant en stopt hij. Vervolgens de belt eraf gehaald en toen aangesloten. na een paar keer draaien gaat het oranje lampje branden en doet hij niks meer tot in een reset geef.

Wat doe ik hier fout?!
Aan de pan ben ik nog maar niet begonnen.

Na een firmware update naar 1.1 zijn de tilt en de rol voor mekaar.
Alleen de pan... In mode 2 reageert hij nergens op. In mode 1 en 3 blijft hij gewoon heel hard ronddraaien en reageert hij ook nergens op.. iemand een idee?

Ja dat begrijp ik. Alleen dit heeft volgens mij niks met balans te maken. De pan tolt gewoon keihard rond. Het is niet gewoon een beetje trillen ofzo;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet hem er maar gewoon in proberen kan altijd en waarschijnlijk is dat het probleem;-) kom je hier vaker op forum tegen.. glimbals die hele rare dingen doen zonder camera en 70% van de gevallen waarom die raar doet is omdat er geen camera in zit ;-) daarom kwam ik daarmee

Zonder camera (aka, niet in balans zijn) is simpelweg geen manier om te testen. De Gimbal MOET in balans zijn wil het werken.

Als hij het dan nog doet, dan zijn het volgens mij toch gewoon verkeerde PID of PWM instellingen...? Althans, als ik daar aan rommel gaat hij ook trillen of tollen of shaken... Pas als ik die ga tunen word het minder en minder totdat hij bij een perfecte tune helemaal stil hangt en goed werkt.

Maar ik heb geen ervaring met deze gimbal... dus durf het niet zeker te zeggen.

Zonder camera (aka, niet in balans zijn) is simpelweg geen manier om te testen. De Gimbal MOET in balans zijn wil het werken.

Als hij het dan nog doet, dan zijn het volgens mij toch gewoon verkeerde PID of PWM instellingen...? Althans, als ik daar aan rommel gaat hij ook trillen of tollen of shaken... Pas als ik die ga tunen word het minder en minder totdat hij bij een perfecte tune helemaal stil hangt en goed werkt.

Maar ik heb geen ervaring met deze gimbal... dus durf het niet zeker te zeggen.

Idd mee eens
Altijd met camera testen

Heb het geprobeerd met camera. Blijft hetzelfde. Tilt en Roll werken prima. Pan nog steeds hetzelfde. Nu was het zo dat de servo die er op zat ook een potmeter aansluiting had als enige. Ik heb die verwisseld met de tilt servo die geen pot aansluiting heeft. Zelfde resultaat. Iemand nog ideeen?

Top.. na een firmware update na V1.2 doet de tarot GYX helemaal niks meer.. Hoppa weh 140 dollar... Ik ga wel een ander systeem proberen... Suggesties?

Nog een top... Nadat ik voor het uitproberen de hitech (pan) servo direct op de receiver aansloot deed hij het gewoon... wat is t leven toch hard he

Er zat 1 servo op met een Pot meter aansluiting. Die zat eerst op de pan.
Die heb ik verwissel met de tilt servo. Die servo heeft namelijk geen potmeter nodig. Toen heb ik de nieuwe pan servo direct op de receiver aangesloten!

Thanks! respons op de sticks vind ik tot dusver prima. Alleen bij zelfstabilisatie vind ik dat de roll nogal traag reageert. Hoe zou ik dat moeten aanpassen? Gains omhoog? Zoja, welke gain?

Back