HET ARF F-18

Vandaag mijn F-18 van HET-RC ingevlogen.
De prestatie waren minimaal.
Het model is uitgerust met de bijgeleverde WEMOTEC fan welke wordt aangedreven door een MEGA 16/15/3 motor en een JETI controller.
Als accupakket gebruik ik Sanyo 8 cellen 2400 mAh.
Ik dacht dat ik een supersnelle Jet zou gaan vliegen maar mijn Kyosho T-33 vliegt sneller.
Na één ronde het model aan de grond gezet en was blij dat hij nog heel was.
Wat mij wel op viel was dat toen ik het gas dicht trok het model meteen met zijn neus omhoog schoot.
Ik heb de indruk dat het model met vol gas naar beneden getrokken wordt.
Heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt of weet iemand raad.
Ik zou graag 2'Pinksterdag op de Electro Jet Meeting ook goed te voorschijn willen komen en ook met de snelle jongens mee willen doen.
Gaarne ontvang ik van jullie een oplossing voor mijn probleem.

BVD en Vriendelijke groet, Jan

Volgens mij gebruiken de Piranha's en snipers die combinatie (mega 3 turn + wemotec fan) met 10/11/12 CP1700/ TS1950FAUP cellen. Dus ongeveer net zo zwaar qua accugewicht maar heel wat meer vermogen.

Paul

HOI Paul,

Dank voor je snelle reactie, maar deze motor is me op het forum en door JePe aangeraden te gebruiken.
Ook doen dat niets aan het feit toe dat bij gas dicht de neus van het model omhoog gaat.

Jan

Ja, Joost dat is waar, hoop alleen dat het weer goed is.
Tussen haakjes, als je komt en dat geld voor iedereen die komt uit de richting Middelburg, de rotonde bij het MOTORCROSS terrein is gedeeltelijk afgesloten.
Je moet eerst helemaal naar Nieuwdorp rijden en dan via de paralelweg lang de havens terug rijden ( PAS OP 80 KM WEG )
Groet, Jan

Ik vlieg hem zelf met 12 X CP 1700 en dat gaat lekker, je vliegt dan helaas maar 3,5 min. Maar hij stijgt lekker en een looping is zonder aanduiken te doen.
Ik heb hem ook wel eens met 8 cellen RC 2400 gevlogen maar toen hing hij maar net in de lucht maar wel een minuut of 10.
Ik heb de instelhoek van de vleugel op 0 graden en het zwaartepunt volgens tekening en ik ben heel erg tevreden over de vliegeigenschappen. Als het een beetje meezit dan ben ik er maandag ook en dan kun je als je met 4 mm goudstekkers vliegt ook eens blazen.

Uur tot uur weerbericht geplukt van een commerciele website:
Van 10 tot 14 uur valt er 2 mm water helaas, daarna buiig tot droog :)
Weinig wind: tot 1300 3 tot 5 meter per seconde en na enen slechts 2 tot 4 meter per sekonde (windkracht 2!)
Veel plezier morgen want dat is in ieder geval ERG weinig wind voor de regio Vlissingen :)

Peter

Back