Heropbouw Tamiya The falcon

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door anthem2, 13 mrt 2016.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Een nieuwe voor de collectie :)
    Deze werd gevonden op een rommelmarkt door een vriend van mij in 95 procent nieuwstaat,inclusief vintage zender,doos,handleiding.
    Hij had hem voor een wel zeer leuke prijs kunnen kopen daar,liet hem aan mij zien, en ik was meteen verkocht :)
    Ik MOEST die auto hebben dus direct meer geboden dan hij betaald had,en natuurlijk beloofd dat hij absoluut voor mezelf zou zijn,ook een mooie rebuild zou krijgen,en een verder rustig leven als decoratie (en soms een kleine run).

    Volgens de verkoopster had haar zoon er ooit 1 keer mee gereden en is het ding dan op zolder terecht gekomen.Dit moet wel kloppen want de banden zien er gewoon gloednieuw uit,evenals de rest van de wagen.
    Echter was die ene run er ook net 1 teveel maar daar sevves verder mee.

    Het eerste wat me opviel was de enorme speling op de achterwielen.Ok,plastic glijlagers waren na 1 ritje al versleten blijkbaar,vreemd.Na verdere inspectie bleek de vorige eigenaar wel zeer zuinig te zijn geweest met vet in de gearbox en diff.Hierdoor liep alles zeer stroef,zeker in combinatie met die plastic glijlagers.
    Binnenin de gearbox was er door de wrijving plastic warm geworden en beginnen smelten/opbouwen,alles nog stroever gaan lopen.....
    Met een bang hartje de dremel genomen en rustig alle opgebouwde plastic weg gedremeld en het gaatje waar de as in moet voor het grote tandwiel terug proper gemaakt...
    Ineens echte rollagers in de gearbox gestoken,alles mooi ingevet en terug in elkaar.
    Eureka! Alles loopt zo soepel als maar kan nu!

    Eerste foto's:

    Alles uit elkaar halen

    [​IMG]

    [​IMG]

    Plastic lager vervangen door rollager

    [​IMG]

    Alle chassis delen en gearbox delen zijn opgekuisd nu dus alles weer in elkaar.

    Gearbox

    [​IMG]

    Gearbox bevestigd aan chassis en houder voor ontvangerbatterij ook gemonteerd

    [​IMG]

    Bumper en voorste shocktower erop

    [​IMG]

    Voorste draagarmen,dempers,servo,stuurinrichting

    [​IMG]

    Dan tot mijn grote spijt vergeten 1 of 2 extra foto's te maken :( maar hier dus al ineens een rollend chassis met alle elektronica weer mooi ingebouwd.

    [​IMG]

    En met de wielen,ook die zijn achteraan reeds voorzien van echte lagers.Alle speling volledig weg :D Vooraan moet nog maar die lagers moet ik effe bestellen.

    [​IMG]

    En dan nog een mooi plaatje van de hele set :)
    Iemand enig idee hoeveel dit waard is zo?Op wat krassen na is de auto en zender werkelijk in nieuwstaat.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2016

Deel Deze Pagina