Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Ik meende dat je alleen een klein stukje uit de prop had ?
Vreemd dat een prop uitelkaar spat met een naza.. Nog nooit gezien, enkel met de originele vroegere props van dji, maar dat was ook nadat die een tik gehad hadden..

Voor een klein testje moest ik laatst ook even gewone props op een multi, je zag ze gewoon omhoog krullen tijdens wat belasting en ik hem heb niet hoger gehad als 1m van de grond omdat ik al bang was dat ze zouden breken, als je daar dan een dikke Cobra aan hangt en je geeft onverwacht wat gas of de Naza stuur de quad bij met die wind die er stond dan is het wachten totdat hij gewoon doorknikt/breekt met de bekende gevolgen. :yes:

Het filmpje:
Dji f450 crash: Dji f450 crash - YouTube
Ik vraag me af of hier gewoon een prop wellicht niet goed aangedraaid was?

Wat me ook opvalt dat je heel erg, maar dan ook extreem veel vibratie op je quad hebt. Daarmee is de belasting op de motoren, props, schroeven, frame veel hoger en is de kans dat er iets los komt hoger.

Wellicht ook gewoon een beschadigde prop van vorige crashes wat voor deze vibratie heeft gezorgd.

In ieder geval zou ik de boel niet zo ongebalanceerd zo hoog sturen. Success met de opbouw. Blijft kl**te

@borisb

Ik heb de props gebalanceerd, en tot deze crash nog geen enkele andere crash gehad met de f450. De props zaten allemaal nog helemaal vast toen hij was gecrasht. (Het midden van de prop, want de bladen waren afgebroken door de crash)

EDIT:

Sorry borisb, je hebt inderdaad gelijk over dat onbalans. Tijdens het vliegen op dat kleine schermpje viel me dat helemaal niet op. Ik ben nu een klein stukje van een filmpje die ik een paar uur voor de crash heb gemaakt aan het uploaden zodat je kan zien hie stabiel hij was.

@borisb

Ik heb de props gebalanceerd, en tot deze crash nog geen enkele andere crash gehad met de f450. De props zaten allemaal nog helemaal vast toen hij was gecrasht. (Het midden van de prop, want de bladen waren afgebroken door de crash)

Toch zie je enorm veel trillingen in beeld. Was er een beschadigd propje?

@borisb

EDIT:

Sorry borisb, je hebt inderdaad gelijk over dat onbalans. Tijdens het vliegen op dat kleine schermpje viel me dat helemaal niet op. Ik ben nu een klein stukje van een filmpje die ik een paar uur voor de crash heb gemaakt aan het uploaden zodat je kan zien hie stabiel hij was.
Het filmpje.

De auto is van mn neef.

Dji f450 kyosho lazer zx5: http://youtu.be/oyyG_6G1Wts

Hoi Jeroen.
Hoop dat je Hexa snel weer vliegt.
Wat een sterk toestel is het toch met enkel 4 props kapot na de Crash.

Ha ha ja hij vloog direct weer Erwin, even de modder eraf nieuwe props erop en gaan. Voordeel was dat het gras vrij zacht was en hij precies op de neus erin dook. Was wel een enorme stuurfout van mijn kant maar dat ding gaat zo hard op 4 cell. Van de week eens even het filmpje monteren ;).

Ik kwam er ook achter dat 3 leds voorop niet heel fel meer branden na die snoekduik maar ik ga er toch wat meer subtiele leds opzetten voor :D.

Ik heb zelf ook 2x gehad dat een nieuwe HK prop afbrak in de lucht, zonder aanleiding. Sindsdien gebruik ik alleen nog APC, Graupner, Aeronaut enzo....

Naza kan flink wat hebben, ik ben zelf ook wel eens vanaf 50 meter naar beneden gekomen, dikke crash, maar de naza had niks;) Ik heb wel eens een naza opengemaakt, de gevoelige electronica hangt in een mooie gedempte constructie, dus dat vangt ook een hoop op.

Mooi man vliegt met 2 blads veel rustiger dan met 3 zo te zien op de film mooie achtertuinvliegveld

Laatst bewerkt door een moderator:
Met 2 blad vliegt inderdaad veel rustiger en zuiniger. En lekker veel ruimte, heb alleen een bruggetje over de sloot moeten bouwen omdat ik af en toe iets verlies aan de ander kan ha ha :-)

Boomhanger van vandaag:

7b2fe0f19b094b4f1b0e91b2e740d19e.jpg

Mooi bosje uitgezocht, heerlijk met dit weer

Back