Herkansing : Bouwverslag Graupner Mini Nimbus XL

Een van de vele projecten die het niet gehaald hebben, ondanks de goede bedoelingen...

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig...

HE mannen, dank voor de positieve interesse ! En dont worry ! Het nimbusproject loopt nog steeds.

Wat er gebeurd is dit jaar, is dat Huey , ik en Secondelijm soort van opnieuw hebben "moeten" leren vliegen...met de MiMi DLG-tjes...Wij als motorheads hebben met de dlg tjes pas echt een idee gekregen wat zw-punt / gedrag zwevert / uittrimmen / thermiekvliegen etc etc etc is.

Daarnaast vlotte het niet echt met de slepers, rebuild van de Wilga ging/gaat niet echt snel, en onze 2e slepert ging vertikaal aan barrels. Inmiddels is het slepert ding opgelost, we hebben een 60cc en een 25cc slepert.(en die zijn heel )...maar nu hebben we weer geen echt sleperveld...MN heeft een vliegverbod....sigh...mgoed....lost zichzelf wel op de komende maanden.

Wat we met zn drieen (zo'n beetje) hebben afgesproken is dat we volgende seizoen minder gaan zwiepen met de mimi's, en meer weer het grotere zweefwerk gaan oppakken. Dus!!!!

Ik ben de bouwert van ons 3-en en deze winter gaan er een aantal projecten hier op de bouwplaats van start... De Edelweiss XXL gaat op de revisiebok, de ASW 21 van Huey gaat in de steigers, en last but not least...mijn gepielemuis met snijden en baggen vleugeltjes voor de MiMi gaat de komende maanden (met ZEEER gewaardeerde input van Berrie (en de rest)) een wel zeeeeeeer zeeeer kekke vleugel (+stabilo) opleveren voor de mini nimbus.

Daarnaast gaat ook mn KA6 in de restauratie, want alles moet er zo'n beetje uit, en deze enorme bak mot ook omhoog.

Maar wel nog ff geduld graag :D (ik heb tegenwoordig een baan ja :D :D)

Laatst bewerkt:
Check gozert ! :D .ik heb echt zeer hoge verwachtingen van het mini nimbus project.komt goed..en je zegt et zelf......mooie dingen......:D

Laatst bewerkt:
Wat er gebeurd is dit jaar, is dat Huey , ik en Secondelijm soort van opnieuw hebben "moeten" leren vliegen...met de MiMi DLG-tjes...Wij als motorheads hebben met de dlg tjes pas echt een idee gekregen wat zw-punt / gedrag zwevert / uittrimmen / thermiekvliegen etc etc etc is.

Ik denk dat dát wel ten goede komt voor het plezier in de toekomst...

Ja, dat gevoel hebben wij ook. We hebben begin dit jaar best wat afgezweefd met niet DLG tjes, ...achteraf gezien heeft juist het DLG gepielemuis van de afgelopen maanden (op de grammetjes letten, belletjes op 20 meter pakken en vooral het gedrag van thermiek en zwever erin herkennen etc etc.) ons wel aan het denken/leren gezet.

Zonder nu te zeggen dat we nu experts zijn , wij hebben , en leuk dat een forum als deze daarbij echt helpt , denk ik grote stappen gemaakt in het zweefvak...en die kennis kunnen we komend seizoen met de grotere jongens prima gebruiken.

Laatst bewerkt:
Back