Daar heb ik nog niet zo over nagedacht. Gezien de diversiteit in latjes zou dat een enorme uitbreiding van mijn houtarsenaal worden. Dus beslist nog geen ja.ook straks leverbaar in een eiken uitvoering?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar heb ik nog niet zo over nagedacht. Gezien de diversiteit in latjes zou dat een enorme uitbreiding van mijn houtarsenaal worden. Dus beslist nog geen ja.ook straks leverbaar in een eiken uitvoering?
de originele prent van dit schip is van 1554 en heeft open kanonsluiken met de kanonnen nog zichbaar de prent met de boot aan de zijde is van 1614 het is inderdaad op het zicht het zelfde schip met net dezelfde spiegel afbeelding maar dan met de kanonsluiken gesloten, dan vraag ik me af of hier gewoon gecopieert is van de eerste ets uit 1554. of heeft het schip werkelijk zolang gevaren en is het dan niet heel raar dat het juist het zelfde schip is dat op beide etsen staat.In het blad; Spiegel der zeilvaart, jaargang 42 nr 3, stond het verhaal waar ik al eerder op wees over sloepen. De afbeelding van Jan Claesz. Visscher (1614) is daar wat groter afgebeeld en dan zie je op de spiegel van het schip een soort versiering. Het gaat om het zelfde type schip, dus misschien heb je daar wat aan.
Bekijk bijlage 335485
Het wapen van Amsterdam hoort er uiteraard op.
Constant
Waarschijnlijk wel, want daar hing ook de vlag aan.komt er ook een papegaaistok aan hans![]()
![]()
Hing men hier ook de vlag aan Hans? Ik vraag dit omdat de vlag dan verticaal komt te hangen i.p.v. horizontaal. Maar er is niets meer wat mij verbaast sinds ik mijn 1e Hollandse scheepje heb gebouwdWaarschijnlijk wel, want daar hing ook de vlag aan.
Maar nu eerst de bezaan