jan brilman
Forum veteraan
Piper heeft boven en onder aansturing.
Klopt.
https://www.airliners.net/search?ke...pted&sortOrder=desc&perPage=36&display=detail
jan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Piper heeft boven en onder aansturing.
die hevel naar onder brengen is een relatief kleine ingreep..
dat zou ik inderdaad wel doen.
meeste kijk je toch op een kist als hij op de grond staat, dan is het een heel stuk mooier als dat soort dingen eronder zitten.
meeste kijk je toch op een kist als hij op de grond staat, dan is het een heel stuk mooier als dat soort dingen eronder zitten.
Zit prachtig zo!Ik heb nu de constructie gemaakt voor het besturen van de flaps.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
https://www.instagram.com/reel/CdoQdnWgC02/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Ik zie nu ook dat jouw roerhevel bevestigd is aan de beplanking, dit is dun balsa van ca 1,5 mm dik.
Ja, netjes gedaan.
Heeft de echte ook geen aan de buitenkant zichtbare aansturing?
jan.
Zit prachtig zo!
Ben je niet bang dat de horn afbreekt bij een abrupte beweging of "hangar rash"?
Maar misschien ben ik te voorbarig en ligt het plan al klaar[emoji108]
Kleine opmerking.
Dit zijn niet de flaps maar de rolroeren.
Flaps zijn een soort lift verhogende remkleppen vlak naast de romp.
Op jouw Piper zitten geen flaps.
Dit zijn rolroeren waarmee je dus een bocht kunt maken.
Houd er rekening mee dat kortere roerhevels ook betekent dat de krachten op de Servo toenemen en er snel meer speling op het roer is.
Ik denk dat jij nog niet veel ervaring met modelvliegen hebt.
Ik zou dan voorzichtig zijn met eigen constructies verzinnen.
Mijn advies is ga eens langs bij een vliegclub.
En ga eerst leren vliegen met een gewone trainer.
De TC cub vliegt goed (ik heb ze ook)
Maar is niet echt een beginnerskist.
Succes Willem
Ik zie nu ook dat jouw roerhevel bevestigd is aan de beplanking, dit is dun balsa van ca 1,5 mm dik.
Dat gaat zeker kapot bij vliegen.
Zelf gebruik ik 2 methodes:
1-ik maak een extra dikke rib en maak de hevel daaraan vast.
2- ik lijm tussen 2 normale ribben een dikke balsa balk waar de hevel aan vast zit.
Echt dan gaat je kist echt veel langer mee.
En het is verstandig om bij TC een motorkap te kopen (en dan de motor te monteren volgens tekening, met de cylinder omlaag).
En bestel dan gelijk een set tekeningen.
Dan zie je hoe alles hoort te zitten.
Succes Willem