Hercules C-130 100" afbouwen .

is het eigenbouw van tekening of een kit?

Dat is een ARF , verkrijgbaar bij oa. Hobbyinn .:D

Word alleen door mij afgemaakt en verandert .

Pneumatisch landings gestel , verlichting , elektro motoren , geluids modulen (turboprop) en vierbladspropellor zijn de veranderingen .

Mvg Johan
 
Alleen nog overheen Henk .

Durf er ook geen gat in te snijden om de klep te maken , er moeten dan heel veel spanten extra in .

Het is geen GFK romp maar dunnes ABS .:o

Ik test het lijmen nu met bruislijm , Epoxy houd niet goed .

De motor heb ik weer uitgebouwd , er zit teveel beweging in de opname met draadstangen.

Heb als test nu een motorspant ingelijmt in de neus waar dan de motor op geschroeft word.

Neus is dan een stuk steviger met de houten spant .

Mvg Johan
 
Kleine update .

Motormontage werkt zo niet perfekt .
Er zit mij teveel beweging in .
full


Word een andere oplossing voor gemaakt door een ringspant in de neus te lijmen .

Ook de servo in de neus voor het sturen van het neuswiel kan alleen werken bij vaste gestellen .
Werken met veertjes en stukken snelbinders is geen goede oplossing.

Alleen een servo direkt aan de poot opname vast gemaakt kan spelings vrij werken .

Dus eerst maar eens een plaat alu (dural) bewerken .
full


full


full


En vier gaten met M3 gesneden in de opname.
1 gat zit 1 mm verder naar buiten , zo kan je nooit de servoplaat verkeerd om monteren. ;)
full


Straks misschien tussendoor het monteren .

Heb in moment van die koffie met gebak zuipers over de vloer .:proost:

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat landings gestel voor de Herkules kan je kopen .

De servohouder en bevestiging ervan is zelfgemaakt .
Servo steekt ook niet buiten de romp uit.

Zulke verbeteringen zijn voor mij de uitdaging aan modelbouw . :D

Mvg Johan
 
Na sinterklaas komen er weer foto,s .:D

Ben er wel telkens mee bezig .
Motor opname en plaats voor regelaar en lipo staat vast , komt alles in de gondels .

Met wissel systeem voor de lipo,s zonder schroevedraaier of iets .

Ben nu op zoek naar betaalbare verlichting voor de Hercules .

Ook naar de turboprop soundmodulen , die ik ken zijn nogal prijzig .:oops:

Mvg Johan
 
Goed om te zien dat je ermee bezig bent. Ik twijfel zelf al langere tijd om hem zelf ook aan te schaffen (en dan te voorzien van 4x 4takt motoren).
Ben benieuwd hoe hij je bevalt en ga je draadje dan ook lekker volgen :)

Succes ermee!
 
Hij is ontworpen voor methanolers , heb er een in Tiel op de meeting zien vliegen .;)

Deze bouw ik voor iemand klaar die zelf geen tijd heeft .
En probeer hem beetje scale te krijgen.

Mvg Johan
 
Deze ;)

DSC05883.jpg


Kopen? Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij op marktplaats staat.
Geen retracts. Weinig vertrouwen in het originele systeem en veel te zwaar.
 
de grootste hercules bij onze club is 540cm, deze is 410cm die zijn eerste vlucht maakte waarvan ik het powersysteem berekend heb zie:
[URL="
- YouTube[/URL]

@d.knoppers
ja heb die ook gezien op marktplaats euro 600 , te zwaar valt wel mee
de mijne( van EPS150) van 225cm weegt 5kg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Johan.

Ik zie dit draadje nu pas. :oops:
Prachtig toestel, maar Johan, als dit helemaal door je vingers is geglipt en het is klaar, dan kan je er toch geen afstand van doen?
Adoptie??? :rolleyes:

Mvg Pascal.
 
Hallo Pascall

Ik ben het wel gewend dat ze mijn hangar weer verlaten .
Maar ik kan er altijd een rondje mee vliegen later als ik dat zou willen.:D

En op een meeting is het ook leuk als je je eigene projekten ziet vliegen .

Mvg Johan
 
Sinterklaas is weer de deur uit .

Kunnen we weer verder met de Herkules .

Eerst een motorspant ingelijmt en een ABS rondje.

full


full


En dat nog 3x .

full


Dan eerst maar eens een systeem bedacht om de deksels te demonteren zonder gereedschap .
Orginaal zitten er 4 schroefjes in .
Van buiten niks te zien van de modificatie .:D

full


Maar nu te wisselen zonder gereedschap in 3 seconden.;)

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top