Herbouw 600E Pro hulp gevraagd

Na de crash van de 600
heb ik gisteren alles electronica weer aangesloten
en een soort van proefopstelling gemaakt met een
steun voor de moter.
Servos droog en geen tandjes gestript.
V barr ook droog en werkt.
Ontvanger en de satelliet werken ook
ESC aangesloten op de moter en op de ontvanger
Vliegpakket erop en toen ik de 2e ec5 stekker erop deed
begon hij de cellen te tellen zoals altijd.
Echter bij de 4e piep was het over.
Kon er nix meer aan beleven.
De moter even op een andere regelaar ( wel van een auto)
maar toch getest en die doet het gewoon.
Dus de CC ICE2 HV 120 is dus overleden.
Heb hem opengemaakt en het ziet er duidelijk niet meer apk uit.
Hier moet ik dus een vervanger voor zoeken.
Nu zou ik graag wat advies en tips willen over het herstellen van mijn
Trex 600 E Pro. Een handleiding zou erg fijn zijn voor het bestellen
van de onderdelen. Ik weet ongeveer wel wat ik nodig heb echter
ben ik bang dat je net die vulringetjes of lagers vergeet of
dat dat bv niet bij een as zit.
Met een handleiding en nummers zou het een stuk makkelijker zijn.
Wie kan mij hier bij helpen

mvg


Bas
 
manual 600 epro

full

goeden morgen
link stuurd voor de manual
phil
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die lijkt wel heel erg veel op mijn heli voor de crash.....

Is het trouwens noodzakelijk om weer een cc ICE2 HV 120
aan te schaffen of voldoet een 80 ook ??
 
Deze lijken veel op elkaar ja maar dat doen ze allemaal ook he,net hoe je het wil hebben.
Momenteel een KDE kop erop
Heb zelf nog de 80a hv CC ice op zitten maar met de tijd wil ik wel wat anders op doen.
Ben nu bezig met de vbar goed in te stellen maar het weer zit wat tegen helaas
 
Heb gewoon de originele fbl kop.
Is er toevallig ook een complete set te koop
Met alle lagers, n drama om alles los bij elkaar te
Klikken bij een webshop
 
Zal er heus wel ergens wezen maar ik denk eerder alles los aan klikken inderdaad of je moet er eentje tegen komen op forum een efl kop of dfc kop
Heb niet zolang geleden mijn oude verkocht(origineel efl kop)
Wat is er bij jouw dan allemaal kapot aan je kop dan? omdat je een andere wil hebben/bestellen.
 
ok
verkeerd begrepen inderdaad
maar dan denk ik dat het gewoon aan klikken wordt bij de web winkel
daar heb je veel werk aan gezien het foto van je heli
 
Hoi,

als je de handleiding pakt,
staan ergens alle lagers op vermeld,
dan kan je bij een web-shop
of een kogellager-specialzaak
alle lagers bestellen,
het zijn niet zo veel verschillende !~

suc6
Groet
Uwe
 
Rc bearings bij fastlad.

Dat is een setje waar het meeste in zit, maar kan makkelijk dat er een paar van jouw specifieke type niet bij zitten.

Doe het gewoon zoals de meesten het doen.
Spit de handleiding door. Zoek de lagers op.
Tel ze, zoek de nummers erbij.
Maak er een lijst van.
Bestel ze.

Dat is de enigste manier om het zeker te weten.

Betreffende de vraag of 80 amp genoeg is, volgens mij wordt de 600 met een 80 amp verkocht.
Ik dacht dat er wel velen een maatje groter plaatsen.
 
Oke bedankt heren.
Ik zal het op die manier even uitzoeken.
Er worden al esc's aangeboden.
Misschien weer n 120 of n 160 zodat de volgende keer er
Een 700 van kan maken.

Groeten
Bas
 
let wel een beetje op het gewicht en alles ;-)

als je alles koopt op een eventuele toekomstige 700 ga je straks een 600 creeren die als dieplood weegt :mrgreen:
terwijl je nog helemaal niet weet wanneer hij komt.
en misschien wil je tegen die tijd de 600 wel gewoon er bij houden. Als oefenheli, om de 700 heel te houden.

weet je zeker dat volgend jaar de 600 echt de deur uit gaat, dan is een 700 regelaar geen verkeerd idee. Maar weet je het niet zeker, gooi je een hoop geld in extra zware onderdelen wat misschien nooit op een 700 beland...

Ik zou de 600 lekker de 600 laten. ik heb hem zien vliegen, hij gaat vlot genoeg in de rondte.
vlotter dan de mijne in ieder geval, daar hoef je geen andere spullen voor op de heli te zetten :mrgreen:
 
ik moet @student: gelijk geven,

niet te klein en ook niet te groot met de regelaar,
zou ook jou portemonnee zeggen ...

die proporties, die Align geef voor de heli's is meest goed gekozen,
tenminste voor normaal vlieger zo als jij en ik.

..en die idee met de 600er houden als trainer is super goed,
een 700er is toch wat anders,
niet veel groter, maar toch een groot verschil in vliegen.

suc6, Uwe
 
De regelaar die overleden is is een CC 120HV ICE2
Deze zat op de heli toen ik hem overnam.
Als ik bv zie wat een yge 120 of Kontronik kost.
Komt er gewoon weer een castle creations esc op
Heeft het altijd super gedaan en de 120 hv was altijd
koud na een vluht
 
Vnvnd de onderdelen bestellen
Nu zie ik ook zwarte tandwielen staan
Voor de 600e pro. Wat is daar op
De kleur na nog meer anders aan.
 
Ben bijna klaar met de herbouw.
Nu heb ik overal nieuwe links op gedaan
en nieuwe ball links
alleen nu krijg ik de laatste 2 er niet op gedrukt
die op de blade grips zitten.

Nu heb ik dit gevonden.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=383936

Maar ik kan ze niet vinden op de site van hobbymaniac.
of kijk ik verkeerd.
Ook zoek ik zon mooi sleuteltje wat je erover schuif
en ze zo aandraai. aangezien ik nog steeds zere vingers
heb van gisteren de andere erop te draaien....
 
Back
Top