Het F5b reparatie draadje.

En jawel, een regenachtige dag is een prima bouw dag.
De romp is nu gereed, en ben verder gegaan met het stabilo en de vleugel.
DSC_1848.JPG

(dsc_1847) Knikje op de rechtertip v/d stabilo. Het balsa was hier wel helemaal door.

DSC_1852.JPG

(dsc_1852) Met een injectienaald wat dunne secondenlijm ingespoten. Prima zo, niks meer aan doen.

DSC_1853.JPG

(dsc_1853). Aan de linkerzijde v/d vleugel, net naast de romp, zit een knik in het balsa, zowel onder als boven. De ligger lijkt verder nog helemaal goed te zijn.

DSC_1860.JPG

(dsc_1860) Ook hier weer secondenlijm ingespoten. Nog een sticker erop en niemand die het merkt.

DSC_1855.JPG

(dsc_1855) De ophanging v/d vleugel aan de voorzijde heeft ook een tik gehad. 2 kleine scheurtjes aan weerszijde en ook de boven- en onderkant v/d schaal zit iets los. Hier heb ik dunne secondenlijm in laten lopen en dan moet het maar blijven zitten. De rest v/d voorlijst is helemaal goed.

Nu nog te doen:
- servostekker v/d vleugel vervangen. 1 pinnetje vertrouw ik niet.
- Spinner en prop bewerken zodat ze bruikbaar zijn.
- Apparatuur weer inbouwen.
- Programmering controleren.
- Motor en regelaar testen
- De 24e naar Stompetoren rijden en raggen met die handel.

Nu nog te doen:
- servostekker v/d vleugel vervangen. 1 pinnetje vertrouw ik niet.
- Spinner en prop bewerken zodat ze bruikbaar zijn.
- Apparatuur weer inbouwen.
- Programmering controleren.
- Motor en regelaar testen
- De 24e naar Stompetoren rijden en raggen met die handel.

Dat laatste punt vindt ik helemaal geweldig. Raggen met die bak!!!

;)

Ik ben overigens nu net de overstap aan het maken van het gebruik van computer stekkers (RS232) naar wat de Duitsers ook gebruiken. Zie het tips en trucs draadje. De reden is dat die computer stekkers zich zelf niet schoon maken bij het in en uit steken. Dus als er wat troep op de pin of het vrouwtje zit heb je gewoon slecht tot geen contact. De meeste andere stekker doen dit echter wel, zoals de groene 6 pin multiplex en ook de multi pin Deans stekkers.

Welke stekkers gebruik jij?

Jos

Tja, ze zijn natuurlijk ook niet bedoeld om aan een schoonheidswedstrijd mee te doen.

Ik gebruik nu de bekende groene MPX 6pins.

De S13 is inmiddels weer gereed. vanmiddag heb ik alles weer ingebouwd en gesoldeerd. Nog wel even het zwaartpunt/uitslagen en motor controleren, maar dat doe ik dinsdag op de club wel even.

Vanmiddag heeft de Surprise weer gevlogen. Hij is sterk genoeg en vlieg weer prima. Nu moet de piloot nog leren meer en constanter hoogte af te bouwen bij het rakken vliegen.

Back