Helpppp!!!! Auto te water geraakt

Ik ben vanmiddag voor het eerst gaan rijden met mijn Tamiya TGR. Bij ons zijn ze een nieuw stuk van de a74 aan het afsfalteren geweest en daar komt dus nog niemand, idiaal om te testen dacht ik zo...... helaas had het gisteren geregend en was er dus een greppel gevuld met water waar de auto naar 2x op en neer rijden dus volledig kopje onder ging....

Ik heb hem hier nu staan maar wat o wat moet ik nu doen??

Gr.Daniel

Alle electronica eraf en op de kachel , motor flink in de afterrun of WD-40 en ook op de kachel en voor de rest lagers inspuiten met wd-40 en zorgen dat de olie lekker verdeelt wordt.

Okeej maar voor de motor en tandwielen en dergelijke dan?? het was wel zeer zanderig water en dat hoor je nu ook wel als je de auto probeert te verplaats wat overigens niet heel makkelijk meer gaat nu......

Een bus WD40 pakken en de metalen delen gewoon lekker inspuiten.

elbowgrease.jpg

dusssss.....

Maar evengoed bedankt ;)

En wat het zand betreft dat zit natuurlijk helemaal in het vet enzo.. Dus dan zal ik wel alles uit elkaar moeten draaien maar hoe krijgik dan het vet overal goed vanaf zodat echt al het zand weg is want dit lijkt mij vrij schadelijk voor de auto...

Probeer nu sowieso je motor te starten en even te laten lopen als ook de auto/aandrijflijn met WD40 in te spuiten want als je een week wacht kan je ook alle roest gaan verwijderen en mogelijk lagers vervangen.

1) Tankie legen en de brandstof WEGGOOIEN!

2) Alle electronica eruit halen en een nacht in een pot met gewone rijst doen. Dit zal alle vocht restloos verwijderen (ook geen kalkresten)

3) De auto, het chassis en alle onderdelen helemaal verzadigen (ook IN de motor) met WD-40, nachtje uitlaten druipen en dan met remmenreiniger alle WD-40 wegspuiten (niet in de motor met remmenreiniger).
Na het wegspuiten van de remmenreiniger met de compressor, de auto inspuiten met auto-interieurreiniger en met een zachte doek uitwrijven of met babydoekjes schoon wrijven...

4) De motor (verzadigd met WD-40) een paar keer trekstarten zonder gloeiplug en de WD-40 uit het gloeiplug gat laten sputteren.

5) Nieuwe, verse brandstof in de tank. In de brandstof slang blazen tot de brandstof bij de carburateur is.

6) gloeiplug erin, starten en de motor op bedrijfstemperatuur brengen.

Klaar, de auto is weer als nieuw...

Kijk dat is duidelijk! Ik heb enkel 1 probleem heb een Tamiya TGR 4 wielaangedreven en alle tandwielen schuren als een gek en zitten vrij vast door het zand, als ik de wielen wil draaien lukt dit bijna niet. Ik heb de auto opgebouwd gekocht en vrij weinig ervaring met het volledig demonteer gebeuren. Ik heb dan dus ook geen trekstart en durf hem nu nog niet op het startblok te zetten ivm de vastzittende tandwielen....

En natuurlijk was de wd40 fijn op vandaag dus deze kan ik op zijn vroegst morgen pas halen en erin spuiten....

Bummer......

Top! :) Kan er nog iemand mij vertellen dan wat een goede ontvetter is om de tandwielen en dergelijke helemaal scheen mee te krijgen en wat daarna goed vet is om de boel weer lekker mee in te vetten?

Thnx guys!! :)

Top! :) Kan er nog iemand mij vertellen dan wat een goede ontvetter is om de tandwielen en dergelijke helemaal scheen mee te krijgen en wat daarna goed vet is om de boel weer lekker mee in te vetten?

Thnx guys!! :)

Ik gerbuik altijd remreiniger dat is goeie ontvetter doe wel handschoenen aan bij gebruik. Want het ontvet heel goed en de huid vindt dat niet fijn een keer is niet erg maar bij veel gebruik ga je het wel merken.

Als je je diff schoonmaakt moet daar weer speciale diff olie in.
Voor de tandwiel op de motor gebruik ik gewoon wit smeervet.

Bedenk alles wat je invet, smerig kan worden met zand en zorgt zo voor meer slijtage.

Back