Het grote Frsky topic

Ok, maar met diversity heb je er dus twee, en 2x70' is een behoorlijke actie radius lijkt me.
Voor de remzibi OSD zijn ze nu een wat betaalbaarder tracker setje aan het ontwikkelen, dus wie weet.
Ik ga iig geen 300 euro betalen voor een trackertje zolang dat niet hoeft..

360 graden minus 140 graden is 220 graden geen bereik. Vergeet niet dat die 70 graden geld voor de eerste paar honderd meter, daarna krijg je een conus beam verloop.

Trackertje kost 70 eurie, tracker module met servo's 80 eurie. Ben je maar de helft kwijt dan dat jij beschrijft.

Beetje goede diversity kost je al gauw 150 euro....

MVG. Robert.

Welke tracker kost dan zo weinig? tiny + EZ zit je al dik over de 200 euro toch?
En dan heb je nog niet eens de mechanische delen van de tracker erbij.

En mijn eaglestation heeft ook een soort van diversity,
die werkt op beeld kwaliteit ipv. RSSI sterkte.
Dat schijnt zijn voordelen te hebben..

Laatst bewerkt:
Ok, reken dan de rest er ook even bij?

Tiny telemetry: 103 euro.
Of zoals je zelf zegt "gewoon even" een EZOSD: 165 euro.

Dingen weglaten.. makkelijk he?

Ok, reken dan de rest er ook even bij?

Tiny telemetry: 103 euro.
Of zoals je zelf zegt "gewoon even" een EZOSD: 165 euro.

Dingen weglaten.. makkelijk he?

Sven?

Ga je nu nadat je één rondje FPV hebt gevlogen de expert uithangen en doorwinterde FPV piloten zoals Robert de les lezen? Sorry, maar je maakt jezelf nu wel een beetje belachelijk hoor.

De ImmersionRC antenna tracker was de eerste op de markt, ontworpen vanuit de noodzaak dat diversity niet werkt op langere afstanden, daar kwam ik jaren geleden al achter. Eenieder die al langer FPV vliegt zal op een gegeven moment de overstap maken naar een tracking antenna omdat deze namelijk garandeert dat je altijd een optimaal video signaal hebt, en da's essentieël voor het FPV vliegen, dat behoeft geen verdere uitleg.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

ik wil niet stoken en boze gezichten mijn kant op, maar vind toch dat sven hier wel een beetje een punt heeft. als je zegt dat je voor 150 euro een tracker hebt, kan je geen essentiele componenten als tiny telemetry of ezosd weglaten... just my 2 cents;)

Nee, vind dat er geen halve verhalen verteld moeten worden want dat geeft een verdraaid beeld.
Dat is iets heel anders dan iemand de les voorlezen.

Bijvoorbeeld, "2km haalt frsky makkelijk" bleek achteraf enkel met een yagi/booster/tracker en dus helemaal niet zo makkelijk als het leek. Nu is het weer "kost niet veel" terwijl er nog een boel dingen bij moeten omdat het anders niet werkt.

Dit hele verhaal kwam bij mij over als "Mijn eendje rijd 250km\u... maar dan moet je hem wel slepen met een ferrari".

ik wil niet stoken en boze gezichten mijn kant op, maar vind toch dat sven hier wel een beetje een punt heeft. als je zegt dat je voor 150 euro een tracker hebt, kan je geen essentiele componenten als tiny telemetry of ezosd weglaten... just my 2 cents;)

Nou nee, als je verder weg wilt vliegen heb je die OSD toch zowieso nodig. Dus als je die toch aan moet schaffen kan je beter gelijk de juiste keuzes maken niet dan? Wat dat betreft heeft Robert gewoon gelijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Nee, vind dat er geen halve verhalen verteld moeten worden want dat geeft een verdraaid beeld.
Dat is iets heel anders dan iemand de les voorlezen.

Bijvoorbeeld, "2km haalt frsky makkelijk" bleek achteraf enkel met een yagi/booster/tracker en dus helemaal niet zo makkelijk als het leek. Nu is het weer "kost niet veel" terwijl er nog een boel dingen bij moeten omdat het anders niet werkt.

Dit hele verhaal kwam bij mij over als "Mijn eendje rijd 250km\u... maar dan moet je hem wel slepen met een ferrari".

Nu doe je net of je gisteren je hier aangemeld hebt als lid, da's natuurlijk onzin, je bent al meer dan een jaar FPV onderdelen aan het sprokkelen en de forums aan het bijhouden. Kortom, net doen alsof je van niks weet is natuurlijk absoluut niet waar.

Dat je nog steeds geen benul hebt wat nu werkelijk belangrijk is bij FPV vliegen komt omdat je er alleen maar over praat en denkt met wijsheid vergaart via internet fora de waarheid in pacht te hebben. Helaas moet ik je dan teleurstellen, zo werkt het niet, ga eerst maar eens een honderd uur FPV vliegen, dan praten we verder.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Robert weet net zo goed als jij dat ik al een andere OSD heb.
In ieder geval moet er nog een apparaat van minstens 100 euro bij,
het zij tiny telemetry of zon EZOSD.

Voor 150 euro een werkende tracker bouwen kun je hoe dan ook shaken.
Nu nog tenminste.. Ze hebben de eerste werkende proto al klaar voor de remzibiOSD.

Robert weet net zo goed als jij dat ik al een andere OSD heb.
In ieder geval moet er nog een apparaat van minstens 100 euro bij,
het zij tiny telemetry of zon EZOSD.

Tsja, da's jouw keuze, het is je al meerdere keren aangeraden iets anders te kopen, maar goed, je bent eigenwijs.

Voor 150 euro een werkende tracker bouwen kun je hoe dan ook shaken.
Nu nog tenminste.. Ze hebben de eerste werkende proto al klaar voor de remzibiOSD.

En dan? Onze antenna tracker is al bijna twee jaar op de markt en dan heb jij meer vertrouwen in iets dat zich nog bewijzen moet? Ik weet niet hoe jij denk dat zoiets normaliter werkt, maar als je kijkt naar de enigste andere antenna tracking oplossing (die van Eagletree) dan is dat nog een dag en nacht verschil met de ImmersionRC. Die zijn er dus ook nog laaaang niet, en dan zou Remzibi even met de overtreffende trap komen? Of maakte je een grapje?

Oh ja, je kan wel mopperen over wat 't allemaal kost, maar goed gereedschap kost gewoon geld. Je kan niet verwachten dat je in de 1-euro grabbelbak bij de bouwmarkt een bahco koopt die net zo spelingsvrij en exact werkt als de echte van 35-euro. Zo ook met ImmersionRC apparatuur, het kost even wat meer dan de Chinese rommel, of de knutselprojecten zoals Remzibi, maar je krijgt er wel een zeer betrouwbaar stuk gereedschap voor terug.

Het is maar net waar je voor jezelf de nadruk op legt. Goed en goedkoop zijn normaliter zaken die niet samengaan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Die MzakqMAaHME[/media] eigendunk over je spul komt me de strot uit Sander, alleen daarom zou ik het al nooit kopen. Misselijkmakend hoe je in alle topics alles behalve jou spullen de grond in stampt.
smiley_puke.gif
En tsja, een of ander holemens heeft het wiel uitgevonden, maar de nieuwste toyota is natuurlijk niets vergeleken bij dat eerste wiel, want beter kan het nooit worden, toch? :roll:

En dat goed gereedschap altijd meer geld kost is ook weer zon opmerking. Jij gebruikt natuurlijk geen turnigy accu/esc/motor, al jou modellen hangen uitteraard vol hacker en plettenberg. Goed en goedkoop WAREN normaliter zaken die niet samen gaan.

En het feit dat je niet weet WAAROM ik nog niet veel gevlogen heb (1e kist door iemand doormidden gevlogen, spullen voor nemo in backorder), getuigt alleen maar hoe kortzichtig je zelf eigenlijk wel niet bent... Je doet maar alsof ik alleen maar wat zit te lanterfanten op et forum, dat is je reinste onzin.

Maar goed, je ziet maar wat je nog te klagen hebt, maar doet dat dan even fijn via PB waar niemand het wat interesseerd, want het gaat inmiddels niet meer over het originele topic..

Laatst bewerkt door een moderator:
Sven..rustig..Sander is onder ons wel degene die de meeste ervaring heeft met FPV. Ondanks dat hij immersion is wil nog niet zeggen dat jij zo over hem moet spreken.

Jij had hetzelf over een tracker..nou die heb je dus voor onder de 150 euro.

Als je het hebt over je vliegtuig dan komt daar inderdaad nog een OSD of Tiny OSD bij. De tiny kost overigens geen 103 euro maar 95,23 Euro. Dit staat dus los van je tracker. Je krijgt ook geen electromotor kado als je een zender koopt met een knuppel voor gas.

Parts, Accessories : New Generation Hobbies, Your One Stop FPV Shop

Sven....als je een tracker groundstation hebt..dan kan daar nog rustig een goede antenne voor je frsky bij op. Je vangt dan 2 vliegen in 1 klap en kost op een goede antenne na niets extra! En je kan dan heel wat verder vliegen.

Kijk nu eens naar Pieter, wat een gedoe met zijn ontvangst..heeft al bijna z'n kist gekost. Ik schrijf dit niet hier allemaal voor je om je te plagen of te pesten, nee om je te helpen.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt:
Sander heeft dan wel de meeste ervaringen, maar dat maakt hem nog geen koning, en van mij zeer zeker geen onderdaan.

Zonder zon apparaatje als de tiny doet een tracker helemaal niets. Met andere woorden het is een essentieel deel van een tracker. Nog maar een vergelijking. Je kunt een goedkope sportauto kopen, maar als je wil rijden moet je wel nog even een motorblok erbij kopen.

Ik weet best dat trackers mooie apparaten zijn die het vliegen alleen maar ten goede komen (meestal dan). Maar om nou te zeggen "voor 150 euro heb je een trackersysteem" vind ik niet echt kloppen. Voor 150 euro heb je min of meer de helft. Zonder de andere helft gaat er niets getracked worden. En als je met 300 euro gaat smijten maakt die 5 euro ook niet meer uit. ;)

En een RC verbinding die bij minder dan 100 meter al uitvalt, ik weet niet of een tracker daar nog bijster veel aan zou kunnen doen. Daar is denk ik meer aan de hand. Ook trackers zijn niet "bulletproof" overigens. Die van remy stond op de meeting ook op half elf. Zit daar niet zon EZ tracker in?

Laatst bewerkt:
Lijkt er meer op dat je iets tegen Sander hebt. Ik gebruik ook immersion al meer dan een jaar, nog nooit heeft ie me in de steek gelaten. Ook liet de EZ tracker Remy niet in de steek, op die dag lag het aan de zonnewinden die het GPS signaal stoorde.

Is gewoon jammer dat je dan wat wilt besparen om voor een andere OSD te kiezen, bij immersion zit de telemetrie er al gratis bij in, net als die sportauto waar al gratis een motor inzit. Ik denk dat je helaas de verkeerde keuze hebt gemaakt.

En met die rc verbinding van Pieter..tja, originele 2,4Ghz zonder diversity met een 800mW 1,3Ghz videozender in z'n nek...100 meter vind ik nogal veel. En ja, met betere antennes gaat het beslist beter.

Ik stop ermee hier Sven, kijk maar wat je ermee doet, ik ben er moe van geworden.

MVG. Robert.

oee
Wat gaat het hier lekker .
Nog even offtopic,hier .
Sven ,jij en bad bert maken het jezelf erg lastig ,
Vliegen met 2,4 gig rc is nu lastiger als gewoon 35mhz.
Als bert nu niet een pan en tilt had gehad en,
met een rc zender met 35 mhz was ,had hij vast heerlijk rond gevlogen .
Dat jij een botsing hebt gehad met een ander ,je had ook ergens alleen kunnen vliegen of wachten tot de ander was gestopt .

Je kunt echt simpel met 35 mhz en een video zender een km om je heen vliegen zonder veel ellende .
Of je maakt het jezelf moeilijker door alles in 1 keer te willen .
2,4 gig rc pan en tilt osd en weet ik het wat.

Sander het mag wel wat minder,je ideen zijn vast goed maar het komt niet over zo .En iets over tot tien tellen hihi.
en volgens mij heb je vast ook wel eens een misser gehad .ik kan het mis hebben maar de eerste antennes aan de ontvanger kant van de ez uhf zet waren volgens mij niet geweldig die je voorstelde in de handleiding .
Maar dit is van horen zeggen ,niet mijn ervaring .
Ik maak graag gebruik van je apparatuur.

Maar heren laten we hier normaal verder gaan we hebben een mooi forum ,
en het moet niet uit de hand lopen ,MAAR piepers hebben we ook niets aan !!!!!!!

Groeten Wiebe.

Zucht

Ik ben blij dat ik het advies van deze mensen serieus genomen heb.
Anders was ik misschien nu nog steeds aan het kl.ten geweest.

Vandaag mijn checkstart gemaakt in de twin astir.
Gewoon een eitje met al die FPV vlieguren.

Heerlijk als je alles scherp ziet!!!!

Back