Henseleit

• Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
P

peter verhulst

Guest
goedenmorgen allemaal,

even zomaar een vraagje, zijn er ook mensen die ervaring hebben met Henseleit helies?
ik lees het wel

groet

Peter

Henseleit heli's vind je voornamelijk op de duitse fora veel over, ik denk dat de meeste 'nuchtere nederlanders' voor die superkwaliteit niet zoveel geld wil betalen.
Ik vind het fantastische heli's , maar ik behoor helaas ook tot de bovengenoemde groep ...

ik heb er 2 , een nt en een mpxl.
het zijn vergeleken bij andere merken gewoon superieure heli's .
wat yeti zegd is waar , maar een misvatting.
als je een 90'er brandstof wilt bouwen en vliegen , is een henseleit niet duur .
tov andere merken is de kit een paar honderd duurder , maar je hoeft en kunt niet blingen , terwijl je bij de rest dat op minimaal een paar puntjes wel moet . dus het prijsverschil is weg voordat je in de lucht zit .
mvg ferry

De NT vind ik een Z-pil.
Maar dat is smaak.

Qua qualiteit,.... Geweldig !!!!

Het volgende is strikt mijn mening:
Het is een ander soort heli dan een Raptor, Vibe, Trex enz...
Hij vliegt strakker, is pijlsnel, rolt als een gek.
Maarr.... Het is niet zozeer een 3D machine voor tictocs, chaos enzz...
Nu is dit niet uit ervaring maar meer observatie van het vlieggedrag en wat de eigenaren hiermee laten zien.

Prove me wrong !!!

OK, dat was snel :cool:

Hij kan het dus wel goed !!!!!
Dan komt persoonlijk de vraag bij mij op:
"Waarom doen ze nooit mee bij 3DMasters ???"

Ik heb echt veel DVD's en filmpjes van wedstrijden en funflies.
Ik kan me maar 1 MP herinneren op 3DM 3 jaar geleden of zo.
Waarom zie ik ze nooit 3D doen?
Dat moet toch een reden hebben. Maar welke dan?

omdat jan henseleit niet aan sponsoring doet denk ik .
hij bouwd er ook maar 300 per jaar , en voor yanks is het veel moeilijker om er 1 te scoren.
iedereen die aan de masters meedoet , heeft toch wel minimaal een soort van kostenverzachtend contract ? align zorgt er dan toch wel voor dat de mannen bovenin met hun product vliegen lijkt me ?.
walter , een mp vliegklaar met topspecs is even duur dan een trex vliegklaar met minimale bling . doe het nou maar :]
mvg ferry

De TREX is al onderweg.
Maar kost door de dollar maar 527 Euro.
Het is een low budget bakkie !!!!!
Echt wat voor mij :p

Een MP voor die prijs?????

P.S.
Zou het alleen vanwege sponsering zijn?
Align pushed het spul wel enrom, het lijkt Microsoft wel. Gewoon je marktaandeel kopen.
Maar er moet toch meer zijn.
Is een Heinseleit OVERAL beter in?

Laatst bewerkt:
Een Henseleit is uit liefde voor de hobbie gemaakt en dat zie je in elk detail terug, een Align is een puur commercieel product en ook dat straalt er van af ;)

En dat een Henseleit duur is zou ik eerder om willen draaien met dat een Align erg goedkoop is, maar wat verwacht je!!
Als wij Europeanen voor het loontje gaan werken wat ze in China krijgen zou het prijsverschil meteen weg zijn!!

Gr,

Mario

dat is wel erg goedkoop walter !!
ik ben trouwens ook benieuwd hoe ze het gaan doen die nieuwe 700.
ik wist niet dat ze zo goedkoop waren . mn coment was meer vanuit de raptor tyd , dat je dus een r90 kit se kit kocht voor 850 ofzo.
een nieuwe mp kost 1190 . ze hebben dezelfde componenten nodig dus dat blijft gelijk.
qua wat een mp wel of niet kan , kan ik weinig zinnigs zeggen . net zoals je eerder zelf redeneerde , doe ik dat ook ; die kerel in de video gooit en smijt die heli harder en beter dan ik ooit zou kunnen , dus ruim voldoende .
het zou kunnen dat topvliegers niet gecharmeerd zijn van een henseleit , maar dat weet ik niet .
ik heb hem voornamelijk omdat het gewoon super kwaliteit is . ik heb een nieuwe mp xl sinds maart van dit jaar , en daar heb ik al zo'n 130 vluchten mee gemaakt . onderhoud tot nu ; 0 !
je hebt na 130 vluchten meer het idee of ie nu pas fijn ingelopen is .
als je de duitse fora's naleest , lees je dingen als 'onderdeel vervangen na 300 vlieguren'
dat zegd genoeg . en dat is waarom ik niets anders meer wil.
ik heb ook een trex 600 e , en die staat nu te koop , omdat ik hem nooit meer pak.
mvg ferry

De Trex600 was eerst GEWELDIG volgens alle berichten.
Nu hoor ik hier en daar wel dat:
- de lagers bagger zijn
- De swashplate speling krijgt (één van de versies in ieder geval)

Ik ben er dus van overtuigt dat de TREX700 ook cheapo onderdelen heeft die ik snel moet vervangen. Dat kan ook niet anders.
De TREX is trouwens vooral zo goedkoop door de dollarprijs.
In Europa kost hij wel over de 630. Maar dan nog is hij bijna TE goedkoop.
Waar zittum dit vraag ik me af.

Dat de Heinseleit WEL pure kwaliteit is ben ik van overtuigd.

En dat een Henseleit duur is zou ik eerder om willen draaien met dat een Align erg goedkoop is, maar wat verwacht je!!

Met de komst van deze goedkope helikopters zijn er heel wat helivliegers bijgekomen die eigenlijk niet beter weten.

Ik ben Vario kwaliteit gewend en heb uit nieuwsgierigheid ooit een Raptor gekocht. Dat is dan wel even schrikken.

Jammer dat de Henseleits zo lelijk zijn, anders had ik er zeker 1 gehad.
Prachtig stuk techniek van topkwaliteit ! Daar vlieg je gewoon jaren mee zonder er aan te sleutelen.

Ik denk dat trex'en zo goedkoop zijn omdat het gewoon massa productie is, nou is dat mischien een groot woordt maar veel zal daar wel gebeuren met machines etc. en een henseleit is gewoon gecontroleert etc door een mens en daardoor een betere qualiteit en ook duurder omdat ze ald ie mensen etc. in moeten huren. Kan zijn dat het niet helemaal klopt maar zo ongeveer zal het wel zitten (dit zijn dus mijn ideeen), en natuuelijk align koopt veel meer tegelijk in en dus goedkoper omdat ze veel meer op een dag nodig hebben etc. etc. spreekt redelijk voor zich.

Laatst bewerkt:
het is ook zeker terug te vinden in de gebruikte materialen.
aan een henseleit mp zit gewoon alleen maar alu en carbon .
er zit geen plastic aan . terwijl grote fabrikanten ervan uit gaan dat mensen niet meteen goed willen , maar dat blingen nodig moet zijn.
heeft niets met controle te maken , meer met filosofie en invalshoek.
de mp is zo stijf opgebouwd , dat het frame niets absorbeerd .op een harde ondergrond landen betekend gewoon een resonantie die de hele heli bekant doet ontploffen.
stijver kun je en wil je niet gaan .
dat wil dus zeggen dat er geen onderdeel aan de heli zit die voor upgrading in aanmerking komt.
toch lijkt het me , dat als de heli's zich verder en verder ontwikkelen , en dus lichter worden , dat er minder ruimte komt voor de verschillende invalshoeken en bouwwijzes.
toen de henseleit nt uitkwam was hij een revolutie tov de concurentie , dat is nu al niet meer mogelijk. hij woog 4.3 kg , iets wat jaren niet te verbeteren was .
mvg ferry

Is Jan Henseleit de enige man achter deze helicopters? Of is hij de geestesvader en is er een bedrijfje uit ontstaan die zorgt draagt voor productie?
Om een goede heli te ontwikkelen zit er toch doorgaans wel een ontwerpteam achter met de nodige middelen?
Of doet hij het echt allemaal alleen?

de mp is zo stijf opgebouwd , dat het frame niets absorbeerd .op een harde ondergrond landen betekend gewoon een resonantie die de hele heli bekant doet ontploffen.

Hoe letterlijk moet ik dit nemen als je met een nitro exemplaar opstijgt vanaf asfalt? Met nitro heb je toch altijd wel resonanties lijkt me?

Gr, Roy

de trillingen die ontstaan , worden doorgaans geabsorbeerdt door delen die willen flexen .
bij een mp kunnen ze nergens heen en dan gaat de hele heli schudden als een gek .
met motorfietsen is dit ook een probleem , na vele jaren stijvere en verbeterde frames maken , en nu maken ze zelfs onderdelen zoals achterbruggen slapper om ongewenste effecten tegen te gaan.
ik weet niet of het een verschrikkelijk wereldwonder is om een stijve en goede heli te bouwen . ik weet wel dat het eerste uitgangspunt van align de uiteindelijke verkoopsprijs is .
als de trex 700 4 maal zo goed zou zijn en 1500 euro , verkochten ze er bar weinig maw er wordt zeer uitvoerig marktonderzoek gepleegd wat verkoopbaar is en waar in de markt ze zich willen bevinden voordat de eerste tekening gemaakt is .
henseleit is volgens mij ook bij uitstek geschikt voor de duitse markt lijkt me .
mvg ferry

Probeer maar eens met wat voor een heli dan ook, met 1500 toeren op de kop 3-d te vliegen, misschien kom je dan wel terug op een NT of misschien toch een MP.
Heb sinds een paar maanden een MP XL-E en is echt een geweldige, stille helie.
Vlieg deze momenteel met ong. 1500 toeren, maar is echt uitmuntend.
Tuurlijk zullen de eigenaren van andere ( overigens geen verkeerde helies ) ook zeer tevreden zijn, maar ik denk dat je de XL-E gewoon koopt om zijn schoonheid en een beetje exclusiviteit.
Was in het begin best wel even wennen, maar begin er nu toch aardig maatjes mee te worden.
Trouwens een kleine bijkomstigheid, tunen kun je ze nagenoeg niet, alles zit er al op.
Wat de heren ook zeggen, de rotorkop is met verschillende dempingsrubbers uit te voeren, dus voor ieder wat wils.
Groet, Wim

Back