Het (grote?) Graupner Micro Showflyer-topic

Omdat er nu eindelijk her en der wat mensen op dit forum verschijnen die dit kistje hebben, of er eentje willen, leek het mij een goede zaak om zoveel mogelijk de ervaringen in dit topic uit te wisselen.
Ik heb bewust voor een neutrale titel gekozen, dus ik hoop dat de starters van eerdere draadjes over dit toestel, met meer specifieke vragen, ook gewoon aan deze meedoen.

Ik heb gisteren dus zo'n prachtkistje op de beurs gekocht voor 65 euri. Er komt een Typhoon 15/10 in. De prop ben ik nog niet uit. In eerste instantie wil ik de 1500 mah 15c-lipo en de 17 amp Ele-regelaar uit m'n Minimag gebruiken, dus de prop verdient zeker aandacht.

Voor de ailerons ga ik HiTec's HS-85BB gebruiken; deze trekken 3 kg. Ze zijn wel iets te groot voor de uitsparingen in de vleugel. Hoe kan je het beste zo'n uitsparing opruimen? gewoon voorzichtig met een mesje? (het lijkt dun multiplex)
De overige 3 servo's worden gewoon GWS'jes van een tientje; hele kleintjes dus.
Wat ik mij wel afvraag is of de regelaar die 5 servo's die er in moeten wel kan voeden. Ik stond een beetje gek te kijken: 2 kleine servo's voor het hoogteroer; vreemd, of toch niet?

Nou ja; ik ga in ieder geval lekker beginnen. Het kan nog wel even gaan duren, want ik ga eerst nog m'n Minimag in elkaar zetten.

Wat ik mij wel afvraag is of de regelaar die 5 servo's die er in moeten wel kan voeden. Ik stond een beetje gek te kijken: 2 kleine servo's voor het hoogteroer; vreemd, of toch niet?
ja is misschien wel overbodig..die 2 servo"s voor het hoogteroer

ik ben bezig met de bouw van de mini katana en daar zit maar 1 servo voor het hoogteroer en ik heb ook een typhoon motor met 9-4.5 prop en 1500Mah lipo accu

ik ga je draadje zeker volgen .en ben erg benieuwd hoe je showflyer uiteindelijk gaat vliegen.

Back