Het ervaren van de hobby...?

Hallo,

Ik was eens benieuwd naar de ervaringen en belevingen van de modeltruckers. Ik rijdt zelf enkel nog auto's (brandstof, elektro, on- en off-road..) en heb hier ook gelegenheden voor in de vorm van een circuit en dergelijke (ERCE). Mogelijkheden te over dus, maar ik vraag me af of dit ook met truckers het geval is: zijn daar ook clubs voor (omgeving Tilburg...) of rijdt ieder gewoon voor zich zijn rondjes over parkeerplaatsen o.i.d.
Ik ben er namelijk behoorlijk door gefascineerd en wil ook overgaan tot aanschaf van een (Tamiya) truck, maar zou dan ook wel regelmatig met anderen willen rijden en ervaringen opdoen en dergelijke.
Ik hoop iets van iemand te horen!

~Erix

Hai Eric,ik heb zelf 3 Tamiya trucks.Twee Mercedessen,waarvan 1 omgebouwd wordt naar een geldwagen,en een gewone Mercedes trekker.
De derde is een Volvo FH 12 trekker.
Ik woon in de buurt van Enkhuizen en hier is egenlijk helemaal niets in de omgeving.Ik moet sowieso ruim een uur rijden om bij een club te komen.
Maar het (ver)bouwen van een truck vindt ik het leukste.Daar ben je dan wel een paar maanden mee zoet.
Als ik een trailer bouw en die is ,om te zomaar te zeggen,rijklaar dan pak ik het spulletje op en ga voor de deur rijden.Gewoon een lekkere testrit maken.Kijken hoe de trailer zich gedraagt.Bevalt het dan kan ik verder bouwen.Zijn er complicaties dan ga ik dat verhelpen.Zo ben je toch aan het rijden.Hetzij wel alleen maar er zijn altijd buren die toch even een kijkje komen nemen en dan raak je aan de praat.
Ik ben wel lid van een club,maar dat is een uur rijden,dus ik kom niet elke week op de club.Alleen met een meeting.
Ik ben dus op m'n zelf aangewezen.Soms niet leuk,maar je hebt wel de tijd aan jezelf.
Het gebeurt ook wel eens dat wij met de honden gaan lopen hier in het Streekbos vlakbij Bovenkarspel en dan neem ik een truck mee.Gewoon ff lekker rijden.Reacties van mensen ontvangen.Dat vindt ik wel leuk,vooral oudere mensen kijken hun ogen uit.
Maar als jij een truck wilt kopen,moet je dat gerust doen.En dan gaan (ver)bouwen,naar je eigen smaak.
Het internet afspeuren naar foto's,inloggen bij diverse forums om ideeen op te doen.
Ik zou zeggen,ga er voor.
Hier een voorbeeld van mijn Mercedes die ik aan het verbouwen ben naar een geldwagen,en mijn twee andere 'vrienden'.
groetjes Marcel.
VolvoMercedes17-08-06008.jpg

19-08008.jpg

Hai Marcel,

nou helemaal te gek hoor, die trucks... Ik had je topic van de geldtruck verbouwing al aandachtig doorgelezen! Ik ben sinds kort actief op dit forum, heb voor de gein een eigen forumpje aangemaakt en ben met niets anders bezig dan RC-Modelbouw. Vroeger heb ik enkel 1:24 plastic trucks gebouwd naar een perfect resultaat met uitstallingen in winkels e.d. maar dit is overgegaan naar Ferrari (een passie...., kun je zo hebben...) en het verzamelen van (ook) statische modellen hiervan. Inmiddels uitgegroeid tot RC met veel auto's, maar vrachtwagens zijn me altijd blijven boeien. In Dortmund heb ik een demonstratie gezien en ik heb prachtige videootjes kunnen zien... Ik zou te zijner tijd een Formule 1 Teamtruck van Scuderia Ferrari willen bouwen met 2 werkende 1:14 Nikko F1 Ferrari's (normaal :( Nikko maar daarvoor kan het...).. Aangezien het niet goedkoop is allemaal met geluidsmodules etc. wordt dat nog wel ff sparen... Ik blijf het forum in ieder geval volgen en wellicht plaats ik ook eens een bouwverslagje....

Groeten,
~Erix[/img]

Eric
ja het is niet goedkoop.Dat is helemaal waar!
Al deze trucks heb ik van Marktplaats afgehaald.De Mercedes met de rode Alfa trailer (die ik zelf gebouwd heb) kocht ik voor €250 ,- met zender en regelaar.Aaangezien de zender niet goed was,moest er een andere komen.
Toen kocht ik een King Hauler met trailer.Gewoon kaal,zonder zender en regelaar.Dus weer een goede (nieuwe) zender gekocht en een regelaar,ook weer via Marktplaats.De kale King Hauler kostte mij €175,- en moest ik een leuk ritje maken naar Friesland.Deze heb ik na een tijdje ingeruild voor een Mercedes bakwagen.Deze heb ik geheel gedemonteerd en dat is nu dus de geldwagen geworden.
De Volvo tenslotte heb ik nu drie dagen in huis en kostte mij €350,-.
Deze is compleet met zender,regelaar,accu's,verlichtingsunit,een lader en tanktrailer gekocht via.........inderdaad Marktplaats.
Je moet er echt tegen aan lopen,en je weet zelf wel zo'n beetje wat het allemaal kost.Mazzel moet je toch wel een beetje aan je zijde hebben.
Nu heb ik drie trucks dus,dus ik stop nu maar met kijken op marktplaats.
De Mercedes met de Alfa trailer heeft ook verlichting,maar dat heb ik zelf allemaal er in gebouwd.Ik gebruikte daarvoor Leds uit oude videorecorders en oude radio's.En het werkt allemaal feilloos.
Je kan het dus zo duur maken als je zelf wilt.
Het is voor mij een sport,om het zo goedkoop mogelijk te maken.Dingetjes die ik om me heen zie,daar ga ik gelijk over brainstormen: Kan ik dat gebruiken of niet.
Zo op deze manier ben ik bezig.
Moet je doen,een bouwverslag.Krijg je altijd antwoordt op met eventuele ideetjes.Succes dan ermee.Ben benieuwd! :D :D :D
Gr Marcel.

Hee Marcel,

Nou even een laat antwoord, maar het volgende: wat is nou een goed adres waar ze veel verstand hebben van RC-Trucks (Tamiya wel..). Ik heb binnenkort wat geld over en ik zat te denken om zo'n 1500 euro te investeren in een (nieuwe) Tamiya (waarsch. King Hauler :wink: ) met rongentrailer (met die buizen), elektro: geluid, licht en poten op afstand.
Tevens wil ik een Futabe F-14 aanschaffen, die ik eventueel uit zou kunnen breiden naar 8 kanalen om in de toekomst een kraan o.i.d. te besturen (of een hydraulische laadklep in een autotransporter). Ik heb het forum zo eens doorgelezen en ik denk dat ik jou best zou kunnen vragen wat nou een goed adres is als ik niet via Ebay o.i.d. wil kopen.
Ik heb ervaring met Roal, Muco, Conrad en dergelijke; ben geen nieuweling (wel in de truckerswerld :) ), maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik hoop iets van je te horen!

Groeten,

~Erik

Hoi Erik,als je zoveel geld spandeert aan een truck ben je al over de helft.
Adressen voor electronica,ja die heb ik niet echt.Al mijn trucks komen van marktplaats af.
Als ik een zender nodig heb dan ga ik naar www.foxmodelbouw.nl .
Prima zaakje in Blokker (NH) en die is voor mij dan een beetje de enige die in de buurt zit.
Ik heb dus nog nooit een nieuwe truck gekocht,en daar weet ik maar 1 adres van en die zaak zit in Krommenie.Deze zaak is tevens daler van Tamiya Nederland.
Een hoop jongens kijken voor lichtsets enz bij Conrad.Die heeft best wel wat leuke dingetjes voor de truck.
Ik maak de verlichting zelf in mijn trucks van oude video onderdelen enz.Alleen de Volvo heeft een lichtunit er in zitten,dat zat er al in dat ik hem kocht.
Zo'n lichtset kost bij Tamiya €209,00 .
En ja,dit is zo een beetje wat ik jou kan melden omtrent je vraag.
Mocht je nog vragen hebben kun je het gewoon stellen dan probeer ik daar ook een antwoordt op te geven.
groetjes Marcel.

Kan je i p v die lichset niet gelijk doorsparen voor een MFU? kost 400 maar dan heb je gelijk licht, geluid en trilfunctie in 1 doosje...
Ben ik ook aan bezig en heb net werk gevonde in een attractiepark in de buurt (Bellewaerde voor de belgen onder ons) als attractiebediende...

grtz

Ja dat zou Eric ook kunnen doen natuurlijk.
Gisteren was ik bij een truckmeeting in Huizen en een jongen ook een Volvo FH12 met geluid en trilfunctie.Persoonlijk vindt ik het niet zo fraai.Als je start is het mooi om te horen,maar als je dan gaat rijden hoor je in het begin dat er een vrachtwagen optrekt maar als je rijdt dan is het net of de truck stationair draait.Ook het knipperlicht relais,wat je in de auto hoort,hoor je nu ook duidelijk.
Ik,persoonlijk hoef geen geluidfunctie op de truck.Maar dat zeg ik persoonlijk.
Eric zou het inderdaad kunnen overwegen om zo iets te nemen.
gr Marcel.

Ach, ik vind het wel wat hebben, kan je het geluid ook uitschakelen zodat als je binnen in de woonkamer rijd je je ouders er niet gek mee maakt? en zijn de lichten dan nog te gebruiken?

grtz

HOI.
Ik woon in Tiel en zit bij een rc-truckclubje uit Breda.
het is een club die eigenlijk alleen bij meetings bij elkaar komt. en nog niet zo erg oud. dus ook nog een "compacte baan" en we hebben geen schaal eisen. maar door toeval geen tamiya's.
ik geloof dat we 10 september op een barderie in achtmaal staan. zonder baan. in een kraampje.

mijn ervaring met de hobby?

....ernstig verslavend....

succes Peter

Zo dat is even lang geleden, doordat ik erg veel tijd heb besteedt aan mijn (statische) modelbouw ben ik weinig hier geweest de laatste tijd, maar ik heb een goede reden om nu dit topic eens omhoog te halen.
Gisteren besteld:

- Tamiya Knight Hauler
- Containertrailer
- MFU unit
- Motorized trailer legs
- Futaba F-14 zenderset

Ik zal deze van ongeveer half Januari in elkaar kunnen gaan knutselen! :P
De plannen zijn om de truck compleet op te gaan bouwen en die later uit te gaan breiden met extra LEDjes en alles.
Aangezien ik eigenlijk de laatste tijd enkel op het bRouwersforum (www.modelbrouwers.nl) actief ben komt daar sowieso een bouwverslag van deze truck-combinatie, maar uiteraard zal ik jullie ook allemaal op de hoogte houden !

Dan alleen nog op zoek naar een leuke club, waar ik de combinatie eens op een 'echte baan' los kan laten :D

~Erix

Robin Verkerk zei:
Hoi Erik, leuke commentaren over en weer.
Ik nodig je van harte uit eens op onze site te kijken of onze club te bezoeken.
Helaas zitten wij ook een stukje bij je vandaan.

http://home.wanadoo.nl/vbm.verkerk/Publiceren/

Vriendelijke groet Robin Verkerk.

12 November Waspik ( waalwijk )

Robin;

Het slechte nieuws is dat ik dit bericht nu pas zie i.v.m. mijn afwezigheid hier en aanwezigheid op een ander forum, het goede nieuws is dat ik jullie site al gevonden had en al vaak heb bekeken. En daarover kan ik alleen mijn lof maar uitspreken ! Ziet er geweldig uit en ik kom jullie dan ook zeker eens een bezoekje brengen (als ik tenminste mijn truckje mee mag brengen straks :wink: ) :D

~Erix

Hai Eric,ik heb zelf 3 Tamiya trucks.Twee Mercedessen,waarvan 1 omgebouwd wordt naar een geldwagen,en een gewone Mercedes trekker.
De derde is een Volvo FH 12 trekker.
Ik woon in de buurt van Enkhuizen en hier is egenlijk helemaal niets in de omgeving.Ik moet sowieso ruim een uur rijden om bij een club te komen.
Maar het (ver)bouwen van een truck vindt ik het leukste.Daar ben je dan wel een paar maanden mee zoet.
Als ik een trailer bouw en die is ,om te zomaar te zeggen,rijklaar dan pak ik het spulletje op en ga voor de deur rijden.Gewoon een lekkere testrit maken.Kijken hoe de trailer zich gedraagt.Bevalt het dan kan ik verder bouwen.Zijn er complicaties dan ga ik dat verhelpen.Zo ben je toch aan het rijden.Hetzij wel alleen maar er zijn altijd buren die toch even een kijkje komen nemen en dan raak je aan de praat.
Ik ben wel lid van een club,maar dat is een uur rijden,dus ik kom niet elke week op de club.Alleen met een meeting.
Ik ben dus op m'n zelf aangewezen.Soms niet leuk,maar je hebt wel de tijd aan jezelf.
Het gebeurt ook wel eens dat wij met de honden gaan lopen hier in het Streekbos vlakbij Bovenkarspel en dan neem ik een truck mee.Gewoon ff lekker rijden.Reacties van mensen ontvangen.Dat vindt ik wel leuk,vooral oudere mensen kijken hun ogen uit.
Maar als jij een truck wilt kopen,moet je dat gerust doen.En dan gaan (ver)bouwen,naar je eigen smaak.
Het internet afspeuren naar foto's,inloggen bij diverse forums om ideeen op te doen.
Ik zou zeggen,ga er voor.
Hier een voorbeeld van mijn Mercedes die ik aan het verbouwen ben naar een geldwagen,en mijn twee andere 'vrienden'.
groetjes Marcel.
VolvoMercedes17-08-06008.jpg

19-08008.jpg
hoi verkoop jij ook vrachtwagen met vriendelijke groet patrick schalkwijk

De rode Volvo Globetrotter heb ik vorig jaar september verkocht.Voor dat geld heb ik een Scania gekocht.
De geldwagen van Brink's is de enigste truck die sowieso nooit verkocht wordt.
Dit omdat m'n vader (die 2½ jaar geleden is overleden) bij Brink's gewerkt heeft.Hij heeft dus emotionele waarde voor me.
groetjes Marcel.
ps.Je hebt een PBtje van me

Back