Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Dit is zo typisch, iets te laag zitten en dan zodra je t gras raakt naar beneden getrokken worden ... nja, de rest ging wel lekker

Einde QM4

9o0uHxO.png

vV6YKnG.jpg

Schade:
-1x cobra
-Sj4000
-Immersion 600mw
-sony 600tvl
-custom carbon top plaat
-custom 3d geprint ccd cam houder
-pigtail

Wat een geweldig kutweekend zeg...

Gisteren alle batterijen opgeladen om te gaan vliegen. Mini H de lucht in gelaten, flipt die uit het niks kei hard tegen de grond. Bleek een kapot lager te zijn in 1 van de motoren. Had deze nog maar een vlucht of 20 geleden allemaal vervangen (Tiger motoren van blackout). Goed die rommel heb ik er dus afgegooid, die lagers kosten bijna even veel als een cobra of EMAX motor.. Op de mini H de zwaarste uit de EMAX reeks gemonteerd, de 2204 2300Kv. Opnieuw gaan vliegen, alles ok, ik terug tevreden.

Dan mijn 2de mini uit gehaald (Mini Spider Hex op 2204 1980kv Cobra's). Eerste batterij ging goed, super veel vertrouwen in dat ding. Dan vlieg ik even over een boom heen en blijf daar even hoveren. tilt die plots zonder input heel hard naar voren. Ik geef gas bij en zet hem in self level, alles weer ok. Ik denk ik draai terug en kijk wat er aan de hand is. Flipt hij er ook onder uit -_- van een meter of 20 recht het veld in.. Geen schade buiten props die stuk zijn. Maar 2 van de cobra motoren zaten vol met modder (droog). Deze met perslucht doorgeblazen en dan achteraf met contact spray goed doorgespoeld. Maar helaas, de 2 motoren knarsen en lopen niet vlot meer.... 1 weekend, 6 motoren naar gort en geen enkele daarvan is door pilot-error. Op die moment is er echt alle plezier af hoor -_-

Het ergste is dat ik absoluut geen idee heb wat de hexa bezielde. Kan ik 2 nieuwe motoren op steken (als ik er kan vinden); om dan na 2 vluchten weer het zelfde verhaaltje te krijgen.. Pff, moest je ten minste weten wat er aan de hand was
Motoren met modder mooit met perslucht doorblazen maar gewoon onder de kraan afspoelen goed onder de kraan houden en.lekker door laten lopen, daarna gewoon op de verwarming een paar dagen. Als je met perslucht modder vergeet en je spuit er smeermiddel in dan krijg je het zand nooit meer weg.
Laatste tip als je motoren droog zijn 1 klein drupje naaimachiene olie onder bij het borgveertje op het asje.

Heb ik geleerd van Markjuh[emoji2] is nu al een paar keer gebeurt en mijn 2300kv cobratjes lopen nog steeds als een zonnetje
Lullig voor je. Dat dan weer wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Home-landing crash

Vanochtend een rare crash gehad. Had deze week even een F450 in elkaar gezet.

Configuratie:

- Naza M met V2 met software, GPS, op 4S
- FrSky X8R ontvanger

Zender/ontvanger gekalibreerd
Eerst even een GPS dansje gemaakt en gerestart en hij zag voldoende satellieten.
Control Mode Switch softwarematig de Failsafe niet ingeschakeld en slechts de keuze ATTI of GPS
Enhanced Failsafe methode op Go-Home and Landing gezet.
Gains stonden op 125% en de quad reageerde vlot en deed het goed op ATTI en op GPS bleef hij mooi hangen

Op 5 meter hoogte stil gehangen en toen de zender uitgezet. Quad kantelde 45 graden en kwam met een noodvaart terug naar zijn GPS-nulpunt. Lande niet zacht maar op zijn kant. Schade viel mee en slechts een afgebroken GPS staafje en 1 kapotte prop.

Maak ik hier nu een denkfout?

Ik heb het niet zo op de failsafe-functie omdat ik zelf bij hou hoelang ik kan vliegen (tijd) en niet wil dat de quad zelf de beslissing neemt om te gaan landen. Wel wil ik voorkomen dat als hij te ver weg gaat ik geen ontvangst meer heb en daarom terug moet komen en moet landen.

Wat doe ik hier fout?

Als je zelf al geen goed gevoel hebt zou die failsafe gewoon uit zetten, in mijn ogen is t nog altijd t handigste als hij gewoon direct uit de lucht dondert.
Zorg er voor dat je op de zender via telemetry je rssi waardes hebt, dan weet je of je buiten bereikt dreigt te raken of niet.

Home-landing crash

Ik heb het niet zo op de failsafe-functie omdat ik zelf bij hou hoelang ik kan vliegen (tijd) en niet wil dat de quad zelf de beslissing neemt om te gaan landen. Wel wil ik voorkomen dat als hij te ver weg gaat ik geen ontvangst meer heb en daarom terug moet komen en moet landen.

Wat doe ik hier fout?

Ik begrijp dit niet helemaal ? Als je niet wil dat hij land bij lage spanning dan zet je voltage protection toch gewoon uit ? Dit heeft verder niets met de "normale"failsafe te maken bij buiten bereik vliegen ?

Wat je ook het beste kan doen bij een eventuele failsafe situatie is zo gauw als de quad weer in bereik is gewoon even schakelen naar manual/atti mode en de quad zelf netjes landen.

Hallo...ben er weer eens :(
Vandaag de BO mini H een arm weten te slopen...kwam van hoog naar beneden suizen,verder weinig stuk behalve props :D
Enige vervelende is dat ik geen spare heb liggen...iemand wat over?

Aj @QuadRon het zit je niet mee....

Vandaag heb ik een motor, een SN20A esc en een Naze in een keer om zeep geholpen...
Ach

d48fa32605445f940f4f3d71fdce630f.jpg

Het was een mooie dag :)
2ed4b2f02debedf53d5a634218ced406.jpg

En ja: er zat foam onder de esc: heb wat rotzooi weggehaald voor de foto
Dat was trouwens nadat de rookpluim was opgetrokken... Pff wat een stank

Laatst bewerkt:
Back