Het grote Frsky topic

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door sven, 5 jan 2011.

  1. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    En in dat geval pak je een non-telemetry ontvanger (met rssi mod aan je osd) en een patch, haal je alsnog ettelijke kilometers.
     
  2. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - Belgiƫ - EBZW
    Is er hier iemand die de FrSky combo (met telemetrie) gebruikt icm een futaba FF9? Ik heb namelijk interesse om binnenkort (over een week of 5-6) zo'n setje aan te schaffen.
     
  3. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    ja ik gebruik het voor mijn quad. Is gewoon module in prikken rx binden en vliegen. Werkt perfect.
     
  4. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    sta op het punt een frsky inbouw setje te bestellen, maar twijfel tussen volgende 2 ontvangers:
    Frsky D6FR 2.4GHz Two Way Communication System
    en deze 8 kanaals:
    8ch 2.4ghz Frsky 2 way receiver D8R II

    verschil wat ik tot nu toe zag:

    ene 6, ander 8 kanaals. maakt voor mij nu niet uit, heb 6 kanaals zender.
    8 kanaals heeft nog extra telemetry ingangen. maakt voor mij nu ook niet uit. ga naast de piepjes voorlopig nog niets van telemetry gebruiken.

    is er verder nog verschil in de ontvangers, evt qua bereik? zo niet dan pak ik 2 6 kanaals om is te proberen, is goedkoper en lichter. graag snel reactie, wil snel bestellen:)
     
  5. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    gewoon 8 kanaals nemen, kan je er nog een headtracker bij prikken oid
     
  6. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    is voor mij niet voor fpv, is voor gewoon vliegen;) daarnaast zijn die 6 kanaals lichter, en goedkoper om eerst te proberen. als het qua bereik en signaalkwaliteit niet uitmaakt probeer ik het setje eerst met die. later voor mijn grotere kistjes wil ik dan die 8 kanaals kopen. maar is er verschil op dit vlak?
     
  7. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    kan niet goed kiezen, dus maar van allebij 1 besteld:D

    heb ze besteld bij giantcodrc, dus hoop komende week binnen. wel heb ik nog een vraagje.
    ik las aan het begin van dit topic dat er een probleem was met de ppm spanning. deze mocht neit meer dan 3,3 volt zijn, en iemand anders heeft zijn mx-12 gemeten en die gaf 5 volt af. ook stond daarbij dat er in de volgende serie modules dit probleem opgelost zou zijn.
    weet iemand of dit in de telemetrymodule van onderstaande link al is opgelost?
    zoniet, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen?

    als hier nog extra onderdelen voor nodig zijn moet ik deze dan nog zsm gaan aanschaffen.
    het gaat om deze module:
    Frsky DHT 2.4GHz Two Way Communication System

    alvast heel erg bedankt!

    groet vincent
     
  8. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    mooi filmpje! maar was het de bedoeling iets te maken te hebben met mijn vraag?;)
     
  10. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Yup, je vraagt toch wat je nog meer moet aanschaffen: betere antennes dus of je moet je tevreden stellen met een bereik van 200 meter.
     
  11. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik gebruik het zonder fpv he;) wat mij verteld is heb ik dan zoiezo voldoende bereik. en met extra onderdelen bedoelde ik onderdelen voor het oplossen van het eventuele ppm voltage probleem zoals gevraagd in mijn vorige post:)
     
  12. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    ohh..ok, dacht dat het hier in dit topic over FPV ging. Succes dan.
     
  13. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    is er nog een ander frsky topic dan? deze is welliswaar ook geopend voor frsky fpv gebruik, maar algemene vragen mogen hier toch ook of moet dat ergens anders? iemand nog antwoord op mijn vraag voor het ppm voltage?
     
  14. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Frsky mag niet meer hebben dan 3.3v ppm
    Anders gaat die stuk
     
  15. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    de nieuwste versie van de inbouw module heeft volgens mij al onboard een fix voor dat probleem, een link naar het artikel kan ik je helaas niet geven omdat de website van frsky zelf op het moment down is :p
     
  16. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    De inbouw module heeft idd een beveiliging voor een te hoge ppm spanning
     
  17. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ok, dus de inbouw telemetry module kan ik zonder problemen op mijn mx-12 aansluiten?

    heb ook nog even contact gehad met giantcodrc, en de vraag of die converter voor de spanning al is ingebouwd voorgelegd, kreeg het volgende antwoord:
    Hi,
    There is no "converter" added or built in, this is simply a specific Schottky Diode which is added into the modulation lead of the RF module (PPM input)
    This successful minor modification was added a long time ago and applies to all Frsky modules.

    als ik het dus goed begrijp ook van jullie is deze gewoon aan te sluiten zonder problemen? en omdat ik hem schakelbaar wil maken moet ik de plus en de puls schakelen toch?
     
  18. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    vanmorgen mijn mx12 open geschroefd, en omgebouwd met de 2,4 ghz telemetry module. omdat ik hem ook nog op 35 mhz voor fpv wil kunnen gebruiken, heb ik hem schakelbaar gemaakt. de module paste precies onder het 35mhz printplaatje, en na anderhalf uur knutselen zit het er zeer netjes in al zeg ik het zelf. daarna meteen de ontvanger gebonden en een testje gedaan. de 6 kanaals ontvanger in een boom gehangen op ongeveer 1,5 m hoogte. vervolgens de zender in rangecheck modus gezet, en gaan lopen. na ongeveer 40 meter kwamen de piepjes, maar functioneerde nogsteeds prima. volgens de handleiding moet je minimaal 30 meter halen, dus denk dat dat wel goed zit! van de week maar eens testen in een toestel, maar heb er alle vertrouwen in. daarna zullen er nog wel ene paar ontvangers bij moeten komen voor mijn andere modellen;)

    bedankt voor jullie hulp!
     
  19. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Let wel op dat je zowel PPM als + schakelt, en niet alleen een van de twee. Anders maak je kans op de meest vreemde storingen.
     
  20. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik heb zowel de plus als de ppm geschakelt;) zag alleen wel dat desondanks, het lampje van de frsky als hij op 35mhz staat heel zachtjes brand...
     

Deel Deze Pagina