herwikkelen fietsbel 1260kv

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

deze vraag is al meerdere keren gevraagt, maar er zijn ondertussen al soorten fietsbellen en ik durf er zo niet aan te beginnebn.ik heb de 1260kv versie van perba, maar nu is de witte draad,juist bij de motor afgekraakt. dus zal ik moeten herwikkelen.
maar hoedik moet de koperdraad zijn?? hoeveel windingen?? ster? driehoek?? ik heb een 15amp regelaar en 2cellen1500 en 3cellen 1500
de bedoeling is om hem op de "hai" en minifuntana te gebruiken.

wie kan mij juist antwoord geven? want als ik het verkeerd doe kan ik mn regelaar kapotkrijgen als ik boven de 15amp ga.

groeten

Laatst bewerkt:
Lijkt me duidelijk, bij het afwikkelen tellen hoeveel wikkelingen, noteer wikkelrichting per spoel, of ster of driehoek, dikte van de draad.

Als er ruimte is voor dikkere draad, zowel tussen de 'tanden' als tussen de tanden en de rotor, zou ik dikkere draad gebruiken. Hoger rendement, hoger vermogen.

Als er een draadje afbreekt kort op de motor, dan kun je één wikkeling van het nokje afhalen. Op die manier heb je weer wat lengte om een draadje aan te solderen. je moet wel de lak eraf schrapen, anders houd de tin niet. Ik heb dit ook wel eens gedaan op het veld, de motor loopt er niet merkbaar minder door.

maar de witte signaaldraad is volledig af juist aan de motor, en daar lopen 3draadjes door? dus deze gewoon wat afwinden, of onder de andere uithalen dan heb ik ook genoeg draad denk ik. dus dit zou moeten lukken??

alvast bedankt ik kan er pas zaterdag aan beginnen maar zal het zeker bekijken:p

greetz

Niks doen aan die motor, eerst een foto plaatsen van het probleem of anders hierheen sturen. Heb ook al voor een ander forum lid een fietsbel herwikkeld.

hehe,kan ik idd doen!!maar dat opsturen naar jou... kzou wel willen maar denk dat ik aan evenveel verzendkosten zit dan een nieuwe kopen:p tenzij ge naar dortmund gaat en daar de klus kunt klaren:p:p

maar ik zal die foto zeker proberen te plaatsen.nu gebruik ik de robbe 2827-26 en ben er content van!:p
greetzz

Misschien woon je niet zo gek ver van iemand van dit forum in de buurt, of is er iemand in de club die het voor je kan/wil doen...

Waar ergens te velde vertoef je?

dat is het probleem. in een uithoek van belgie tegen de franse grens tussen al de boeren:p(wel veld genoeg daar:p:p

in dikkebus bij ieper... onze club is hoofdzakelijk brandstof maar we zijn toch al met stuk of 5die eletro doen waarvan 2ok indoor en die al eens een motorke gewikkeld hebben,maar door het slechte weer hebben we die nog niet teveel gezien:) en uiteindelijk moet ik et zelf ook wel eens leren, maar ik post wel een foto!

greetzz merci e

ok zelf leren, is niet moeilijk hoor. Gewoon doen. neem een oude kapotte guntherprop om eventueel de wikkelingen netjes naast elkaar te schuiven en voor de rest proberen om rustig de kabel met iets spanning om de tand te wikkelen.

Een goed voorbeeld is hier, Holger Lambertus legt hier uit hoe een chipsledden motor te wikkelen. Deze is in de basis hetzelfde als die fietsbel.

herwikkelen niet nodig;

Laatste wikkeling eraf nemen, voorzichtig een nieuw stukje (even dikke) koperdraad eraan solderen. Dun isoleren met nagellak of tape en terug rond de tand leggen.

Niels

heb ondertussen met ander project bezig geweest maar nu komt da fietsbelleke terug boven. deze heeft dus een kv van 1260. maar mag je bv zomaar een 100tal windingen ofzo afhalen?? tot je op de breuk komt??

of is dit niet goed? meerdere motoren hebben een lager kv dus denk ik dat dit mss niet erg zou zijn??

kzou hem es uitproberen op de depron mini funtana.

greetz

eclipse86 zei:
maar mag je bv zomaar een 100tal windingen ofzo afhalen?? tot je op de breuk komt??

Je kan het eens proberen :D maar je zal er nooit zoveel windingen op vinden. die kv zijn niet het aantal windingen maar het aantal toeren dat je motor maakt bij 1 volt.

Probeer eens dat draadje los te prutsen en doe er dan de lak van af, soldeer daar dan het gele draadje terug aan vast, isoleren en klaar. dat het daarbij een beetje korter wordt kan geen kwaad.

Groeten Val

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back