Het Fluitschip uit de "gouden eeuw". Hans Groenenberg

Ondertussen is het grootmarszeil gehangen.
Dit is behoorlijk friemelen met lange pincetten.
20221204_113545.jpg
20221204_113555.jpg

Ik ben een beetje in de war door de gemaakte tekeningen die dus deze schenkels aan de schoot tekend. Wordt verder opgenomen met Hans. Ik heb ze dus verwijderd en het ziet er ook gelijk een stukkie beter uit nu. Bedankt voor alle uitleg weer:)
Ik weet het ook niet helemaal zeker Hans, ik denk dat Hans(Kolderstok) wel uitsluitsel zal bieden. Ik zelf had het nog niet eerder gezien aan de schoothoorn, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Ik weet het ook niet helemaal zeker Hans, ik denk dat Hans(Kolderstok) wel uitsluitsel zal bieden. Ik zelf had het nog niet eerder gezien aan de schoothoorn, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
Ik geef de afbeelding even mee die overigens behoorlijk internationaal is opgezet vanwaar ik tot nu toe mijn input vandaan haal.
20221204_115549.jpg

Ik ben weer een zeil verder en de Fok hangt.
20221219_130825.jpg

Anders dan de bouwbeschrijving zegt heb ik voor de toppenanten een vioolblok genomen en niet door twee blokken van 4 en 5mm op elkaar te knopen.
Het rak is weer samengesteld met sledes en klootjes. In het verleden bij het maken van de 7P reeg ik het rak wel eens op de manier zoals het moest maar dat gaat me toch een beetje te ver en hierdoor koos ik voor de gemakkelijker manier.
20221219_113052.jpg
20221219_120409.jpg
20221219_130723.jpg

Bedankt allemaal voor de complimenten. Ik doe mijn best.:thumbsup: en koos een aanrader om te gaan bouwen. Natuurlijk veel kleiner als waar je nu mee bezig bent maar deze Fluyt past nog wel in je vitrine.

Back