Herbeginnen oude hobby

hallo beste leden

na lange jaren niet meer aanwezig geweest te zijn op dit forum heb ik me vorige week terug aangemeld wegens te grote interesse in modelbouw.
Graag had ik een geweten of er nog leveranciers zoals Billing Boats bestaat die ook bouwpakketten maakt van sleepboten of eventuele visserschepen.
ik ben enorm aan het twijfelen tussen de modellen Andrea Gail en de Smit Nederland.
doordat ik mijn studies aan een nautische school gevolgd heb , heb ik de interesse in boten eigenlijk nooit verloren.
daarmee dat ik twijfel tussen de 2 bovenstaande schepen.
maar vooraleer over te gaan tot het kopen van een pakket had ik graag geweten of er nog leveranciers zijn van dergelijke bouwpakketen.

mvg
sebastian

Billing Boats e.d.

Hallo Sebastian,
Even Googlen op 'Billing Boats' of 'scheepsmodellen' en je vindt alles wat je nodig hebt...
Veel sukses!

Mijn ervaring met Billing is super, Als je wat mist leveren ze vrij snel na, en de pakketten zijn tegenwoordig lasercut (scheeld je een hoop zaag werk)

Wat ik wel minder vindt is de rompen, zijn vrij dun vergeleken met 10 jaar geleden, Heb hier 3 rompen liggen van de smit nederland en 1tje is van 10 jaar terug en je merkt gewoon dat ie dikker van materiaal is..

Het beslag van Billing is altijd netjes en van goede kwaliteit, Zou wel gelijk de schroefas wegmieteren want die zijn gewoonweg bud,(te veel spelling)

En tekeningen zijn niet echt natuurgetrouw, Maar daarin tegen is er een hoop foto materiaal te verkrijgen van de schepen,(atans in mijn geval wel)

Hoop dat je wat aan de info hebt,

Mvg Vincent,

bedankt alvast voor de info
ik denk dat de knoop één dezer dagen wordt doorgehakt en dat ik zal kiezen uit één van bovenstaande modellen.
iemand die misschien weet welke het leukst te bouwen is?

mvg
sebastian

Das echt iets wat je zelf zou moeten beslissen, dat kan een andere niet voor jou doen,

Kan je alleen een suggestie doen, Smit boten zie je best veel op het water,
En nu zal ik wel stom overkomen (aangezien ik een smit fan ben) om toch voor het Andrea Gail te gaan, Puur vanwege het feit dat je ze niet veel ziet op het water,

Daarin tegen zijn er maar ook echt weinig Smit Nederland en zusterschepen die echt super gedetailleerd zijn, Dus als je dan voor de Smit gaat dan zou ik hem zodanig bouwen dat ie wel opvalt tussen de rest,

Ik ben mijn Smit Denemarken (zusterschip van de Nederland) zodanig aan het bouwen dat zij wel opvalt tussen de rest,

Grtz Vincent,

Ik zou zelf waarschijnlijk voor een minder gangbaar type schip kiezen, ondanks de soms waanzinnige detaillering lijken van een afstand veel slepers op elkaar. En waarom niet een nog minder gangbaar schip, de Emile Robin bijvoorbeeld, een reddingsboot? Of komt mijn voorliefde voor reddingschepen nu teveel naar boven... ;)

vanaf het moment het schip besteld is laat ik jullie weten welke het geworden is.
ik twijfel echt enorm tussen bovenstaande modellen :-(

Iets kiezen is inderdaad moeilijk,
Ik ben wel benieuwd wat je gaat kiezen, En ga je dan een verslagje van bij houden ??

Grtz Vincent,

verslagje bijhouden doe ik sowieso
ik heb hier vroeger nog een verslag gehad van de banckert alias maasbank van BB.
die heeft lang stof staan vangen in de garage . maar sindskort is deze al weer vanuit de garage verhuisd richting 2de slaapkamer . foto's hiervan zijn er niet omdat deze nog niet af is . deze zin is groter in een volledig nieuw project :-)

:2gunfire: Alweer een smitboot :confused:

Sorry, ik heb er een andere mening over.
Maar als je er wel voor kiest, ook goed, het is jouw keuze.

Kijk eens verder rond en probeer wat anders.
Met die smitboten is het wel zo dat als je
Het geel is Ral 1018 en het blauwe is Ral 5015. Voor het dek heb ik het groen van Revell 364 genomen.
deze kleuren niet gebruikt, er al mensen commentaar gaan geven.

(aub wel controleren of deze kleuren wel de juiste zijn, heb ik zomaar uit een draad getrokken)

Lijkt mij ook helemaal niet spannend om een ander te kopiëren met een bouwverslag.

Succes met de keuze en plezier met de bouw. :p

Back