Help!!!!!!! Trex 700n pro

Hey jongens,


Bedankt voor de linkjes hier heb je wat aan, ik zal als het weer beter is ff gaan testen
Motor loopt op 30% nitro en heeft de extra shim om de timing goed te krijgen.
Zal Hans binnenkort uns vragen of hij nog zin heeft in een beetje afstelwerk.
Zal iig ff een nieuwe no8 plug in zetten, kan geen kwaad volgens mij.
 
gloei-plug-test.jpg


Plug 1: Te arm
Deze plug komt uit een motor die veel te arm stond getuned. De behuizing is met olie bedekt maar men kan duidelijk zien dat de gloeikern ingevallen is. Hierdoor weten we dat het veel te heet is geweest en dat de gloeikern bijna gesmolten is. Als we de motor zo hadden laten doorrijden zou uiteindelijk de gloeikern gesmolten zijn en los zijn gekomen van de gloeiplug. En dan moet je net geluk hebben dat deze naar buiten geblazen wordt door de uitlaat en niet vast komt te zitten tussen de zuigerwand en de zuiger.

Plug 2: Normaal
Zo ziet een redelijke frisse gloeiplug eruit in een goed getunede motor. De behuizing ziet er redelijk schoon uit. En de gloeikern glimt nog en ziet er niet vervormd uit door oververhitting.

Plug 3: Te rijk
Deze komt van een motor die te rijk getuned is. De gloeikern is zwart geblakerd omdat de brandstof niet volledig heeft kunnen verbranden. Dit zou er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat de motor moeilijk te starten is en niet lekker loopt.

Plug 4: Oud en versleten
Deze plug ziet er ongeveer zo uit als het zou moeten zijn. Maar is bijna versleten. Zoals je kunt zien, zien de eerst draadjes van de gloeikern er redelijk schoon uit en een beetje wit van kleur. Dit is een optimale tot bijna arme mix van brandstof. Een motor met deze plug zal het goed doen. Maar zal te arm zijn als het weer warmer zou worden.
 
mooie voorbeelden @Student:
als iemand zijn plug vergelijkt met deze afbeeldingen,
zou hij tenminste maar 5 minuten met de heli gevlogen / gehovert zijn,

vlak naar de start en weer uit,
kan die plug veel anders uit zien ..
 
Back
Top