Hoi Bert,
bedankt om mee te denken, maar dat hebben we ook al geprobeerd. Als we de servo reversen in de zender dan initialiseert de Vstabi niet. Er staat ook vermeld in manual van de Vstabi dat in de zender niets mag veranderen omdat alles via de Vstabi software loopt.
Grtz,
Dirk
Dat lijkt me héél stug: als alles in het midden staat, is er voor die V-stabi geen verschil zichtbaar tussen reversed en niet-reversed. Wat walter ook al zei.
Wat betreft die pyro-precompensatie waar Anko het over heeft, dat weet ik dan verder niet (weet niet eens wat het precies is zelfs) maar ik neem aan dat het een functie is die bij pirouettes de swash enigszins compenseert om de heli op zijn plek te houden? Ook daarvan lijkt het mij stug, dat een functie die plaatsvind in de V-stabi verdwijnt of ophoud te werken omdat in de zender iets omgedraaid staat.
Zolang die V-stabi verteld word dat een bepaalde signaalrichting (of dat nu pulstijd langer of pulstijd korter is) een piro linksom is, zal het ding de goede kant uit corrigeren.
Wat je nu gedaan hebt, is de gyro in de V stabi vertellen dat bij linksom gedetecteerde beweging, de servo een bepaalde kant uit moet sturen, en logischerwijs gaat de V-stabi er van uit dat hij dan rechts stuurt (tegen de draai in) in wekelijkheid stuurt hij naar links met de draai mee.
Het maakt allemaal feitelijk geen hout uit welke kant die servo op beweegt. Zolang de hekrotor de juiste kant op beweegt bij een gedetecteerde beweging, zou verder alles goed moeten komen, als je vervolgens in de zender de stick zodanig instelt (ompoolt) dat rechtsom sturen ook rechtsom draaien is. Het programma van de V-stabi moet alles dan verder oplossen.
Dat KAN niet anders.....
Daarvoor hoef je feitelijk niet eens iets van de V-stabi te weten, dat geld gewoon voor alle systemen. Als dat niet zo zou zijn, dan zou er een hele reeks heli's bestaan waar een V-stabi niet op aan te passen is....
Dit is ook eerlijk gezegd, niet een V-stabi specifiek probleem, zelfs niet een E-stab specifiek probleem. Dit probleem kwam al voor bij de oude mechanische tolgyro's voordat men zelfs maar van piëzo, laat staan heading hold gehoord had....
Overigens: dat je in de zender niks mag veranderen, daarmee word bedoeld dat je geen swashtype in moet stellen, geen revo mix, geen swashverdraaiing, etc etc.... maar je mag je stuurrichtingen wel omkeren als dat nodig is hoor.
Groet, Bert
Laatst bewerkt: