Herbouw Norske Love

Kom op Vinni!

We zijn wel degelijk geinteresseerd, maar plaatjes zeggen nu eenmaal meer dan 1000 woorden.

Dus: pak je camera en zet een paar foto's op het forum.
Je zult zien dat je reacties krijgt.

De beste wensen!

Wim

Kom op Vinni!
We zijn wel degelijk geinteresseerd, maar plaatjes zeggen nu eenmaal meer dan 1000 woorden.
Dus: pak je camera en zet een paar foto's op het forum.
Je zult zien dat je reacties krijgt.
De beste wensen!
Wim

Ik snap het.... maar ik type nog...

Hallo Jan
Ik heb programma bouw gevonden.. staan nu bij mij bestand.
Ik ben net begon met hem stofvrij, lijmrest verwijderen, misschien romp opnieuw verf brengen.

Nog iemand tips?

Groeten Vinniie

ik kreeg nog echter GEEN reacties van tips voor Norske Love

Nou wens best nieuw jaar!:celebrate:

Vinnie,

Nadat je om tips had gevraagd, gaf je aan dat je de romp had geschuurd.
De staat van je scheepje is dus nu anders dan op de eerste serie fotos.
Wellicht toch goed om wat fotos te plaatsen van het schip zoals ze nu is?

Wim

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat jullie nu terveden....

DSCN6861.jpg

DSCN6862.jpg

Sinds kort ben ik eigenaar van Smit Rotterdam.

DSCN6863.jpg

Schuurwerk

Beste Vinnie,

Je bent flink aan het schuren geweest. Maar was het echt wel nodig om tot het hout toe de verf er af te schuren. Nu kun je van vooraf aan beginnen, gronden, schuren, plamuren enz.
Opa jan

@ Jan,
Ik heb eerste laag Verfafbijtmiddel op, daarna kom eerste laag eraf.
Plamuur moet ik Dremel gebruiken (Dremel is wel 30 jaar oud) Werkt nog steeds goed!

Voordat ik plamuur opnieuw brengen, maar hoe weet ik dan precies waterlijn???

@ Ernie,
heb je misschien nog meer foto's? Heb je misschien bouwverslag?

trouwens zie wel heel mooi uit

Ernie,

mooi strak model!

Vinniie,

Jij kunt nu het volgende doen:
alles wat je hebt geschuurd in een dunne laag grondverf zetten.
Grondverf is een hele bijzondere verfsoort: na het drogen zie je plots alle oneffenheden die je voorheen niet zag.
Je kunt het model nu licht opschuren. Doe dat niet met een schuurpapiertje uit de hand, maar op een schuurklosje. Wanneer je uit de hand zou schuren neem je ook alle ondieptes mee. Een schuurblokje zal die plaatsen juist niet raken.
Alles waar nu nog grondverf zichtbaar is, is een ondiepte. Vul deze ondieptes nu met een dunne laag plamuur. Na het drogen van de plamuur moet je weer schuren en grondverven. Het verhaal gaat nu verder waar ik zojuist begonnen ben: schuren, plamuren, schuren, grondverven, beoordelen.
Herhaal dit tot je tevreden bent met het resultaat.
Let op: je kunt beter een paar keer een dunne laag plamuur opzetten dan in een keer een hele dikke. Je zult dan heel veel weg moeten schuren en het resultaat is het zelfde.

Wanneer je tevreden bent kun je de waterlijn bepalen (komt wel aan de orde wanneer je zover bent ;) ) en het model in de juiste kleuren zetten.

Succes!

Wim

@Ernie,

Echt strak! Zo was mij Norske love ook... (1979) heb mij opa ermee begon.
Zie ik plastic? (achterkant van je Norske love)
Dat had eerste (in 1979) niet! mij opa moet dat zelf ingraven met Dremel

@Wim,

Dat is veel werken! Maar ik ga toch wel doen, tot dat ik tevreden bent met het resultaat

Hoe verandere ik topicnaam? Ik wil verandere van Herbouw scheepproject in plaats van Herbouw Norske Love
(Het is mij al gelukt)

Laatst bewerkt:
Da's typisch Billing Boats.
Heb hier ook een onvolledige doos liggen van de mahonie houten uitvoering (jaren '60) van de Norske Løve.
Bij dat model mag je dus ook als beeldhouwer fungeren door het beeldhouwwerk van de spiegel zelf te bewerken.
Als dat bij jouw model ook het geval is dan is het gezien de rompbeplanking een overgangsmodel want de mijne is volledig uit abachi-hout opgebouwd.
En bij mijn model hoort dus plastic beeldhouwwerk.
Ik weet trouwens niet hoe oud deze doos is want ik heb hem via Marktplaats van iemand overgenomen die hem ongebouwd uit een erfenis had verkregen echter zonder de beslagset.

Norske love ligt even tijdje stil....

Ik zal wel keer foto schieten, en hier post.:pc:

Seizoen van Bigscale begin bijna... ik ben bezig met mij bigscale. Neej ik ben niet westrijd rijders, Maar funrijders.;-)

Regelmatig gaat ik verder met Norske love

Hoi Vinni,

Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met de bouw van de Norkse Love.
De bouwvorderingen heb ik op mijn site dmv foto's geplaats dus als je meer informatie wilt ga dan naar mijn site www.ruuddeveld.nl

en stug doorgaan het is namelijk geen gemakkelijk project.

Ik heb ook nog de oorspronkelijke tekening

Groeten

Ruud

Hallo Jan

Ik heb programma bouw gevonden.. staan nu bij mij bestand.

Ik ben net begon met hem stofvrij, lijmrest verwijderen, misschien romp opnieuw verf brengen.

Nog iemand tips?

Groeten Vinniie
Ook bij handleiding kwijtgeraakt staat de volledige handleiding. 52 pagina's.

Back