Hallo iedereen,
Mijn composite arf extra is gisteren tijdens de landing tegen de grond geslaan door de wind (was iets te veel wind +/- 7bf). Daardoor zijn mijn romp en vleugel gebroken.
Heeft iemand een idee welke lijm ze gebruiken bij composite arf (het ziet er wit uit, mss silicone of epoxy met bucky balls)
De glasmat zal ik aanbrengen met polyester (ik weet niet of dit geschikt is)
Verdere verstevigingen zullen met carbon strips gebeuren.
De romp:
Onder de oranje tape bevind zich nog een scheur, de tape dient als ondersteuning voor het geheel.
Ik heb de barsten aan de buitenkant al wat geschuurd.
Hoe ik denk om de glasmat aan te brengen:
De vleugel (de tip is ook kapot):
De vleugelhelften heb ik met een mesje uit elkaar gehaald.
Misschien zie je het niet, maar de vleugel is gemaakt uit een soort van een sandwich structuur:
Buitenkant: Glasvezel met verf
Brokkelig materiaal (mss honeycomb)
Laag glasvezel vanbinnen
Die laatste laag heb ik met een mesje verwijderd zodat het gebroken materiaal zichtbaar wordt, dit heb ik wat gefixeerd met zap. Maar op sommige plaatsen ontbreken er stukken, met wat moet ik dit opvullen (epoxy?)
Die breuk in de vorm van een kruis (in de linkerbovenhoek), is van de vorige eigenaar, en dit is al hersteld. De andere breuk moet dan nog gefixeerd worden met zap.
Opnieuw mogelijke plaatsen waar ik glasvezel zou aanbrengen.
Hier zie je duidelijk dat er stukken materiaal ontbreken, met wat moet ik dit opvullen?
Mijn composite arf extra is gisteren tijdens de landing tegen de grond geslaan door de wind (was iets te veel wind +/- 7bf). Daardoor zijn mijn romp en vleugel gebroken.
Heeft iemand een idee welke lijm ze gebruiken bij composite arf (het ziet er wit uit, mss silicone of epoxy met bucky balls)
De glasmat zal ik aanbrengen met polyester (ik weet niet of dit geschikt is)
Verdere verstevigingen zullen met carbon strips gebeuren.
De romp:
Onder de oranje tape bevind zich nog een scheur, de tape dient als ondersteuning voor het geheel.
Ik heb de barsten aan de buitenkant al wat geschuurd.

Hoe ik denk om de glasmat aan te brengen:

De vleugel (de tip is ook kapot):
De vleugelhelften heb ik met een mesje uit elkaar gehaald.

Misschien zie je het niet, maar de vleugel is gemaakt uit een soort van een sandwich structuur:
Buitenkant: Glasvezel met verf
Brokkelig materiaal (mss honeycomb)
Laag glasvezel vanbinnen
Die laatste laag heb ik met een mesje verwijderd zodat het gebroken materiaal zichtbaar wordt, dit heb ik wat gefixeerd met zap. Maar op sommige plaatsen ontbreken er stukken, met wat moet ik dit opvullen (epoxy?)

Die breuk in de vorm van een kruis (in de linkerbovenhoek), is van de vorige eigenaar, en dit is al hersteld. De andere breuk moet dan nog gefixeerd worden met zap.

Opnieuw mogelijke plaatsen waar ik glasvezel zou aanbrengen.

Hier zie je duidelijk dat er stukken materiaal ontbreken, met wat moet ik dit opvullen?