Daar zit hem redelijk wat gevaar. Aan het einde van de lipo komen die lamellen naar buiten. Elk pack rust daar wel eens op, of ligt in het model daar op te rammelen, met allerlei vervormingen die dan mogelijk zijn.een latente kortsluiting
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar zit hem redelijk wat gevaar. Aan het einde van de lipo komen die lamellen naar buiten. Elk pack rust daar wel eens op, of ligt in het model daar op te rammelen, met allerlei vervormingen die dan mogelijk zijn.een latente kortsluiting
Ik vind dit een zeer nuttige discussie. Deze heeft mij namelijk doen beseffen dat ik er wat meer mee moet dan helemaal niets en alles op zijn beloop laten.Jongens wat een comotie om niets!
Maar stop nu met deze oeverloze discussie. Ga lekker bouwen!![]()
![]()
Lipo,s zijn beter geworden maar ze blijven gevoeliger dan de andere types accu,s.
@hezik, alexzzz, zij die liever geld uitgeven aan "nuttige dingen";
Heeft er trouwens iemand van jullie een CO2 blusser in z'n werkplaats hangen? Dit moeten jullie toch nuttig vinden? Mijn inziens onmisbaar, een brandje is zo gebeurt de dag dat het bij jullie aankomt.(lipo's, kortsluitingen bij het solderen van moeilijke stekkers, uitlaten braseren,...).
Heeft er trouwens iemand van jullie een CO2 blusser in z'n werkplaats hangen?
Kan iedereen nu eens heel eerlijk zijn; je meent toch niet dat je altijd continu naast iedere lipo blijft staan terwijl je ze laadt?
Echter, enkele mensen roepen hier erg hard dat hen dat nooit zal overkomen.
Ik denk niet dat wij als hobbyisten de taak van een brandexpert moeten overnemen.
@hezik, alexzzz, zij die liever geld uitgeven aan "nuttige dingen";
Heeft er trouwens iemand van jullie een CO2 blusser in z'n werkplaats hangen?
ben het er niet mee eens.
mensen voelen zich minder veilig omdat het iets nieuws is en elke accu die nieuw was heeft problemen gekend. of kent deze zelfs nog.
NIMH is echt geen heilig boontje geweest. zoals ik al aangaf kijk eens naar waterstof. het is veiliger en toch vind de burger het te gevaarlijk
Als ik de kamer verlaat (bv toilet) zet ik het laden uit.
Goed, dus dan moeten zel elkaar dus ook geen liposacks gaan opdringen? Of bedoel je dat hobbyisten geen brandexpert mogen spelen als ze iets zeggen wat niet overeenkomt met jouw mening?![]()