help trex 250

Vandaag ben ik jarig. dank jullie wel. Wat krijg ik van mijn lieffie? een Trex 250. Super. Vandaag gelijk begonnen maar het volgende probleem doet zich voor. Alle kunststof kwiklinkjes op de rotorkop knellen zo hard op de bollinkjes dat er nauwelijks beweging in de kop te krijgen is Ik denk dat de servo's het niet eens trekken. Heb een beetje olie tussen de kwiklinks en de bollinkjes gedaan maar dat helpt niet. Hoe kan dit nu en wat kan ik eraan doen??

loges

Hoi,

blijkbaar is dat een bekend probleem, bij mijn 250 zitten ze ook redelijk vast, maar naar het schijnt komen de linkjes mooi los na enkele vluchtjes.

Mijn 250 heeft al eens proef gedraaid en het valt goed mee. Mijn tailhub is nog de 1ste versie (dus die met de 2 bearings per tailgrip) naar het schijnt zijn hier problemen mee. Blijkt dat de tailgrip vast komt te zitten als er teveel kracht op komt en het blijkt een probleem te zijn met de dikte van de hub alsook de bearings. De store waar ik hem gekocht heb stuurt mij gratis de nieuwe upgrade tailhub als die binnenkomt bij hem.

Succes met de bouw !

Grtz,
Dirk

je kan ze ook gewoon even ronddraaien op de bestaande balls, dus even 1 kant loshalen en effe draaien terwijl je de hoekverander, werkt ook goed.

Ruimers werken ook maar je haalt er o zo makkelijk teveel af en dat is slechter dan dat ze wat te strak zitten.

nou dat helpt dus niet he Nick, t gaat echt veels te stroef en je zal dus gewoon een ruimertje moeten hebben en er wel voorzichtig wat mee kunnen ruimen, als t echt stroef gaat en je haalt er teveel van af, dan ben je al veel te lang bezig met ruimen...

heb de mijne bij helidirect besteld,...nog niet binnen.

Gewoon een paar keer gebruiken. Een soort "inloop-periode". Ik heb al 10 vluchten achter de rug, en de linkjes gaan steeds iets losser. Het is een heel verschil met de eerste vlucht.

Als je servo's het niet trekken moet je eens denken aan andere servo's. Die linkjes zitten bij eigelijk elke kit zo stroef, en ik heb niemand gehoord over servo's die het niet trekken.

ik gebruik een van de gaui200 bals. die zijn net 0.00000001 mm groter. kun je 250 links mee ruimer maken.

die zijn gewoon los te bestellen,...

maar ik snap niet waarom er hier weer mensen zijn die een paar honderd euro uitgeven aan een heli'tje en dan weer moeilijk gaan lopen doen over die laatste paar euro om een goeie tool aan te schaffen, die gewoon zo te bestellen is,...

eigelijk had van mij de kit 10 a 20 eur duurder mogen zijn en dan incl dat ruimertje EN dat ballink clipje...

Aan t einde van de maand is er een stukje geld over, (vaak andersom)
Aan t einde van dat budget voor een aankoop zijn er altijd nog opties over, maar is t geld besteed..

Laatst bewerkt:
nou dat helpt dus niet he Nick, t gaat echt veels te stroef en je zal dus gewoon een ruimertje moeten hebben en er wel voorzichtig wat mee kunnen ruimen, als t echt stroef gaat en je haalt er teveel van af, dan ben je al veel te lang bezig met ruimen...

heb de mijne bij helidirect besteld,...nog niet binnen.

moet je even 1 bal wat opruwen dan gaat het zeker

Tjonge tjonge eigenlijk is het toch van de pot gerukt...

Het modelbouwvolkje moet toch wel het braafste volkje zijn wat er op aarde rondloopt.
Je koop een helie (of wat dan ook) en dan moet je er al onmiddellijk werktuigen bij kopen om de slechte onderdelen/mankementen goed te krijgen.
Ik kan het me niet voorstellen dat de doorsnee consument het zou pikken als ie een dure nieuwe HD tv zou kopen dat ie dan eveneens een soldeerbout erbij moet zorgen om nog wat weerstanden binnenin vast te solderen...:confused:;)

Zo dat moest er effe uit..:mrgreen:

Haha, ergens zit daar een logisch verhaal in. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat, een kit van wat dan ook, 100% perfect passend en werkend was. Dat is misschien ook ergens de lol van het bouwen.

Ik kan het me niet voorstellen dat de doorsnee consument het zou pikken als ie een dure nieuwe HD tv zou kopen dat ie dan eveneens een soldeerbout erbij moet zorgen om nog wat weerstanden binnenin vast te solderen...:confused:;)

Geen HD flatpannel TV, maar bij mijn oude bakbeestje moet ik jaarlijks de hoogspanningstrafo nasolderen.. ;)

Laatst bewerkt:
Ja klopt, het bouwen hoort natuurlijk wel bij de hobby maar dit zijn in mijn ogen echte gebreken en dat hoort er volgens mij niet bij. Maar ik ga hier niet over uitwijden want het ging eigenlijk over de Trex 250 en dat is evenzeer een leuk ding..:)

Geen HD flatpannel TV, maar bij mijn oude bakbeestje moet ik jaarlijks de hoogspanningstrafo nasolderen..

Wel effe stekker uit stopkontakt he Niek........;)

Er zijn bij de 250 buiten de tailhub (welke reeds is vervangen) geen problemen. OK de links zijn wat strak maar dat heb ik liever dan te los, je hoeft er ook geen gereedschap voor te kopen maar een ballink ruimer is natuurlijk wel een standaard helitool net als een ballink tang.

Back